info@webhero.be 016 66 14 32
menu

Hoe kunnen we je helpen?

Heb je een vraag? Start hier met zoeken:


Wat is het Dashboard?

In het Dashboard kan je zien hoe jouw Webhero website evoluëert. We zetten steeds een Google Analytics account voor je op, waardoor je kan volgen hoeveel mensen je website bezoeken, welke pagina's ze het meeste bekijken en via welke kanalen ze op jouw website terechtkomen. Deze gegevens kan je gebruiken om je website te optimaliseren en de belangrijkste informatie op de juiste pagina te zetten.

Via het dashboard kan je ook gebruik maken van een aantal snelknoppen om meteen een nieuwe pagina toevoegen, de inschrijvingen op jouw formulieren bekijken, enzovoort.

Hoe kan ik de nieuwsbrief inschrijvingen verwijderen van mijn Webhero website?

In de navigatiebalk van de beheermodule kies je voor “Nieuwsbrief”. Vervolgens zie je “Ik wil e-mailadressen verzamelen via mijn website”. Indien je geen e-mailadressen wenst te verzamelen en dus ook geen nieuwsbrief wenst uit te sturen naar deze mensen, klik je op groen aan/uit-knop om de functie te deactiveren.

Hoe koppel ik mijn social media accounts aan mijn Webhero website?

In de beheermodule ga je rechts bovenaan naar het icoontje ‘instellingen’ en kies voor ‘social media’ 

Rechts bovenaan kan je nu kiezen voor ‘link toevoegen’.

Selecteer uit de lijst die tevoorschijn komt als een drop down menu welk social media kanaal je wenst toe te voegen. Kopieer de URL van jouw social media kanaal.

Van zodra je een kanaal toevoegt, verschijnt er een icoontje dat gelinkt is aan jouw socia media account.

Er is geen beperking op de social media kanalen dat je kan toevoegen. Je kan alle beschikbare types toevoegen aan jouw website. Meerdere links van eenzelfde kanaal toevoegen gaat daarentegen niet. 

Vergeet links niet op ‘opslaan’ te duwen om de koppeling te voltooien. 

Ik wil de domeinnaam van mijn website wijzigen. Hoe doe ik dat?

De naam van jouw website/demo kan niet gewijzigd worden via de beheermodule. Achter de domein zitten namelijk nog verschillende technische zaken waar rekening mee gehouden moet worden vooraleer de domein gewijzigd kan worden. Als je hierover verdere vragen hebt, neem je best contact met ons op via support@webhero.be.

Waar kan ik mijn contactgegevens toevoegen of wijzigen?

Je kan de contactgegevens in de footer van je website wijzigen door volgende stappen te doorlopen:

  • Ga in de beheermodule naar “Homepage”.
  • Vervolgens kan je in het linke submenu kiezen voor het tabblad "contactgegevens".

  • Hier kan je al je contactgegevens aanpassen, toevoegen of verwijderen.

Waar kan ik mijn design kiezen?

Ga in de beheermodule naar “Layout” en klik op het linkse submenu "design”. Vervolgens kan je een design bekijken door op "voorbeeld" te klikken of aanduiden om hem definitief te selecteren en daarna op te slaan.

Hoe voeg ik een nieuwe pagina toe?

Om een nieuwe pagina toe te voegen, log je eerst in in de beheermodule en volg je daarna onderstaande stappen:

  • Kies in de beheermodule voor het tabblad ‘pagina’s’ dat je links bovenaan kan terugvinden.

Pagina beheer

  • Klik rechts op de groenen knop ‘Pagina toevoegen’.

Pagina toevoegen

  • Selecteer het gewenste paginatype. Je kan telkens een korte omschrijving terugvinden onder de icoons over de functie van elk paginatype.

 

Hoe open ik de beheermodule?

De beheermodule wordt geopend door achter de domeinnaam van jouw website /admin te typen. Wanneer de domeinnaam van jouw website bv. www.website.be is, wordt dat dus www.website.be/admin. Vervolgens kom je op de log-in pagina terecht waar je kan inloggen met jouw e-mailadres en paswoord.

Wat als ik mijn paswoord vergeten ben?

Als je jouw paswoord vergeten bent, surf je naar de log-in pagina en klik je op “Paswoord vergeten?”. Vervolgens kan je jouw e-mailadres invoeren en je nieuwe paswoord wordt verzonden.

Na het inloggen met je nieuwe paswoord kan je je wachtwoord zelf kiezen door rechtsbovenaan op het instellings-icoontje te klikken. Hier zal je de optie 'wijzig wachtwoord' kunnen aanduiden en een nieuw wachtwoord kunnen ingeven.

Hoe kan ik mijn paswoord wijzigen?

Wanneer je ingelogd bent, zie je bovenaan rechts in de beheermodule een account-icoontje. Als je hierop klikt zal je de optie “Wijzig paswoord” zien staan. Vul je oude paswoord in en kies vervolgens een nieuw paswoord.

Ik ben vergeten via welk e-mailadres ik geregistreerd ben, dus ik kan niet inloggen en geen nieuw paswoord aanvragen. Hoe los ik dit op?

Geen probleem, stuur een mailtje naar support@webhero.be en wij sturen je zo snel mogelijk jouw gegevens en een nieuw paswoord waarmee je kan inloggen.

Waar kan ik de wijzigingen zien die ik aanbreng in de beheermodule?

De beste manier om aan jouw website te werken, is door het openen van twee tabbladen. In het ene tabblad open je jouw website en in het andere tabblad de beheermodule. Stel dat jouw domeinnaam www.website.be is, dan open je dus in het ene tabblad www.website.be en in het andere tabblad www.website.be/admin.

Wanneer je items aanpast in de beheermodule, kan je meteen via het andere tabblad de wijzigingen zien. Zo kan je meteen checken of alles staat zoals gewenst en eventueel meteen iets aanpassen. Let op: indien je reeds op de pagina waar wijzigingen zijn aangebracht stond, zal je de website even moeten refreshen door bovenaan naast de url balk op het cirkelpijltje te klikken.

Hoe kan ik de verzamelde e-mailadressen voor de nieuwsbrief raadplegen?

Je kan de verzamelde e-mailadressen raadplegen via de tab "Nieuwsbrief" bij het icoontje van de instellingen. Onderaan zal je een overzicht terugvinden van alle e-mailadressen. Dit overzicht kan je downloaden om te gebruiken voor het verzenden van je nieuwsbrief. Klik op de groene knop “Download als Excel” of "Download als csv" en gegevens zullen gedownload worden op je computer in het gewenste bestand.

Hoe verwijder of wijzig ik een social media account dat gelinkt is aan mijn website?

Social media account verwijderen

In de beheermodule kiest u rechts bovenaan voor het icoon ‘instellingen’

Ga vervolgens naar ‘social media’. Hier zie je een overzicht van al jouw social media accounts. Rechts van elk account kan je klikken op een groene pijl. Hier kan je ‘verwijder link’ aanduiden. Vanaf nu is dit account verwijderd van jouw website.

Social media account wijzigen

Ga naar “Social media” in de beheermodule en klik op de knop ‘wijzig’ rechts naast het account dat je wil wijzigen. Je kan nu de link aanpassen en opslaan. Het type kanaal kan je echter niet wijzigen. Stel dat je bijvoorbeeld een Twitter pagina wil wijzigen, dan blijft dit een Twitter pagina.

Ik wil mijn logo uploaden. Hoe doe ik dit?

Om je logo te uploaden log je eerst in in de beheermodule van jouw website en volg je dan de volgende stappen:

  • Ga in de beheermodule naar het tabblad 'layout' links bovenaan.
  • Kies vervolgens voor 'Achtergronden & Logo's'.
  • Hier kan je je logo aanpassen zoals gewenst.
  • Vergeet niet om op opslaan te klikken nadat de afbeelding is geüpload.

Layout , achtergronden en logo's

Moet ik een logo uploaden?

Nee. Wanneer je geen eigen logo hebt, verschijnt gewoon de naam van jouw website op de plaats waar normaal het logo zou staan.

Hoe voeg ik een slogan en een beschrijving toe aan mijn website?

Om een slogan en beschrijving toe te voegen of te wijzigen op de homepage van je website, surf je naar de beheermodule van jouw website en voer je volgende stappen uit nadat je bent ingelogd: 

  • Ga naar “Homepage” (je ziet meteen jouw algemene gegevens die worden weergeven op de homepage van jouw website)
  • Pas de slogan & beschrijving aan zoals gewenst.
  • Klik op opslaan en je zal je nieuwe slogan en/of beschrijving kunnen bekijken op de website.

Kan ik een meertalige website maken?

Ja, je hebt de mogelijkheid om je website aan te bieden in 8 verschillende talen. Een (extra) taal toevoegen kan je zelf door in de beheermodule bij "Instellingen" rechts bovenaan naar "voorkeuren" te gaan. Vink bij "extra talen" de gewenste taal/talen aan en klik op opslaan.

Enkel de vaste zinnen en woorden (die niet gewijzigd kunnen worden, zoals bv. “Nieuwsbrief”) zullen automatisch naar deze taal vertaald worden. Wanneer je bv. Engels activeert, zal er “Newsletter” komen te staan i.p.v. "Nieuwsbrief". De inhoud die je zelf publiceert op jouw website, wordt niet automatisch vertaald en dien je zelf toe te voegen.

De vertalingen invoeren doe je in de beheermodule bij "Vertalingen". Nadat je een extra taal hebt aangeduid, zal je bij elke pagina een extra tab zien verschijnen in de zwarte balk waar je de vertaling kan invullen.

Indien je beroep doet op een vertaalbureau of de vertaling niet rechtstreeks in de beheermodule wil toevoegen, kan je de volledige inhoud van de website downloaden als Excel bestand. In de eerste rij van het Excel-bestand zal je de talen terugvinden. In de kolom van de gewenste extra taal voeg je de vertaling toe. Dit bestand kan je dan terug importeren, zodat alle vertalingen tegelijkertijd toegevoegd worden. De eventuele layout van de teksten (vb. titels, vetgedrukt, ...) kan je hierna aanpassen.

Om het Excel bestand voor de vertalingen te exporteren uit het beheer, ga je naar "instellingen" en dan "vertalingen". Hier kan je dan via de groene knoppen het bestand exporteren en importeren.
LET OP: er mogen geen rijen of kolommen gewijzigd of verwijderd worden uit het bestand, want dan gaat het beheer het document niet meer herkennen.

Kan ik Google Maps inschakelen zonder mijn adres in te geven?

Nee, u moet uw adres ingeven om Google Maps te kunnen activeren. Zonder adres kan er geen plaatsbepaling weergegeven worden.

Ik wil mijn e-mailadres als link invoegen zodat de bezoekers van mijn website mij meteen kunnen mailen. Hoe doe ik dit?

Je hoeft helemaal niets te doen, het beheer doet dit vanzelf van zodra jouw e-mailadres is ingevuld bij de contactgegevens.

Waar vind ik mijn contactgegevens terug op de website?

Alle contactgegevens staan telkens op de homepage en in sommige designs vind je de voornaamste gegevens (adres, e-mailadres, telefoon en fax) ook terug op elke pagina.

Wat is het verschil tussen de call-to-action titel en de call-to-action button tekst?

De call-to-action titel moet de mensen aansporen om actie te ondernemen, zoals bv. contact opnemen, offerte aanvragen, naar jouw diensten gaan,… Je kan hierbij best op voorhand even nadenken over wat je wilt bereiken als mensen op je website komen: wil je dat ze je contacteren, wil je hen informeren over je expertises, heb je graag meteen een offerteaanvraag,...

De call-to-action button tekst is de tekst die op de knop zelf komt te staan en hou je best kort. Je kan hier best een indicatie geven over wat er gebeurd als ze op de knop klikken, zoals bv. "contacteer ons". Natuurlijk kan je dit invullen hoe je zelf wenst.

Ik ben niet zeker welk design ik wil… Waar kan ik voorbeelden bekijken?

Ga naar “Layout” en klik op de groene knop “Wijzigen”. Op de volgende pagina zie je de verschillende designs staan, met daaronder telkens “Voorbeeld”. Klik op elk van de voorbeelden om de verschillende designs te vergelijken.

Waar kan ik het lettertype van mijn website veranderen?

Je kan zelf het lettertype van de titels op je website bepalen, afhankelijk van de stijl dat het best bij jouw bedrijf past.

 

  • Ga naar “Layout” (het penseeltje bovenaan).
  • Kies voor “lettertype en kleuren”.

  • Kies vervolgens één van de titel fonts.

  • Vergeet niet om links van de pagina op “Opslaan” te klikken of je nieuwe lettertype gaat verloren.

 

Waar kan ik de kleuren van mijn website kiezen?

De kleuren van je website kan je zelf bepalen, aangepast aan jouw huisstijl kleuren of gewoon kleuren die je aanspreken:

  • Klik bovenaan op ‘lay out’, het icoontje van het penseel.
  • Kies links voor ‘lettertype en kleuren’.

  • Onderaan kan je de kleuren wijzigen.

  • Klik links op opslaan.

Hoe verander ik de achtergrondfoto van mijn website?

Wil je liever een andere achtergrondfoto? Dat kan, volg volgende stappen om de achtergrond van jouw website te veranderen:

  • Klik bovenaan op ‘lay out’, het icoontje van het penseel.
  • Kies links voor ‘achtergronden & logo's'.
  • Hier kan je je achtergrond foto aanpassen.
  • Klik links op opslaan.

 

Mijn achtergrondafbeelding is niet scherp wanneer ik mijn website open. Hoe kan ik dit oplossen?

De foto die je hebt geüpload is te klein van formaat. Een achtergrondafbeelding is best breder dan 1300 pixels, zodat deze op grote schermen ook kwalitatief blijft. Je neemt dus best steeds de oorspronkelijke foto. Indien het formaat van de foto niet groot genoeg is, kan je best een nieuwe afbeelding zoeken met de juiste bestandsgrootte.

Wat is de meta omschrijving?

Dit tekstje is belangrijk voor je vindbaarheid in google. De inhoud verschijnt niet op jouw website maar wordt weergeven onder je zoekresultaat in Google of wanneer je de pagina deelt op sociale media. Je typt hier dus best een korte, krachtige intro over de desbetreffende pagina, waarbij je gebruik maakt van zo veel mogelijk zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden in Google. Je meta omschrijving is gelimiteerd tot 320 karakters. Dit is ook het maximum aantal karakters dat Google zal tonen in de zoekresultaten.

Wat betekent 'Publiceer op website'?

Wanneer je een pagina “publiceert” wordt deze online geplaatst en dus gepubliceerd. Als je een pagina (nog) niet online wilt plaatsen of een pagina tijdelijk niet wilt tonen, dien je bij het paginaoverzicht de optie "publiceer" te deactiveren.

Hoe kan ik de volgorde van mijn navigatiebalk wijzigen?

Het is mogelijk om de volgorde van de navigatiebalk op jouw website aan te passen. Volg onderstaande stappen om deze volgorde te bepalen:

 

  • In de beheermodule ga je naar het tabblad ‘pagina’s’ links bovenaan.

Pagina beheer

  • Vervolgens zie je een overzicht van je pagina’s.

  • Wanneer je op de titel van de pagina’s gaat staan, zal je merken dat je cursor verandert in een vierdelige pijl.

  • Vanaf nu kan je een pagina vast nemen en vervolgens verslepen naar onder of boven.

  • Op deze manier kan je prioriteit geven aan bepaalde pagina’s die je eerst wenst te zien in de menubalk van je website.

 

Ik wil een pagina definitief verwijderen. Hoe doe ik dat?

Het is mogelijk om een pagina definitief te verwijderen. Wanneer je zeker bent dat je de debestreffende content die op deze pagina staat niet meer nodig hebt, kan je de pagina verwijden aan de hand van volgende stappen:

 

  • In de beheermodule ga je naar het tabblad ‘pagina’s’ links bovenaan.

  • Vervolgens zie je een overzicht van je pagina’s.

  • Helemaal rechts kan je kiezen voor het drop down menu naast de knop "wijzig", waarbij  je kan kiezen om de geselecteerde pagina te verwijderen.

 

Ik wil een pagina offline halen, maar niet verwijderen. Hoe doe ik dat?

Ga naar “Pagina's” in de beheermodule. In het overzicht van alle pagina’s zie je een kolom “Publiceer op website”. Een blauw vinkje wil zeggen dat jouw pagina gepubliceerd is. Wanneer je op dit blauwe vinkje klikt, wordt het grijs en wordt de pagina offline gehaald. Hij zal dus ook niet meer gevonden worden door zoekmachines zoals Google.

Welke paginatypes zijn er?

Er zijn 13 verschillende paginatypes:

  • tekst;
  • oplijsting;
  • pijler;
  • inschrijvingen;
  • foto;
  • video;
  • vraag & antwoord;
  • team;
  • hyperlink;
  • link;
  • quote;
  • menu;
  • landingspagina.

Elk paginatype heeft zijn eigen specifieke kenmerken en doeleinden. Er wordt telkens een korte beschrijving weergeven in de beheermodule waarvoor je deze pagina het best gebruikt.

Waar vind ik uitleg over de vakken die ik moet invullen?

Bij de meeste vakken dat je kan invullen in de beheermodule zal je telkens een vraagteken terugvinden. Als je met je muis hierop gaat staan, zal er een kader verschijnen met extra informatie over het vak dat je wilt invullen. Zo weet je waarvoor het vak dient en welke informatie je hier moet invullen. Indien je hierna nog steeds vragen hebt, kan je contact met ons opnemen via support@webhero.be.

Wat is een favicon en hoe maak ik een favicon van mijn logo?

Een favicon is een verkleind icoon van jouw logo. Dit zal verschijnen in het tabblad waarin jouw website geopend is, vlak naast de naam van jouw website. 

De favicon staat link bovenaan in het tabblad, naast de titel van je pagina

Om een icoon als favicon te kunnen uploaden, dient deze in het formaat .ico te zijn opgeslagen. Een icoon of afbeelding omzetten naar een .ico bestand doe je door te surfen naar https://converticon.com/, klik op "Get Started" en selecteer het gewenste bestand van op jouw computer. Wanneer je afbeelding getoond wordt klik je onderaan op "Export", selecteer 64x64 ipv original size en klik op "Save As". Nu kan je het icoontje perfect uploaden in de beheermodule bij "achtergronden & logo's".

Wat betekent meta description en waarvoor dient het?

Dit tekstje is belangrijk voor je vindbaarheid in google. De inhoud verschijnt niet op jouw website maar wordt weergeven onder je zoekresultaat in Google of wanneer je de pagina deelt op sociale media. Je typt hier dus best een korte, krachtige intro over de desbetreffende pagina, waarbij je gebruik maakt van zo veel mogelijk zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden in Google. Je meta omschrijving is gelimiteerd tot 320 karakters. Dit is ook het maximum aantal karakters dat Google zal tonen in de zoekresultaten.

Wat gebeurt er als ik de zoekfunctie activeer?

Als de zoekfunctie geactiveerd is, zal er op de website een leeg invulvak met een vergrootglas verschijnen waarin mensen een woord kunnen typen. De zoekfunctie zal dan alle pagina's op je website afgaan en een overzicht tonen van alle pagina's waarin dat woord wordt vermeld. Zo kunnen bezoeker gemakkelijk zoeken op je website naar een bepaald woord. Deze zoekfunctie zal steeds helemaal bovenaan of onderaan de pagina zichtbaar zijn.

De zoekfunctie kan je activeren in de beheermodule via "instellingen" en dan "voorkeuren". Van zodra de zoekfunctie geactiveerd is zal je bij "jouw account" ook de optie "zoektermen" zien verschijnen. Hier zal een lijst komen te staan van alle woorden die worden ingegeven in de zoekterm en hoe vaak. Zo kan je nagaan wat de bezoekers van je website willen vinden en eventueel hierop inspelen.

Kan ik extra info toevoegen aan de footer op mijn website?

Ja, het is mogelijk om een extra regel toe te voegen aan de contactgegevens in de footer van je website. Ga in de beheermodule naar "Homepage" en klik  vervolgens links op "contactgegevens". Rechts onderaan zie je vervolgens een tekstveld met als titel "Extra footer tekst". Deze extra regel kan je bijvoorbeeld gebruiken om je BTW nummer te vermelden.

Worden er automatische mailings verstuurd of waar kan ik deze opmaken?

Nee, er worden vanuit het Webhero platform geen nieuwsbrieven verstuurd. De optie "Nieuwsbrief" dient om e-mailadressen te verzamelen voor je nieuwsbrief. Hierbij heb je dan de mogelijkheid om een tool naar wens te gebruiken om de mailings uit te sturen. De verzamelde e-mailadressen bij "Nieuwsbrief" kan je downloaden als Excel of CSV bestand, waarna je deze dan kan importeren in de tool die je gebruikt. Zo hoef je de adressen niet één-voor-één handmatig toe te voegen.

Waar vind ik een volledige uitleg over de beheermodule?

We introduceren je graag ons Webhero platform, zodat je zelf ook aan de slag kan met het beheren van je website en/of webshop. Bij het tabblad hulp (?) rechts bovenaan in de beheermodule, kan je onze how to video's terugvinden met uitleg over de beheermodule en hoe je in de toekomst zelf makkelijk en snel aanpassingen kan doen aan jouw website en/of webshop.

Hoe wordt het Webhero platform verder ontwikkeld?

We werken elke dag hard om Webhero beter te maken. Het is onze missie om ervoor te zorgen dat jouw website nooit meer verouderd. Rechts bovenaan, bij het icoontje van jouw account, kan je alle updates terugvinden. Je krijgt dan een overzicht met verbeteringen, bugfixes en nieuwe features die wij recent ontwikkeld hebben. Je kan hier ook steeds aangeven welke updates interessant voor jou zijn.

 

Wat betekent 'Toon in navigatie'?

Wanneer je een pagina niet wenst te tonen in de navigatiebalk van jouw website, kan je de optie 'toon in navigatie' uitvinken. Dit kan je bijvoorbeeld gebruiken bij het aanmaken van een fotoalbum, dat niet in de menubalk moet staan maar waar je wel vanop een andere pagina naar doorlinkt. 

Kan ik een zoekfunctie op mijn website zetten?

Je kan bij de algemene voorkeuren ervoor kiezen om de zoekfunctie op jouw website aan of uit te zetten. 
Wanneer je ervoor kiest om deze aan te zetten kunnen de bezoekers van jouw website op bepaalde zoektermen gaan zoeken.

Deze zoektermen kan je terugvinden in de beheermodule bij je account rechts bovenaan, en vervolgens bij 'zoektermen'. Zo kan je nagaan naar wat jouw klanten zoeken.

 

Waar kan ik de Privacy & Disclaimer het best toevoegen aan website?

In het Webhero platform kan je ervoor kiezen om gebruik te maken van onze vooropgestelde privacy verklaring en algemene voorwaarden (disclaimer). 

We voeren geregeld veranderingen door om de tekst zo compleet mogelijk te maken, maar we stellen ons niet verantwoordelijk voor de juridische correctheid ervan. Als je 100% in orde wil zijn volgens de wetgeving, raden we aan om een tekst op maat van uw bedrijf te laten schrijven door een advocaat of jurist. Als je deze tekst op je website zet ben je verplicht je eraan te houden. Daarom raden we je aan alles zelf ook even door te lezen.

 Je kan deze privacy & disclaimer aanzetten in de beheermodule bij de knop 'instellingen' en vervolgens 'privacy & disclaimer'. Je dient hier enkel nog je bedrijfsgegevens in te vullen om het document te vervolledigen en personaliseren. 

Om jouw eigen privacy & algemene voorwaarden te gaan toevoegen op je website dien je volgende stappen te gaan doorlopen:

1- In de beheermodule kan je bovenaan kiezen voor 'pagina's
2- Kies vervolgens in de rechter bovenhoek voor de groene knop 'pagina toevoegen'
3- Kies vervolgens voor tekstpagina
4- Hier kan je nu een tekstpagina aanmaken voor de privacy voorwaarden en je privacy tekst hierin plakken
5- Klik op opslaan
6- Bij het overzicht van je pagina's, ter hoogte van je privacy pagina kies je nu helemaal rechts voor 'verborgen in navigatie' dus je vinkt het blauwe vinkje uit. Dit wil zeggen dat de pagina niet zichtbaar zal zijn in je menu. 
6- Klik rechts bovenaan op het icoon van je instellingen
7- Kies voor 'privacy en disclaimer'
8- Vink 'privacy' aan
9- Vervolgens kan je bij 'kies een pagina' de pagina gaan aanduiden waarbij je net privacy voorwaarden hebt aangemaakt.

Waarvoor dient het onderdeel Tracking & Verification?

Indien je bijvoorbeeld gebruik maakt van Google Advertising of een Facebook campagne kan je hier je tracking codes gaan koppelen aan jouw website. 

Hoe voeg ik een PDF toe?

Om een PDF toe te voegen aan je website volg je volgende stappen:

  • In de beheermodule klik je rechts bovenaan op het icoontje van uw account.
  • Kies voor ‘mijn pdf’s’.

  • Vervolgens zie je volgend scherm:

  • Hierbij kan je rechts kiezen om een PDF toe te voegen.

  • Van zodra je een PDF hebt toegevoegd ga je bij ‘locatie’ een URL te zien krijgen, deze kan je kopiëren om vervolgens te linken aan een afbeelding, tekst,...

Hoe voeg ik een video toe?

Wens je een video toe te voegen aan jouw website? Volg dan volgende stappen om de upload te voltooien:

  • Ga naar pagina’s bovenaan en kies rechts voor "pagina toevoegen".
  • Kies vervolgens voor het paginatype "video".

  • Kies een paginatitel voor deze pagina en vul je meta-omschrijving in.

  • Kies een titel voor je video, bijvoorbeeld "bedrijfsvideo".

  • Onderaan dien je de embed code van de video toe te voegen, deze kan je terugvinden in YouTube.

  • Rechts onderaan kiest u voor delen.

  • Vervolgens klik je links bovenaan op ‘insluiten’, en kopieer je de embed code.

 

  • Wanneer je de video correct hebt toegevoegd, kan je kiezen om deze al dan niet op de homepage te plaatsen.

 

 

Je kan een video ook toevoegen aan de hand van Vimeo. Voeg dan gewoon de embed code van Vimeo toe in je website.

 

 

 

Ik zou graag een externe tool integreren in mijn website. Kan dat?

Wens je een externe tool te integreren zoals bijvoorbeeld Resengo of Mailchimp? Dan heb je hiervoor de embed code van deze tool nodig. Vervolgens kan je deze toevoegen door in de beheermodule bij je account rechts bovenaan te kiezen voor 'integraties'. Duidt de integratie aan die je wenst te koppelen en voeg hier de embed code toe.

Wat is de SEO zoekwoordplanner en hoe werkt het?

In de beheermodule kan je de gewenste zoektermen waarop je gevonden wil worden gaan toevoegen. Dit doe je bovenaan links bij het SEO icoontje. Voeg je zoekterm hier toe en klik op 'voeg zoekwoord toe'. Vervolgens krijg je een lijst van je toegevoegde zoekwoorden, waarbij je kan zien of deze reeds aanwezig zijn op je website of niet.

Ik wil abonnement formules aanbieden. Kan dat?

Met de Webhero webshopmodule kan je abonnementen aanbieden. Dit kan van pas komen als je fitnessabonnementen, maaltijdboxen, magazines of andere producten of diensten wenst te verkopen met terugkerende betalingen.

Voor terugkerende betalingen hebben we de koppeling met Stripe gemaakt: een grote Amerikaanse betaalprovider die bekend staat om het eenvoudig innen van betalingen via kredietkaarten. Het aanmaken van een account is gratis, er is enkel een transactiekost aan verbonden. Meer info vindt je op www.stripe.com/be.

Bij de settings van je webshop kan je de “Stripe key” en “Stripe secret” ingeven. Deze codes vind je terug in je Stripe-account bij Developers > API keys. De koppeling maken van Stripe met je website doe je in de beheermodule bij 'instellingen' en dan 'integraties', klik vervolgens op 'Stripe' en vul de 2 codes in.

Hoe kan ik een koppeling maken met mijn andere digitale programma's?

In de beheermodule kan je rechts bij het icoon van instellingen kiezen voor 'integraties'. Hier kunnen er verschillende koppelingen gemaakt worden met volgende digitale programma's:

Koppelingen voor uw website

  • Google Adwords: Maak reclame voor je bedrijf via tekstgebaseerde zoekadvertenties, grafische display-advertenties, YouTube-videoadvertenties en in-app mobiele advertenties. Deze koppeling kan je maken bij 'instellingen' en vervolgens bij 'tracking and verification'.
  • Mailchimp: Verzend aan de hand van deze tool betere e-mailnieuwsbrieven. De koppeling met Mailchimp kan je maken in de beheermodule bij 'instellingen' en vervolgens bij 'integraties'. Hier kan je jouw Mailchimp API Key toevoegen alsook je Mailchimp list ID.
  • Teamleader: Teamleader biedt modules voor CRM, facturatie en projectmanagement. Een integratie met al je favoriete tools is daarbovenop ook mogelijk, terwijl je nog tijd en geld mee uitspaart. Teamleader integratie kan je koppelen in de beheermodule bij 'instellingen' en vervolgens 'integraties'. Vul hier je API groep als API sleutel in. 

Koppelingen voor uw webshop

  • Sendcloud: Europa's nummer 1 verzendtool voor webshops. Koppel je Sendcloud account aan je account in de beheermodule bij 'integraties'. Kies voor Sendcloud en vul hier je Sendcloud API key in alsook Sendcloud API secret.
  • Mollie: Mollie maakt betalingen voor iedereen beter met haar slimme betaalproducten voor bedrijven van elk formaat. Om je Mollie account te koppelen met je webshop ga je in het beheer naar 'instelling', klik vervolgens op 'betaalmethodes', 'betaalmethode activeren' en kies dan voor 'online betalen'. Hierna zal je de Api Key van je Mollie account kunnen invullen.
  • Stripe: Met de Stripe-plugin kan je recurrente betalingen met kredietkaarten accepteren. Deze plugin is enkel van toepassing wanneer je met abonnementen werkt. Kies bij 'instellingen' en vervolgens bij 'integraties' voor Stripe en vul je Stripe key en Stripe secret in.
  • TUKADOO: TUKADOO is dé universele cadeaubon die je overal kan gebruiken in heel België voor om het even wat. Vul je TUKADOO API Key in de beheermodule bij 'instellingen' en vervolgens bij 'integraties'.

Koppelingen voor uw Immo website

  • Whise: WHISE software is een mobiele totaal oplossing, die ondersteuning biedt voor alle commerciële, administratieve en marketing activiteiten van vastgoedmakelaars. Koppeling met WHISE kunnen wij enkel voor jou in orde brengen. Stuur een mailtje naar support@webhero.be en bezorg ons je WHISE key. 
  • Max-Immo: Kies vandaag nog voor de mees innovatieve speler op de vastgoedmarkt. Beheer uw panden snel en feilloos, van inkoop tot verkoop. Stuur een mailtje naar support@webhero.be om de koppeling met jouw Max-immo tool te voltooien. Volgende gegevens hebben we nodig van jou voor deze koppeling: Max-immo consumer key, Max-immo consumer secret, Max-immo token, Max-immo secret token.

Wat is de korte inhoud bij een pagina?

Je kan bij het aanmaken van een nieuwe pagina ervoor kiezen om een korte inhoud in te vullen. Deze tekst wordt weergeven bovenaan, als introductietekst over de inhoud van je pagina. Het is afhankelijk van design tot design of deze inhoud wordt weergeven of niet, alsook afhankelijk van het paginatype dat je kiest.

Waar kan ik een overzicht van mijn klanten bekijken?

In de beheermodule klik je bovenaan in de zwarte balk op het icoon van de klanten. Hier kan je een overzicht terugvinden van al jouw klanten en hun bestellingen. Van zodra een klant een bestelling heeft geplaatst, zal deze in de lijst verschijnen.

Wanneer je rechts klikt op 'toon info' krijg je een overzicht van:

  • De klantgegevens
  • Order details
  • Verzonden e-mails

Welke betaalmethodes zijn mogelijk in de webshop?

Je kan in jouw Webhero webshop kiezen voor twee betaalmogelijkheden:

  • Betalen aan de hand van een overschrijving
  • Online betalen

Je kan deze betaalmethodes aanpassen rechts bovenaan bij 'instellingen' en dan 'betaalmethodes'.

Overschrijving

Wanneer je kiest voor de optie 'overschrijving' dien je enkel je bankrekening en BIC in te vullen.

Online betalen

Wanneer je kiest voor de optie 'online betalen' dien je een koppeling te maken met Mollie (www.mollie.be). Bij Mollie kan je een 20-tal betaalmethodes selecteren voor online betalingen, zoals:

  • Bancontact
  • Credit Card
  • PayPal
  • Visa
  • ...

Hoe stel ik mijn verzendmethodes in?

De verzendmethodes kan je toevoegen/aanpassen in de beheermodule door rechts bovenaan te klikken op 'instellingen' en vervolgens op 'verzendmethodes'.

De verzendmethodes die je invult, zijn volledig vrij te bepalen door jou. Dit kan per post, via een afhaalpunt, ophalen in de winkel,.. enzovoort zijn.

Om een nieuwe verzendmethode toe te voegen klik je rechts bovenaan op 'methode toevoegen'. Vervolgens kan je de verzendmethode een naam geven. Wanneer je een verzendmethode hebt aangemaakt kan je in het midden tarieven gaan koppelen aan deze verzendmethode. Zo kan je een bepaald bedrag instellen voor verzending naar Nederland, en een ander bedrag voor verzending binnen België. Ten slotte kan je hier ook een gratis levering toestaan bij een order boven een bepaald bedrag. 

Hoe bepaal ik de categorieën in de menubalk van mijn webshop?

Vooraleer je start met het bouwen van jouw webshop is het belangrijk om na te denken over de categorieën die je bovenaan wenst in de navigatiebalk van jouw webshop. 

Je kan categorieën aanmaken in de beheermodule door rechts bovenaan bij 'instellingen' te kiezen voor 'categorieën'. Verkoop je bijvoorbeeld kledij, dan kunnen de naam van jouw hoofdcategorieën bijvoorbeeld 'broeken, jurken, truien' zijn. Wil je graag nog een onderscheid maken tussen bijvoorbeeld lange broeken, korte broeken,.. dan kan je hiervoor een subcategorie aanmaken. Dit kan je doen door in de lijst met hoofdcategorieën naast “broeken” op de “0” te klikken onder de titel subcategorieën.

Ook subcategorieën kan je nog eens gaan opdelen in kleinere subcategorieën. Er staat geen limiet op het aantal categorieën en je doet dit steeds volgens hetzelfde principe.

Hoe voeg ik een product toe?

Producten handmatig toevoegen

Om een product toe te voegen klik je in de beheermodule bovenaan op het label 'producten' en vervolgens rechts op de groene knop 'product toevoegen'.

Hier kan je alle informatie over dit product gaan ingeven. 

Tip: let goed op de grijze vraagtekens naast het invulveld. Deze geven jou meer informatie over wat er net in dit veld moet worden ingevuld. Deze stap kan je blijven herhalen per product dat je wenst toe te voegen.

Producten importeren

Je kan er ook voor kiezen om je producten te importeren vanuit een Excel bestand. Klik hiervoor in het productoverzicht rechts op de grijze knop 'Importeren'. Op de volgende pagina kan je een voorbeeldbestand downloaden. Het voorbeeldbestand kan je gebruiken als leidraad om makkelijk alle producten op te lijsten die je graag op jouw webshop ziet. 

Eens je alle producten hebt opgelijst, kan je het Excel bestand importeren in de beheermodule onder de tab producten. Daarna klik je op importeren, je kiest het Excel bestand waarin je net je producten hebt opgelijst en je klikt op 'ga verder'. Als je daarna terug bovenaan in de balk op producten klikt kan je zien dat alle producten daar opgelijst staan. 

Hoe wijzig/verwijder ik een product?

Om een product te wijzigen of te verwijderen ga je in de beheermodule naar de tab 'producten' bovenaan. Vervolgens kan je per product rechts klikken op de grijze knop 'wijzig'. Op deze manier kan je een product gaan wijzigen.

Wens je een product te verwijderen, dan kan dit door per product helemaal rechts op het groene pijltje te klikken en vervolgens te kiezen voor 'verwijder product'.

Hoe voeg ik een kortingscode toe?

In de beheermodule klik je rechts bovenaan op het icoontje van de instellingen. Kies vervolgens voor de optie 'kortingscodes'. Je zal nu het overzicht van jouw kortingscodes kunnen terug vinden. Heb je nog geen kortingscode toegevoegd? Dan kan dit door rechts bovenaan op de groene knop 'kortingscode toevoegen' te klikken.

Onderstaand scherm zal verschijnen. 

Hier kan je alle kenmerken van jouw kortingscode gaan toevoegen. Je kan:

  • de code een naam geven, 
  • zeggen hoeveel keer deze bruikbaar mag zijn, 
  • kiezen voor een procentuele korting of een vast bedrag,
  • een geldigheidsperiode aanduiden,
  • ...

Hoe pas ik mijn 'check out' aan?

Je kan de checkout van je webshop gaan personaliseren door extra vragen toe te voegen en zo extra gegevens te verzamelen. Je kan bijvoorbeeld het gewenste tijdstip van levering laten invullen of bestanden laten uploaden die nodig zijn om de bestelling te verwerken. 

Om de checkout aan te passen klik je in de beheermodule rechts bovenaan bij 'instellingen' voor de optie 'check out'. In het volgende scherm kan je rechts op de groene knop 'vraag toevoegen' klikken, om je check out uit te breiden.

Hoe personaliseer ik mijn e-mails? (orderbevestiging, betalingsherinnering,..)

Bij de knop instellingen en vervolgens bij 'e-mails' kan je je e-mails gaan personaliseren naargelang de stijl van jouw bedrijf. Indien je bij deze velden niets invult worden de standaardmails verzonden naar jouw klanten.

Waar vind ik een overzicht van alle orders?

In de beheermodule kan je bovenaan kiezen voor 'orders' (het icoontje van de winkelwagen).

Van zodra je hierop klikt zie je een volledig overzicht van alle orders in een lijst. Per order kan je rechts klikken op de knop 'bekijk' om zo een gedetailleerd overzicht van de order te bekijken met ook alle gegevens van de klant.

In dit overzicht kan je ook steeds de status van de bestelling wijzigen, een order archiveren of een betaalherinnering sturen. Zo kan je je bestellingen nauw opvolgen en verwerken.

Hoe toon ik mijn producten BTW exclusief?

Je kan ervoor kiezen om jouw producten met of zonder BTW te tonen op jouw webshop. Rechts bovenaan, bij het icoon van instellingen, kan je kiezen voor 'voorkeuren'. In het donkergrijze vak links, kan je vervolgens kiezen voor 'webshop voorkeuren'. Hieronder zie je verschillende specificaties die van toepassing zijn op jouw webshop. 

Als tweede optie kan je hier kiezen voor 'Toon BTW exclusief'. Van zodra je deze optie hebt aangevinkt, zullen de prijzen op jouw webshop exclusief BTW getoond worden.

Hoe kan ik een melding krijgen wanneer een product uit stock gaat?

Rechts bovenaan, bij het icoon van je instellingen, kan je kiezen voor 'voorkeuren'. In het donkergrijze vlak links, kan je vervolgens kiezen voor 'webshop voorkeuren'. Onderaan zal je zien dat de functie 'Stuur mail als product uit stock gaat' aangevinkt kan worden. Wanneer je deze functie aanvinkt zal je een mail krijgen wanneer een bepaald product uit stock gaat.

Hoe maak ik een filter aan?

Filters zorgen ervoor dat bezoekers makkelijk een gewenst producten kunnen terugvinden. Welke filters je kiest hangt volledig af van het soort producten dat je aanbiedt. Enkele voorbeelden van filters zijn: merk, geslacht, materiaal, kleur, etc..

De filters die je kiest worden weergeven op de homepage van je webshop. Zo krijgt de bezoeker meteen de mogelijkheid om snel te vinden wat hij zoekt. 

Om een filter aan te maken klik je in de beheermodule rechts bovenaan bij instellingen op 'filters'. 
Klik rechts bovenaan op de groene knop 'filter toevoegen'. Nu kan je zoveel filters toevoegen als je wenst.

Na het aanmaken van een filter kan je ook opties toevoegen. Binnen bv. de filter “geslacht” kan je in het midden op '0 opties' klikken. Bij naam voer je de naam van de eerste optie van de filter in, bijvoorbeeld “man”. Vervolgens maak je volgens hetzelfde principe je tweede optie voor de filter geslacht: “vrouw”. Je hebt de mogelijkheid om meer dan één filter aan te maken en te koppelen aan een product.

Wat is Mollie?

Mollie is een betalingsplatform waarmee klanten en bedrijven makkelijk online betalingen kunnen verrichten of ontvangen. Maar wat is nu het verschil tussen betalingen met Mollie en directe betalingen via de bank?

  • Geen opstartkosten of maandelijkse kosten bij het opzetten van een Mollie account.
  • De aanmeldprocedure van Mollie is sneller dan bij de meeste banken. Je kan al binnen 1 dag transacties ontvangen.
  • Persoonlijker contact en een betere technische ondersteuning.
  • Talrijke mogelijkheden van uitbetaling; 1, 2 of 4 keer per maand zonder extra kosten.
  • Betere statistieken, prognoses en transactie-overzichten.
  • Koppelen aan buitenlandse banken of koppeling met meerdere banken is mogelijk (bij een storing met je eigen bank schakelt Mollie over naar een andere bank).

Wil je een Mollie account aanmaken? Surf naar www.mollie.com, klik op 'aanmelden' en volg de stappen.

Hoe zet ik mijn verkoopvoordelen in de kijker?

In een webshop kan je USP's (= unique selling points) toevoegen die jouw webshop uniek of aantrekkelijk maken. Dit kan je doen door in de beheermodule rechts bovenaan te klikken op het icoon van de instellingen en vervolgens te kiezen voor 'USP's'.

In het volgende scherm kan je rechts bovenaan klikken op de groene knop 'USP toevoegen'. Dit kan bijvoorbeeld 'Levering binnen 24u' zijn of 'Unieke stukken', enzovoort. Bij elk punt kan je ook steeds een icon toevoegen om deze verwoording meer kracht bij te brengen.

 

 

Hoe verberg/toon ik nieuwe producten op mijn homepage?

Wil je graag je nieuwe producten weergeven op de homepage van jouw webshop? Of wil je dit net liever niet?

Ga in de beheermodule rechts bovenaan naar 'voorkeuren' en kies in het linkse keuzemenu voor 'webshop voorkeuren'. Als eerste optie kan je 'verberg nieuwe producten op homepage en op productpagina's' aan of uit vinken.

Waar kan ik het e-mailadres wijzigen waarop ik mijn orders ontvang?

Wanneer een klant een order plaatst op jouw webshop, ontvang je hiervan een mail. Uiteraard kan je zelf bepalen op wel e-mailadres je deze mail wenst te ontvangen door volgende stappen te volgen:

  1. Klik rechts bovenaan op 'instellingen' en vervolgens op 'voorkeuren'.
  2. Klik links in het keuzemenu voor 'webshop voorkeuren'.
  3. Bovenaan zie je nu een wit vak waar je het e-mailadres om jouw orders op te ontvangen kan invullen.

Hoe zet ik producten in de kijker?

Wil je graag je enkele populaire producten laten weergeven op de homepage van jouw webshop? Ga in de beheermodule naar je productoverzicht en vink in de voorlaatste kolom bij de gewenste producten de optie 'in de kijker' aan. Nu zullen deze producten op de homepage van je webshop weergegeven worden.

Met welke immo tools kan ik mijn Webhero website koppelen?

Je kan in een Webhero website kiezen tussen 3 verschillende immo tools;

  1. Whise
  2. Max-Immo
  3. Omnicasa

Om de koppeling te voltooien, helpen wij je graag verder. Je kan ons contacteren via support@webhero.be of via het nummer 016/66 14 32.

Hoe verander ik de volgorde van mijn panden op mijn Webhero website?

Het is niet mogelijk om volgorde van jouw panden te wijzigen via de beheermodule, omdat dit via een koppeling loopt en de panden niet in de beheermodule zijn toegevoegd. Wel kan je er voor kiezen om de panden die nog te koop of te huur zijn bovenaan te laten verschijnen in de zoekresultaten en de panden die verkocht of verhuurd zijn onderaan weergeven.

Hoe plaats ik panden op mijn homepage?

Het is mogelijk om bepaalde panden op de homepage te plaatsen op je Webhero website. Kies bij instellingen in de beheermodule voor 'voorkeuren'. Hier kan je nu onderaan 'toon immo panden op homepagina' aanduiden. Daarna dien je in Whise de gewenste panden aan te duiden als 'panden van de maand'. Je kan tot 6 panden op de homepage plaatsen. 

Hoe zet ik panden uit Whise op mijn website?

Het is mogelijk om je Webhero-website te koppelen met immo-software van Whise. De panden die je in je software beheert, verschijnen dan automatisch op je website. Tijdens de uurlijkse synchronisatie worden nieuwe panden toegevoegd, details gewijzigd of panden offline gehaald.

Nieuwe panden die je in Whise invoert met Transactie “te koop” of “te huur” en status “Online”, zullen automatisch op je website verschijnen. Niet alle data wordt mee overgenomen op je website. De velden en de ondersteunde waarden kan je hier raadplegen.

Als de waarden van de ondersteunde velden gewijzigd worden, zullen deze maximum één uur later ook op je website geupdate zijn.

Als een pand verkocht of verhuurd is of je wil het om een andere reden van je website halen, kan je in Whise een pand “Offline” plaatsen door in het pandoverzicht op het icoon met de drie puntjes te klikken.

Hoe activeer ik een immo zoekbalk op mijn homepagina?

Het is mogelijk om op de homepage van jouw immo Webhero website een zoekbalk te activeren. De bezoekers van jouw website kunnen dan makkelijk op zoek gaan naar de juiste panden. 

Ga in je beheermodule naar instellingen en kies vervolgens voor 'voorkeuren'. De onderste optie 'toon immo zoekbalk op homepage' mag je dan aanvinken. 

Hoe voeg ik een badge toe aan mijn webshop?

In de beheermodule kan je verschillende badges toevoegen aan jouw website & webshop om bijvoorbeeld bepaalde betaalmogelijkheiden te visualiseren. Ga hiervoor in de beheermodule rechts bovenaan naar 'instellingen' en vervolgens kies je voor de laatste optie 'badges'.

Webhero plaatste reeds een aantal badges voor jou in de beheermodule waaruit je kan kiezen;

Uiteraard kan je ook zelf badges toevoegen. Dit kan je doen door onderaan te kiezen voor de groene knop 'selecteer bestand'. Kies voor het logo dat je graag wilt uploaden, vul de titel in en klik vervolgens op 'opslaan'. 

De badges zullen vanaf nu zichtbaar helemaal zijn helemaal onderaan op jouw website & webshop.

Hoe maak ik een inschrijvingsformulier aan om inschrijvingen te ontvangen op mijn website?

Je kan via jouw Webhero website een specifieke pagina aanmaken om inschrijvingen ontvangen. Dit doe je door volgende stappen te doorlopen:

  1. Log in in de beheermodule en klik vervolgens links bovenaan op het icoon van de pagina's. 
  2. Klik rechts bovenaan op de groene knop 'pagina toevoegen'.
  3. Kies voor het paginatype 'inschrijvingen'.
  4. In het eerste scherm kan je nu kiezen voor de pagina titel van jouw formulier. Hou er rekening mee dat dit de algemene titel is (die zichtbaar zal zijn in de menubalk) en niet de titel van jouw inschrijvingspagina. Je kan namelijk meerdere formulieren gaan aanmaken binnen deze pagina.
  5. Na het klikken op 'opslaan' kom je terecht in de aanmaak van je eerste inschrijvingsformulier/
  6. Vul de informatie in die nodig is om jouw formulier aan te maken.
  7. Kies vervolgens op welk e-mailadres je de inschrijvingen wenst te ontvangen en hoe vaak je dit wenst.
  8. Personaliseer hier ook de bevestigingsmail en dergelijke.
  9. Na het klikken op de groene knop 'opslaan' kan je verschillende vragen gaan toevoegen aan je formulier door op de groene tekst '0 vragen' te klikken. 

Bekijk hieronder tussen welk type vragen je kan kiezen en alsook kan aanduiden of deze verplicht ingevuld moeten worden of niet.

Ik zie de tekst niet verschijnen op mijn website?

Wanneer je een tekst toevoegt aan jouw pagina die gekopieerd is van een ander document/andere webpagina/... kan het zijn dat het in de beheermodule lijkt dat jouw tekst volledig in orde is, maar wanneer je vervolgens surft naar jouw website, je de tekst niet ziet verschijnen.

Dit heeft te maken met het feit dat er nog een opmaak aan gekoppeld is die niet zichtbaar is in het gekozen design. Je zal deze achterliggende opmaak eerst moeten verwijderen.

Dit kan je doen door volgende stappen te doorlopen:

  1. Ga in de beheermodule naar jouw tekstpagina waarin je de opmaak dient te wissen.
  2. Selecteer de tekst die niet verschijnt op jouw website.
  3. Klik rechts bovenaan op het icoon van het gommetje om jouw opmaak te wissen.
  4. Vervolgens laat je de tekst geselecteerd staan en ken je normale opmaak toe.

stijl aanpassingen in tekst

Nu zal je tekst wel zichtbaar zijn op je website.

Hoe voeg ik een foto toe in mijn tekst?

Kies de locatie waar je graag de foto wenst toe te voegen en klik hier eenmaal met je muisknop zodat de cursor op de gewenste plaats komt te staan. Je zal vervolgens aan de linkerzijde een '+' zien verschijnen waarop je kan klikken en vervolgens via de snelknop een foto kan gaan uploaden vanop jouw computer. Je kan dit ook doen door bovenaan in de editor op het icoontje van de afbeelding te klikken.

Hou er rekening mee dat de afbeelding niet groter mag zijn dan 8MB om de laadsnelheid van jouw website niet te vertragen. 

Hoe kan ik mijn website online zetten?

Er zijn 2 mogelijkheden om de website te koppelen aan je domeinnaam:

  1. De domein is momenteel nog niet geregistreerd en dus nog niet in gebruik. Je mag je ons doorgeven welke domein je wenst en zorgen wij dat de website op deze domein online komt te staan.
  2. Je laat de domein staan waar hij nu gehost staat en je laat de a-records doorverwijzen naar onze server. Van zodra dit in orde is, kunnen wij intern de koppeling maken en de website online zetten.
  3. We transfereren de domein naar onze server en wij doen intern alle aanpassingen om de website met de domein te koppelen. De registratie van 1 domein zit inbegrepen in het abonnement.

* Opgelet: indien er mailboxen gekoppeld zijn aan de domein, moet er eerst gecheckt worden of deze niet zullen stilvallen bij overname.


Records doorverwijzen

Indien je ervoor kiest om de domein te laten staan waar hij nu staat, zal je aan je huidige domein beheerder moeten vragen om de A-records van de domein aan te passen. Deze dienen doorverwezen te worden naar onze server opdat wij de website hieraan kunnen koppelen. Via dit bestand vind je alle nodige informatie en kan je bezorgen aan je domein beheerder.


Domein transfereren

Wanneer je ervoor kiest om de domein naar ons over te dragen, dienen wij hiervoor de transfercode te ontvangen. Bij een .be domein, kan je deze transfercode aanvragen via dnsbelgium.be. Voor andere domeinen neem je best contact op met je huidige domein beheerder. Van zodra wij de transfercode van jou ontvangen, kunnen we de domein overzetten naar onze server en de website online zetten.

Hoe lang duurt het voor mijn nieuwe website online staat?

Van zodra de domein gekoppeld is met de website, kan het tot 24u duren vooraleer de nieuwe website zichtbaar is in alle browsers en het beveiligingscertificaat (= SSL) goedgekeurd is. Bij een .com of .eu domein kan het zelfs tot 7d duren, maar over het algemeen is dit meestal wel sneller in orde.

Kan ik meerdere domeinen koppelen aan mijn website?

Het is mogelijk om meerdere domeinnamen te koppelen aan je website. Zoals bij de eerste domein, kan je bij extra domeinen er ook voor kiezen om:

  • zelf domeinnamen aan te kopen en vervolgens de records te laten doorverwijzen naar het IP adres van onze server.
  • de domein door ons te laten aankopen. Weet dat er in elk abonnement telkens 1 domeinnaam inbegrepen zit, voor extra domeinnamen betaal je € 39/jaar bij.

Ik wil graag een professionele mailbox, waar kan ik dit aanmaken?

Wij zijn reseller van Google G Suite mailboxen. Wij kunnen steeds voor jou professionele mailboxen aanmaken. Een G Suite mailbox kost € 40/jaar.

We zullen je ook steeds proberen verder te helpen met de mailbox die wij hebben opgezet. Echter zijn wij geen experten van Google en indien wij het antwoord niet weten, verwijzen we je graag door naar Google zelf. Veel vragen omtrent de mailbox kan je reeds vinden op support.google.com.

Een andere professionele mailbox is Office 365 van Microsoft Office. Indien je deze mailbox prefereert, kunnen we je doorverwijzen naar Karel Gordts (die hierin gespecialiseerd is).

Natuurlijk kan je ook steeds je huidige IT'er vragen om een professionele mailbox voor jou op te zetten.

Hoe kan ik G Suite mailbox gebruiken in Outlook?

Je kan zowel POP als IMAP gebruiken om je Google mailbox te integreren in Outlook. Via onderstaande links kan je de volledige uitleg van Google vinden om een G Suite mailbox te koppelen aan je Outlook app:
- Via IMAP: https://support.google.com/mail/answer/7126229
- Via POP: https://support.google.com/mail/answer/7104828

Breng ons zeker ook op de hoogte dat je je mailbox wenst te gebruiken in Outlook, dan passen wij alvast op account niveau de instellingen aan om mails te laten toekomen op een Microsoft applicatie.

Voor vragen omtrent de werking van of instellingen in Outlook kan je hiervoor best bij Outlook zelf of je huidige IT'er terecht.

Wat gebeurd er met mijn mailbox als de nieuwe website online wordt gezet?

Indien je professionele Google of Office 365 mailboxen hebt, is er geen probleem en kan de domein gewoon getransfereerd worden. Laat zeker weten welke soort mailboxen je hebt, zodat wij achterliggend de juiste records kunnen instellen bij de overname.

Indien je een andere mailbox hebt, zal deze hoogstwaarschijnlijk stilvallen (kunnen we voor jou altijd nachecken). Wij kunnen perfect bij het overnemen van de domein een nieuwe mailbox aanmaken voor jou. Wij bieden Google G Suite mailboxen aan van € 40/jaar. In dit geval laat je best eerst een back-up nemen van je mailbox via een IT'er.

In jullie tevreden zijn van de huidige mailboxen en het hostingbedrijf, kan je ook altijd de domein te laten staan waar hij nu staat en de records te laten doorverwijzen. 

Hoe kan ik nieuwe klanten aanbrengen?

Natuurlijk helpen we jouw collega-ondernemers graag online! Verdien €50 door anderen Webhero-klant te maken. En geef hen direct  ook een korting van €50.

Nodig mensen uit en ontdek je gespaarde tegoed. Je vindt alles terug in je beheermodule bij Account > Raad Webhero aan.

Wanneer vervalt mijn abonnement?

Via de beheermodule kan je raadplegen welk soort abonnement je hebt en wanneer deze vervalt. Je gaat hiervoor naar 'account' en klikt daarna op 'mijn Webhero'.

Ik weet niet meer voor hoeveel jaar ik gekozen heb. Waar kan ik dit terugvinden?

Je kan perfect via de beheermodule raadplegen voor hoeveel jaar je een website genomen hebt. Ga hiervoor naar 'account' en klik dan op 'mijn Webhero'. Hier vindt je een overzicht van welk soort abonnement je hebt en wanneer deze vervalt.

Wie heeft er allemaal toegang tot het beheer van mijn website?

In de beheermodule bij 'account' en dan 'mijn Webhero' kan je een lijst terugvinden van alle gebruikers die toegang hebben tot het beheer van jouw website. 

Wens je een gebruiker toe te voegen of te verwijderen? Geef ons een seintje via support@webhero.be en wij brengen dit voor jou in orde.

Wij nemen de GDPR wetgeving serieus en er is dus niemand intern bij Webhero die kan inloggen in jouw beheermodule. Zo ben je zeker dat jouw gegevens privé blijven en kan je je klanten garanderen dat hun gegevens beveiligd zijn. 

Hoe voeg ik foto's toe aan mijn fotoalbum?

Om foto's toe te voegen aan je fotoalbum dien je volgende stappen te doorlopen:

  1. Log in in de beheermodule van jouw website
  2. Ga naar het pagina overzicht door te klikken op de papiervellen links bovenaan 
  3. Ga in je paginaoverzicht voor de pagina met je fotoalbums. Klik hierbij in het midden op 'x albums'
  4. Je zal nu het overzicht te zien krijgen van je fotoalbums die toegevoegd zijn aan deze pagina.
  5. Klik ter hoogte van het fotoalbum waarbij je foto's wenst toe te voegen op 'x foto's'
  6. Rechts bovenaan kan je nu via de groene knop 'foto's toevoegen'

Vanaf nu zijn je foto's live op de website van zodra je de website refresht. 

Niet gevonden wat je zocht?

Jennifer Nele

Wij zijn steeds bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 17:00