Hoger scoren in Google

27 mei 2022

3 SEO-succesverhalen

Geschreven door Jo Deferm.

De dag van vandaag zoeken we allemaal steeds vaker naar informatie via het internet. Online gevonden worden is dus belangrijker dan ooit. De meeste van je bezoekers komen namelijk via Google op je website terecht, dus zichtbaarheid in de zoekmachines is cruciaal om klanten aan te trekken. Om online vindbaar te zijn scoor je dus best zo hoog mogelijk in de zoekresultaten en dat doe je aan de hand van zoekmachine optimalisatie of SEO. Dit houdt namelijk rekening met alle parameters die Google gebruikt om jouw site als meest relevant te beschouwen voor bepaalde zoekopdrachten. 

Webhero helpt ondernemingen met hun online zichtbaarheid aan de hand van SEO. Zo biedt Webhero een SEO-tool maar ook een SEO-traject aan. Om aan te tonen dat SEO, op zowel korte als lange termijn, een goede investering is, geven wij graag drie van onze SEO-succesverhalen mee.

SEO-succesverhaal 1: Beauty sector

Ons eerste SEO-succesverhaal komt van een onderneming uit de beauty sector, namelijk een schoonheidssalon gespecialiseerd in huidverbetering en afslanking. 

We leerden A. - de zaakvoerder van het salon - kennen in de zomer van 2019. Het was onmiddellijk duidelijk dat ze een gezonde interesse had in digitale marketing, wat wij natuurlijk geweldig vonden. De nieuwe website ging in juli 2019 online en A. ging in eerste instantie zelf met de SEO-tool aan de slag. Door haar interesse in digitale marketing volgde ze bovendien ook allerlei Webhero opleidingen zoals onze allereerste editie van de Webhero Academy. 

In maart 2020 ging het hele land in lockdown, waardoor contactberoepen zoals schoonheidscentra voor onbepaalde tijd moesten sluiten. Voor A. was dat het perfecte moment om te starten met een webshop. Op die manier kon ze haar klanten namelijk nog steeds bereiken en kwalitatieve producten en merken voor huidverbetering te koop aanbieden.

Fast forward naar één jaar later: de allerlaatste lockdown kwam eindelijk ten einde en de regels voor contactberoepen zoals schoonheidscentra werden soepeler. De schoonheidscentra mochten uiteindelijk opnieuw openen en na twee jaar zelf gebruik te hebben gemaakt van de SEO-tool, besliste A. dat het tijd was om verder te investeren in SEO. Zo besloot ze om haar SEO-optimalisaties uit te besteden aan Webhero. Het doel was om haar (nieuwe) behandelingen zo goed mogelijk in de markt te zetten alsook om nieuwe klanten aan te trekken voor huidverbetering en afslanking. 

Volgens ons kon ze geen beter moment hebben gekozen. De beauty sector mocht na een lange tijd weer open en de wachtlijsten voor een afspraak bij een schoonheidsspecialist waren ongelooflijk lang. Het perfecte moment om hierop in te spelen dus.

SEO-vooronderzoek en zoekwoordonderzoek

Wanneer Webhero wordt ingeschakeld om een SEO-optimalisatie uit te voeren is dit nooit voor een one shot, maar steeds voor een traject van minimum twaalf maanden. De eerste stap is altijd het uitvoeren van een SEO-vooronderzoek en een zoekwoordonderzoek. Op die manier kunnen we inschatten waar de website op dit moment staat t.o.v. eventuele concurrenten en conculega's en kunnen we vervolgens ook een geschikte strategie voor de komende maanden vastleggen. Uit deze eerste onderzoeken haalden we de volgende inzichten voor het salon van A.

Als eerste bleek dat de domein autoriteit van de beauty website opvallend lager was dan de domein autoriteit van enkele van haar concurrenten en conculega's. 

Need to know

Wat is de domein autoriteit? 

De domein autoriteit of domain authority (DA) is een score die een indicatie geeft van de informatieve waarde van jouw website en wordt uitgedrukt met een score van 1 tot 100. Hoe hoger jouw DA, hoe waardevoller je website wordt geschat en hoe groter de kans dat jouw website goed zal ranken in de zoekresultaten. De DA-score is geen absolute score, maar een vergelijkende score.

Maar wat is nu een goede score?

  • Scores tussen 1 en 10 zijn weggelegd voor websites van zelfstandigen die nog niet zo lang online staan, of waarbij er nog niet is ingezet op het aanmaken van backlinks.

  • Scores tussen 10 en 20 zijn hogere scores waarbij er reeds uitvoerig is ingezet op het aanmaken van backlinks.

  • Scores van 30 en hoger zijn weggelegd voor grotere KMO's die reeds jaren bezig zijn met linkbuilding. 

  • Scores hoger dan 50 zijn weggelegd voor grote internationale bedrijven.

  • Scores van 70 en hoger worden toegekend aan nieuwssites

  • Scores van 90 en hoger zijn weggelegd voor de grote internationale platformen zoals Facebook en Twitter.

Het aantal geïndexeerde pagina’s bleek daarentegen wel al zeer goed. Dit was te wijten aan het feit dat A. op dit moment reeds een webshop had. Bij een webshop is elke productpagina namelijk één extra pagina in de index, wat het aantal geïndexeerde pagina’s snel kan doen aandikken.

Een derde inzicht had betrekking op de meest bezochte pagina’s. Na de homepage en de webshop was de meest bezochte pagina “huidverbetering”. Dit hielp ons met het zoekwoordonderzoek en de selectie van de belangrijkste keywords. Uit deze informatie bleek dat haar klanten en prospects echt interesse hadden in huidverbetering en in de verschillende behandelingen die het schoonheidssalon aanbiedt. Iets waar we konden op inspelen in de volgende stappen van het traject. 

Uit het zoekwoordonderzoek selecteerden we vervolgens 7 keywords waarop we konden inzetten:

  • Acne behandeling: met een zoekvolume van 1.300 en een SEO moeilijkheid van 40.

  • Afslanken: met een zoekvolume van 1.000 en een SEO moeilijkheid van 36.

  • Huidanalyse: met een zoekvolume van 1.000 en een SEO moeilijkheid van 23.

  • Huidverzorging voor mannen: met een zoekvolume van 10 en een SEO moeilijkheid van 44.

  • HydraFacial: met een zoekvolume van 3.600 en een SEO moeilijkheid van 16.

  • Minerale make-up: met een zoekvolume van 1.300 en een SEO moeilijkheid van 47.

  • Schoonheidssalon: met een zoekvolume van 6.600 en een SEO moeilijkheid van 13.

Belangrijk om te weten is dat we bij het selecteren van de keywords, telkens het Search Volume (of zoekvolume) afwegen tegenover de Search Difficulty (of de SEO moeilijkheidsgraad). Hoe hoger het zoekvolume en hoe lager de SEO moeilijkheidsgraad, en dus de concurrentie, hoe beter. Deze informatie halen we uit de tool Ubersuggest.

Need to know

Wat is het zoekvolume? 

Het zoekvolume is het aantal keer dat er in een maand naar een specifiek keyword wordt gezocht. 

Wat is de SEO moeilijkheidsgraad?

De SEO moeilijkheidsgraad is de geschatte concurrentie in het organisch zoeken. Hoe hoger het cijfer, hoe meer concurrentie en hoe moeilijker. 

Plan van aanpak

Na het SEO-vooronderzoek en het zoekwoordonderzoek zijn we aan de slag gegaan met de effectieve SEO-optimalisaties. 

Om te beginnen zijn we gestart met het optimaliseren van de volledige website en webshop van het schoonheidssalon. Zo hebben we de homepagina, de meta-descriptions, de titels en tussentitels allemaal geoptimaliseerd. Belangrijk is om gebruik te maken van de juiste keywords. Een voorbeeld van zo een optimalisatie is de aanpassing van het woord “slimming” naar het keyword “afslanken”. A. gebruikte overal op de website en op de webshop de term “slimming” maar uit het zoekwoordonderzoek is gebleken dat op het keyword “afslanken” meer wordt gezocht en dus interessanter is om op in te spelen. 

Aangezien we uit het vooronderzoek hebben vastgesteld dat de domein autoriteit van de beauty website opvallend lager was dan de domein autoriteit van enkele van haar concurrenten en conculega's hebben we vervolgens ingezet op backlinks. Belangrijk hierbij is dat Webhero nooit backlinks koopt maar wel zelf kwalitatieve backlinks aanmaakt. Wij creëren daarom backlinks door middel van profielen aan te maken op allerlei websites met een hoge domein autoriteit die dan doorverwijzen naar de website in kwestie, in dit geval de beauty website. Een aantal van de websites waar wij backlinks op aanmaken zijn:

Daarnaast hebben we 350 SEO-geoptimaliseerde pagina’s toegevoegd aan de website van het schoonheidssalon. We hebben eerst voor elk van de zeven geselecteerde keywords uit het zoekwoordonderzoek een SEO-landingspagina aangemaakt. Nadien hebben we dan voor elk van deze SEO-landingspagina’s nog ongeveer 50 extra pagina’s toegevoegd met GEO-locaties. 

Need to know

Wat zijn GEO-locaties? 

Een geo-locatie is de wetenschap van het bepalen van de daadwerkelijke geografische locatie van de computer en dus de websitebezoeker door middel van het IP-adres.

Meer en meer surfers zoeken tegenwoordig op locatie. Wanneer ze een zoekterm ingeven, zetten ze er een locatie bij om zo specifieker op zoek te gaan naar wat ze nodig hebben (bijvoorbeeld “schoonheidssalon Leuven”). Ook zoekmachines maken steeds vaker gebruik van locaties zoals bij GEO-targeting. Zo gebruikt Google de locatie van een gebruiker om heel gericht te bepalen welke resultaten zij aan een zoeker moet tonen.

Daarom is het bij SEO-geoptimaliseerde pagina’s belangrijk om ook locaties (GEO-locaties) toe te voegen. Wij gaan ervoor zorgen dat bij elke SEO-pagina een gemeente of stad is toegevoegd zodat deze pagina geoptimaliseerd is voor zoekopdrachten die locatiegebonden zijn. Voor elke SEO-landingspagina maken wij ongeveer 50 GEO-locaties aan, afhankelijk van het bedrijf en de werkomgeving van het bedrijf. 

Als laatste hebben we ook een vragenonderzoek uitgevoerd voor het beautysalon. Een vragenonderzoek is een variant op het zoekwoordonderzoek in Ubersuggest. Bij het vragenonderzoek gaan we specifiek op zoek naar vragen die gesteld worden in verband met de sector of de onderneming. Zo focussen we op de wie-, wat-, waar-, waarom-, hoe-, hoeveel-, … vragen. Op basis van die veelgestelde vragen in Google, maken we dan een interessante FAQ-pagina voor op de website.

Resultaten

Al deze SEO-optimalisaties hebben ervoor gezorgd dat dit schoonheidssalon fantastische resultaten behaalde met het SEO-traject. Een aantal hoogtepunten zijn:

  • Een stijging van de domeinautoriteit van 9 naar 18.

  • Het aanmaken van honderden geoptimaliseerde pagina's voor de keywords HydraFacial, huidanalyse, schoonheidssalon, huidverzorging voor mannen, minerale make-up, afslanken en acne behandeling.

  • Een procentuele stijging van 119% wat betreft het aantal paginaweergaven in Google.

  • Een verdrievoudiging van het aantal bezoekers via Google.

  • Maar liefst 192 conversies via de website.

Het beautysalon was uiteraard zeer tevreden met de behaalde resultaten van het SEO-traject. Niet alleen dat, ook het salon had nog veel potentieel voor verdere SEO-optimalisatie. Hierdoor heeft A. ondertussen haar SEO-traject bij Webhero verlengd naar een SEO-vervolgtraject van minstens één jaar, waar Webhero nu volop mee aan de slag is. 

Ben je werkzaam in een gelijkaardige sector en wil je ook inzetten op SEO? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website naar onze SEO-tool en ons SEO-traject of neem contact op met een Web Advisor. 

SEO-tool

SEO-traject

Maak een afspraak

SEO-succesverhaal 2: Medische sector

Als tweede SEO-succesverhaal selecteerden we een onderneming uit de medische sector, namelijk een kinesistenpraktijk. 

Deze kinesistenpraktijk, met T. als oprichter, hechtte in eerste instantie veel belang aan een eenvoudige, transparante website. De praktijk wou een website waar (potentiële) patiënten makkelijk alle informatie kunnen vinden die ze nodig hebben en waar ze eenvoudig een online afspraak kunnen maken. Webhero ging meteen aan de slag met deze informatie en in de tweede helft van 2020 ging de nieuwe website van de kinepraktijk online. 

Eén jaar nadat de website online ging, contacteerde T. ons opnieuw. Hij wou graag zijn patiëntenbestand uitbreiden door nieuwe klanten aan te trekken. We gingen samen in overleg en kwamen op de beste oplossing: SEO. Wij zijn ervan overtuigd dat SEO op lange termijn een betere investering is dan SEA. Wanneer je bij SEA stopt met betalen, stoppen ook de advertenties en dus ook de toestroom aan nieuwe bezoekers. In tegenstelling tot SEA, mag je bij SEO op lange termijn nog steeds resultaten verwachten. Het is niet omdat de SEO-optimalisatie afgerond is, dat er geen bezoekers meer komen, integendeel. Voor deze reden opteren wij bij Webhero meestal voor SEO, voordat er geïnvesteerd wordt in SEA.

Web Advisor Joren zat nadien samen met T. en stelde twee mogelijke SEO-opties voor aan de kinesitherapie praktijk:

  1. De SEO-tool activeren en zelf aan de slag gaan met de SEO-optimalisaties.

  2. De SEO-tool activeren en de volledige SEO-optimalisatie laten uitvoeren door één van de experten bij Webhero in een SEO-traject.

T. was onmiddellijk overtuigd en besloot ervoor om alles met betrekking tot SEO uit handen te geven aan Webhero. Het SEO-traject werd opgestart in december 2021, wat wil zeggen dat de optimalisaties voor deze praktijk op dit moment nog volop bezig zijn. Toch willen we hiermee aantonen dat onze inspanningen heel snel kunnen lonen.

SEO-vooronderzoek en zoekwoordonderzoek

Ook voor de kinesistenpraktijk voerden we een SEO-vooronderzoek en een zoekwoordonderzoek uit. De inzichten die we uit deze onderzoeken haalden waren de volgende:

Aangezien de website het eerste jaar voornamelijk als visitekaartje fungeerde, was er nog geen tijd geïnvesteerd in het creëren van content of backlinks. Hierdoor was de domein autoriteit van de website 5, wat een lage DA is. Ook waren er in totaal slechts 17 geïndexeerde pagina’s. Uit deze resultaten besloten we dat het belangrijk was om zowel de DA als de backlinks aan te pakken zodat we Google het signaal kunnen geven dat de kinesistenpraktijk van T. de juiste kine was met kennis van zaken. 

Zoals zaakvoerder T. aangaf in de oorspronkelijke briefing zou het belangrijk worden om nieuwe patiënten aan te trekken. Gedurende het eerste jaar hadden ze 500 clicks via Google gekregen en de doelstelling was dus om dit aantal sterk te verhogen.

Ook werden ze tot dan voornamelijk gevonden op hun bedrijfsnaam of praktijknaam. Dit is ook iets wat moet veranderen aangezien hun doelstelling net is om het patiëntenbestand te vergroten en dus nieuwe klanten aan te trekken die de naam van de praktijk uiteraard nog niet kennen. 

Verder bleek uit het zoekwoordonderzoek in Ubersuggest dat de vier onderstaande keywords het meest interessante waren:

  • Kine: met een zoekvolume van 14.800 en een SEO moeilijkheid van 14.

  • Dry needling: met een zoekvolume van 5.400 en een SEO moeilijkheid van 34.

  • Sportkinesist: met een zoekvolume van 720 en een SEO moeilijkheid van 17.

  • Loopanalyse: met een zoekvolume van 210 en een SEO moeilijkheid van 24.

Need to know

De gemiddelde top SEO-landingspagina bevat meer dan 1.000 woorden waarbij je het zoekwoord ongeveer 15 tot 20 keer laat voorkomen en elk van de synoniemen van je zoekwoord minstens 5 keer laat voorkomen. 

Zaakvoerder en kinesist T. besliste na het SEO-vooronderzoek, het zoekwoordonderzoek en de briefing over de beste zoektermen voor de kinesistenpraktijk dan ook om een copywriter in te schakelen om teksten voor de website uit te schrijven. Nadien creëerde Webhero met deze teksten vier landingspagina’s voor de vier gekozen keywords. 

Plan van aanpak

Na de onderzoeken zijn we aan de slag gegaan met de SEO-optimalisaties voor de kinepraktijk. 

Om te beginnen hebben we na het zoekwoordonderzoek onmiddellijk contact opgenomen met de copywriters zodat zij aan de slag konden met het uitschrijven van de juiste teksten voor de juiste onderwerpen. 

Van zodra de teksten werden aangeleverd door de copywriters, zijn wij aan de slag gegaan met het optimaliseren van de homepagina, de menu navigatie en het design. Zo werd de menu navigatie helemaal aangepast en werd het design volledig herwerkt om conversie-optimalisatie te verbeteren. Ook werd de website volledig GDPR-conform gemaakt. 

Omwille van de lage domein autoriteit hebben we meteen daarna ingezet op het creëren van backlinks. Google zal namelijk altijd voorkeur geven aan websites met een hogere domein autoriteit. Intussen hebben we ook al de eerste honderd SEO-geoptimaliseerde pagina’s aangemaakt voor de zoekwoorden “kine” en “dry needling”.

Resultaten

Zoals eerder al vermeld is dit traject nog volop bezig, maar de behaalde resultaten zijn zo verbluffend dat we deze case toch al graag willen bespreken. We voerden voor dit traject reeds een eerste tussentijdse evaluatie uit, wat meteen een echt schot in de roos was. Vaak zien we namelijk dat SEO een werk van lange adem is en voornamelijk effect heeft op lange termijn, maar voor deze klant konden we onmiddellijk het verschil maken. 

Een aantal hoogtepunten van de tussentijdse evaluatie zijn:

  • De domein autoriteit is op minder dan drie maanden van 5 naar 16 gestegen. Daarmee doen ze het nu al beter dan dertien concurrenten in hun omgeving. Er is nog maar één praktijk die het beter doet dan hen. 

  • Het aantal vertoningen en het aantal clicks zijn merkbaar gestegen. 

De nieuwe teksten en de website-optimalisaties werden begin februari toegevoegd en uitgevoerd. Diezelfde maand zie je al een (lichte) stijging in zowel de clicks als de vertoningen. De eerste SEO-pagina’s werden gepubliceerd in maart en vanaf dit moment zien we weer een (sterke) stijging.  

De gemiddelde CTR of click-through-rate van de website is 2.2% wat bovendien een zeer goede CTR is. Belangrijk voor de CTR zijn de meta-descriptions. Je wil namelijk nieuwe patiënten overtuigen dat jij de beste kinesistenpraktijk bent dus deze beschrijvingen moeten wervend zijn, maar wel binnen het maximum aantal van 150 karakters. 

Need to know

Wat is de CTR of click-through-rate?

De CTR of click-through-rate is het doorklikratio of de klikfrequentie. Het brengt in beeld hoeveel mensen klikken op een zoekresultaat, advertentie of link in verhouding tot het aantal mensen dat deze gezien heeft (het aantal weergaven). De CTR wordt dus gebruikt om de effectiviteit van zoekresultaten, advertenties, e-mails, CTA's, … te meten en verbeteren.

Wat is een meta-description?

De meta-description is de omschrijving van de inhoud van een pagina van de website. Een ander woord voor meta-description is page description. Elke pagina op de website dient een eigen, unieke omschrijving te hebben van maximum 150 karakters. Deze omschrijving is vaak zichtbaar bij de zoekresultaten pagina van een zoekmachine.

Voor het vervolg van het traject gaan we de komende maanden uiteraard verder aan de slag met de volgende twee keywords, verdere optimalisaties, een vragenonderzoek, het aanmaken van pagina backlinks, en meer. 

Belangrijk om van deze case te onthouden is dat SEO een onmiddellijke impact kan hebben op jouw domein autoriteit en jouw bezoekersstroom. 

Ben je onder de indruk van de behaalde resultaten? Wil je ook inzetten op SEO? Surf dan zeker eens naar onze website of neem contact met ons op voor meer informatie over onze SEO-tool of ons SEO-traject

SEO-succesverhaal 3: Bouwsector

Het derde en laatste SEO-succesverhaal komt van een onderneming in de bouwsector. Deze klant was al Webhero-klant voor een ander project in de bouwsector, maar besloot een tweede bouwbedrijf op te richten. Namelijk een bedrijf dat zwembaden installeert. 

Onze samenwerking met T., de mede-zaakvoerder van de twee bouwbedrijven waaronder het zwembad bedrijf, startte dus reeds in 2019. Ze was zo tevreden over de eerste website en de SEO-optimalisatie, dat ze meteen besloot om voor de opstart van het nieuw bedrijf ook met Webhero in zee te gaan. 

Voor deze zwembadbouwer zijn we dus volledig van nul begonnen. Zo hebben we de domeinnaam registratie in orde gebracht, de website opgebouwd en zijn we meteen gestart met een SEO-traject. Deze klant ging een nieuw bedrijf op de markt zetten en wou zo snel mogelijk leads genereren via de website, dit kon het best via SEO. 

De website van de zwembad aanlegger ging online in november 2020 en het SEO-traject werd tegelijk opgestart. 

Fun to know

Wist je dat de bouwsector onze best vertegenwoordigde sector is? Op dit moment helpen wij meer dan 200 bouwbedrijven met een SEO-geoptimaliseerde website. Benieuwd naar wie wij allemaal vertegenwoordigen? Neem dan zeker eens een kijkje naar onze bouw-referenties

SEO-vooronderzoek en zoekwoordonderzoek

We haalden verschillende inzichten uit het SEO-vooronderzoek en het zoekwoordonderzoek van het zwembad bedrijf:

Om te beginnen waren de domein autoriteit, het aantal geïndexeerde pagina’s en de gemiddelde ranking positie van het bedrijf in Google zeer laag. De domein autoriteit was 1, het aantal geïndexeerde pagina’s was 38 en de ranking positie had plaats 68. Deze resultaten waren te wijten aan het feit dat dit bedrijf een volledig nieuwe domeinnaam en website hadden.

Deze resultaten waren dus geheel normaal, aangezien de website tijdens het vooronderzoek nog maar net online stond. Gelukkig motiveerden deze resultaten ons des te meer om er onmiddellijk mee aan de slag te gaan en de vindbaarheid van T. te optimaliseren. 

Uit het zoekwoordonderzoek bleek dat de volgende zeven keywords het meest interessant waren om op in te spelen:

  • Inbouw zwembad: met een zoekvolume van 2.400 en een SEO moeilijkheid van 23.

  • Polypropyleen zwembad: met een zoekvolume van 260 en een SEO moeilijkheid van 20.

  • Poolhouse: met een zoekvolume van 6.600 en een SEO moeilijkheid van 23.

  • Zwembad aanleggen: met een zoekvolume van 480 en een SEO moeilijkheid van 25.

  • Zwembad kopen: met een zoekvolume van 6.600 en een SEO moeilijkheid van 50.

  • Zwembad plaatsen: met een zoekvolume van 590 en een SEO moeilijkheid van 23.

  • Zwembadafdekking: met een zoekvolume van 480 en een SEO moeilijkheid van 20.

Plan van aanpak

Na het SEO-vooronderzoek en het zoekwoordonderzoek voor de zwembadbouwer, hebben we met T.  overlegd en zijn we uiteindelijk tot een aantal prioriteiten gekomen:

Er werden onmiddellijk zeven landingspagina’s gemaakt, één voor elk keyword. Deze taak werd prioriteit aangezien het 30 tot 60 dagen kan duren vooraleer Google nieuwe pagina’s opneemt in de index. 

Daarna werden er backlinks aangemaakt voor de website en werden er ook pagina backlinks aangemaakt naar de belangrijkste SEO-pagina’s of ook wel de pagina’s die je wilt boosten in de index. 

Vervolgens hebben we gaandeweg ook verbeteringen aan de website toegebracht, zoals het toevoegen van een calculator en een e-book pagina. Aan de hand van de calculator kan je berekenen hoeveel een zwembad voor jou zou kosten, terwijl je bij de e-books de zwembadbrochures kan downloaden. 

We doen dit omdat we weten en beseffen dat een zwembad een grote aankoop is waardoor de drempel om een aanvraag in te dienen of een offerte aan te vragen groot is. Wanneer je zelf de kostprijs kan berekenen of een brochure kan downloaden is de actie veel laagdrempeliger en op die manier kan je ook klanten hun e-mailadressen verzamelen. 

Need to know

Hard conversie vs. soft conversie

Een conversie ontstaat wanneer iemand een handeling (op de website) heeft verricht waarmee een vooropgesteld doel wordt behaald.

Harde conversie:

Een harde conversie is wanneer de handeling of actie in een directe lijn is naar het einddoel van de aanbieder (zoals bijvoorbeeld een aankoop). Hierbij is sprake van een intentie bij de consument en door actie te ondernemen komt hier het gewenste resultaat uit. Een voorbeeld van een harde conversie is een offerte aanvragen voor een zwembad aan te leggen.

Soft conversie:

Bij een soft conversie is er sprake van interesse in plaats van intentie. Dit zijn acties die een interesse in een product of dienst aanduiden, waarbij de potentiële klant eerst meer informatie opvraagt alvorens een aankoopbeslissing te maken. Dit zijn dus conversies met als doel om later de geïnteresseerde partij tot een ander doel te laten overgaan, door de aanbieder. Een voorbeeld van een soft conversie is de zwembad calculator of het downloaden van een e-book. 

Resultaten

Aan de hand van de SEO-optimalisaties gedurende het SEO-traject heeft het zwembad bedrijf geweldige resultaten behaald. Een aantal hoogtepunten zijn: 

  • Een stijging van de domein autoriteit van 1 naar 13.

  • Van 38 geïndexeerde pagina’s naar 808 geïndexeerde pagina’s, op één jaar tijd.

  • Meer dan 2.400 nieuwe bezoekers via de Google zoekresultaten.

  • Pieken van 1.500 vertoningen per dag en 30 clicks per dag. 

T. was zeer tevreden met de behaalde resultaten en wou nog verder inzetten op SEO om de groei verder te versnellen. Intussen is de zwembadbouwer dan ook begonnen aan een SEO-vervolgtraject. 

In dit vervolgtraject van het komende jaar willen we dan ook verder inzetten op content marketing, waarbij Webhero nauw samenwerkt met een copywriter. Zo werken ze samen om kwalitatieve SEO content te produceren. Ook is de doelstelling voor dit jaar om meer leads naar de zwembad-calculator van de zwembad aanlegger te sturen. 

Wil je gebruik maken van SEO om jouw website-doelstellingen te behalen? Heb je er zelf geen tijd voor en geef je het liever uit handen? Plan dan zeker een gesprek in met één van onze Web Advisors voor meer informatie over het SEO-traject. 

Geschreven door Jo Deferm

Foto van Jo Deferm.

Jo Deferm heeft meer dan 20 jaar ervaring in digitale marketing en ondernemerschap. Die expertise verstrekte hij door de succesvolle oprichting van de welbekende reisorganisatie BoardX (2000-2012), advertentiebureau Jayjays (2017-2023) en web bureau Webhero (2013-heden). 

Jo zijn blogs zijn een weerspiegeling van zijn uitgebreide kennis en zijn toewijding aan het delen van praktische inzichten die bedrijven helpen te groeien in het digitale tijdperk.

Persbericht: Webhero versterkt portfolio met overname van 53 Publistep klanten.

We kondigen met trots de overname aan van 53 website klanten van Publistep, bekend reclamebureau uit Lommel, onder leiding van Stephan Hermans.

20 februari 2024

De sleutel tot inbox-delivery: DNS-records voor spampreventie van e-mails

6 februari 2024

Team Webhero wenst jullie magische feestdagen en een fantastisch 2024

Beste klanten, vrienden, familie en heroes, jullie onwankelbare steun en vertrouwen zijn ook dit jaar de drijvende krachten achter onze successen en innovaties.

27 december 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x