19 augustus 2021

10 redenen waarom ondernemers voor Webhero kiezen

Geschreven door Jo Deferm.

We krijgen vaak de vraag “Wat maakt jullie anders dan andere webbureaus?" Het is dan makkelijk om te vervallen in klassieke termen als “ontzorgen” of “de prijs-kwaliteit verhouding”, maar dat is niet wat Webhero uniek maakt. Wij willen kleine KMO’s meer digitale power geven om ten strijde te trekken tegen grote (buitenlandse) bedrijven die financieel sterker staan. Digitale power zit niet in een goedkope doe-het-zelf oplossing of op-maat-gemaakte websites en webshops, het zit in het zelfstandig reilen en zeilen binnen de digitale wereld. 

Dankzij Webhero hebben ondernemers een echte digitale held aan hun zijde. Een die advies geeft, oplossingen voorstelt en het complexe kluwen van het internet begrijpbaar maakt. Daarom positioneren we ons niet als een prijs- of product-, maar als een klantgericht webbureau die Belgische ondernemers vlot op de digitale sneltrein zet en wilt houden. 

10 keer klantgericht bij Webhero:

  1. Webdesigners met een luisterend oor. Webhero wilt niets liever dan een website of webshop die voldoet aan de wensen van de klant. Onze Web Advisors luisteren daarom aandachtig naar jouw verhaal en geven echt advies op maat.

  2. Jouw succes is onze overwinning. Niets zo vervelend als 20 minuten aan een wachtlijn hangen, de belofte krijgen dat je wordt teruggebeld, en dan 3 dagen niks meer horen. Ontmoet ons Customer Success team, altijd klaar om ondernemers verder te helpen telefonisch, per mail of tijdens onze open office dagen. Wat maakt hen anders dan een gewoonlijk support team? Ze behandelen problemen snel en efficiënt, maar steeds met jouw succes in het achterhoofd!

  3. Klanten kunnen één keer per maand aan hun website of webshop komen werken bij ons op kantoor, dankzij onze open office dagen. Heb je een vraag? Steek je vinger in de lucht en iemand vliegt jouw richting uit. (Opgelet: door de Corona maatregelen is Webhero Open Office tijdelijk gesloten.) Reserveer hier een plaats aan onze co-working tafel. De koffie staat al klaar!
  4. Al onze websites worden gebouwd in ons eigen platform. Het komt soms voor dat klanten feedback hebben of ideeën rond de beheermodule. Bij Webhero is feedback meer dan welkom. Zo nemen we deze input steeds mee naar het ontwikkelen van nieuwe features of aanpassingen.

  5. Weet jij wie er achter Wix of Squarespace zit? Wie de telefoon zal opnemen bij Proximus of Telenet als je een probleem hebt? We Are Human. Als een klantgericht webbureau is persoonlijk contact zeer belangrijk voor ons. Je vindt foto’s en video’s van ons team op onze website, sociale media enzoverder.

  6. We leren graag de mensen achter onze websites kennen! Zo organiseert Webhero niet alleen online, maar ook leuke offline evenementen om onze klanten te ontmoeten of te laten netwerken met andere ondernemers. Dit jaar lanceerden we namelijk de aller-eerste Webhero Bike Ride's. Deelnemen aan één van onze volgende events? Hou onze event pagina in de gaten!

  7. Het meest frustrerende dat er bestaat is een miskoop doen. Zeker als het een website is waar je nog enkele jaren mee verder moet. Daarom doet Webhero iets super uniek: Wij bouwen gratis en vrijblijvend de eerste versie van jouw website. Deze demo kan je bekijken in méér dan 40 designs dankzij de "design shaker". Bovendien kan je 15 dagen de beheermodule uittesten, op die manier kan je echt aanvoelen wat Webhero aanbiedt en/of de juiste match is.

  8. De digitale wereld evolueert aan een razend tempo. Het is als ondernemer niet eenvoudig om naast je expertise in je eigen vakgebied, ook nog eens op de hoogte te blijven van alle digitale nieuwigheden. Daarom helpt Webhero ondernemers groeien in hun digitaal verhaal door het aanbieden van kennis via blogposts, e-books, onze online Webhero Academy én de podcast "De Marketing Kubus" in samenwerking met digital agency JAYJAYS.

  9. We zijn trots op onze ondernemers. Zo trots dat we in 2021 de allereerste Webhero Awards uitreikten. Twaalf winnaars in acht verschillende categorieën. Bovendien gingen we bij ze lang met onze film crew voor de eerste opnames van Webhero TV! Een kanaal waar ondernemers hun verhaal vertellen en een kijkje achter de schermen geven.

  10. Opzeg is altijd mogelijk. Sommige web agencies vragen een "onderhoudscontract", wat betekent dat je verplicht 48 maanden klant moet blijven. Wij zien dit anders. Loopt de samenwerking niet meer vlot? Dan kan je die beter stopzetten. Bij Webhero betaal je steeds voor 1 jaar. En je kiest elk jaar zelf of je die samenwerking wil verlengen. Dat houdt ons ook scherp om zo goed mogelijk ons best te doen om jouw digitale held te zijn.

Prijs-, product- of klantgericht webbureau?

Ooit gehoord van het waardedisciplinemodel van Treacy en Wiersema? Dat model staat voor drie keuzes:

  1. Operational excellence (prijsgericht)
  2. Product leadership (productgericht)
  3. Customer intimacy (klantgericht)

Men zegt dat een bedrijf moet kiezen voor één van deze drie disciplines om zich in te positioneren. We nemen Webhero onder de loep. Wij willen niet de goedkoopste zijn. Daar zijn zelfbouw softwares voor zoals Wix en Wordpress. De meest technologische oplossing? Daarvoor bestaat maatwerk. Dus hoe positioneert Webhero zich dan? *tromgeroffel* als een klantgericht webbureau. 

Hoe belangrijk is het om een klantgericht bedrijf te zijn? Binnen een mini web agency onderzoek vroegen we aan 100 ondernemers hoeveel websitebouwers ze nodig hadden voor hun verschillende websites. Het resultaat was dramatisch:

  • Slechts 30% van de ondernemers koos bij het maken van een nieuwe versie van hun website voor dezelfde websitebouwer
  • 70% van hen was ontevreden over de samenwerking een koos dus een nieuwe partner.

De reden van de ontevredenheid? Veel ondernemers denken dat het werk gedaan is eens hun website of webshop online staart, maar vergeten vaak een heleboel zaken zoals: updates of aanpassingen kosten geld, de website is na een tijd technisch veroudert enzoverder. Binnen het onderzoek was het duidelijk dat er geen helder afspraken waren over het website-traject na de oplevering. Webhero stelt zich daarom op als een klantgericht webbureau. Een luisterend oor, transparante prijs en team dat 7/7 klaar staat om je verder te helpen! Wij zorgen niet alleen voor een vlotte aanwezigheid maar helpen je ook verder binnen de digitale wereld. 

Geschreven door Jo Deferm

Foto van Jo Deferm.

Jo Deferm heeft meer dan 20 jaar ervaring in digitale marketing en ondernemerschap. Die expertise verstrekte hij door de succesvolle oprichting van de welbekende reisorganisatie BoardX (2000-2012), advertentiebureau Jayjays (2017-2023) en web bureau Webhero (2013-heden). 

Jo zijn blogs zijn een weerspiegeling van zijn uitgebreide kennis en zijn toewijding aan het delen van praktische inzichten die bedrijven helpen te groeien in het digitale tijdperk.

Webhero Awards 2024

Dit jaar eerden we 41 ondernemingen uit de Webhero (Bookings) community voor hun innovatie en succes, zowel online als offline. Bij de ceremonie ontvingen 13 pioniers hun award live, een moment van pure erkenning en waardering. Ontdek alle winnaars!

28 maart 2024

Persbericht: Webhero versterkt portfolio met overname van 53 Publistep klanten.

We kondigen met trots de overname aan van 53 website klanten van Publistep, bekend reclamebureau uit Lommel, onder leiding van Stephan Hermans.

20 februari 2024

De sleutel tot inbox-delivery: DNS-records voor spampreventie van e-mails

6 februari 2024

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x