33 tools die elke ondernemer moet kennen

Maak een afspraakAls ondernemer moet je inspelen op veel verschillende aspecten binnen je onderneming. Van sociale media marketing, content marketing en performance marketing  tot time- en project management. Het is dan ook belangrijk om efficiënt en tijdbesparend te werk te gaan. Daarom hebben wij een aantal relevante must-have tools opgelijst waar je zelf mee aan de slag kan en die de werkdruk van elke onderneming, hoe groot of klein dan ook, kunnen verlichten.


Social media tools

Ben je op zoek naar tools die je kunnen helpen om je sociale media content te plannen en te organiseren? Wij geven hieronder drie handige tools mee die je alvast kunnen helpen. 

Later

Later is een all-in-one social media platform voor de top sociale netwerken zoals Instagram, Facebook, Pinterest, LinkedIn, TikTok, enzovoort. Met deze tool kan je je content gaan plannen, analyseren en publiceren in een paar klikken.

Een aantal functies waar Later op inspeelt:

  • Het inplannen van je content,
  • Het automatisch posten van je content,
  • Het meten van je data.

Starten met Later doe je door één van de drie betalende plannen te kiezen. Wil je het liever eerst uittesten? Dan kan je ook starten met de 14 dagen gratis proefperiode.  

Coosto

Coosto is een marketingtool voor content en sociale media. Onderwerpen waar Coosto op focust zijn content inspiratie, social media inplannen, content optimalisatie, community management, content analytics en content marketing. Je kan inspelen op deze onderwerpen aan de hand van de discover-, de publish-, de engage-, de listen- en de report-pagina. De tool werkt met twee betalende pakketten: een custom pakket en een grow pakket. Beiden kan je gratis uitproberen met een demo. 

Hootsuite 

Hootsuite is een online tool voor social media management. 

Met deze tool kan je:

  • Content plannen en publiceren, 
  • Interageren met je doelgroep,
  • Op de hoogte blijven van markttrends en concurrenten,
  • Adverteren,
  • Data analyseren. 

Hootsuite werkt aan de hand van vier verschillende betalende plannen, maar je kan de tool de eerste 30 dagen gratis uitproberen.

Ben je op zoek naar gratis sociale media management tools? Kijk dan zeker eens naar PlanableInpreview  of UNUM

SEO Tools

Wil jij ervoor zorgen dat de website of webshop van jouw bedrijf hoger scoort in Google? Dan is het belangrijk om in te spelen op SEO. Maar wat is SEO? 

SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie. SEO is het geheel aan activiteiten dat je uitvoert met als doel: een bepaalde webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante zoekwoorden. Hoe hoger een website scoort op belangrijke zoekwoorden, hoe groter de kans dat gebruikers die webpagina bezoeken. Je gaat dus met andere woorden een webpagina verbeteren om hogere posities te bereiken in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google. 

Maar hoe begin je aan SEO? Wij hebben hieronder een aantal relevante tools opgelijst om te starten met SEO voor jouw bedrijf. 

Google Search Console 

Google Search Console is een tool van Google waarmee je de indexeringsstatus, de positie en de zichtbaarheid van je website in Google kan bijhouden en optimaliseren. De tool kan dus het zoekverkeer en de prestaties van je site meten om zo problemen op te lossen en ervoor te zorgen dat je site opvalt onder de zoekresultaten van Google. Een aantal functies van Google Search Console zijn:

  • Gegevens zoals zoekopdrachten, vertoningen en klikken van je gebruikers bijhouden,
  • De positie van je site op 'Google Zoeken' weergeven,
  • Gebruik van sitemaps en individuele URL’s voor het crawlen van de Google bots en het indexeren van je webpagina. 

De tool is volledig gratis, het enige wat je moet doen om aan de slag te gaan, is een Google Account hebben en je website koppelen aan de tool. 

Answer The Public

Answer The Public is een keyword tool of zoekwoorden tool. De tool visualiseert zoekvragen en voorgestelde zoekopdrachten (automatische zoekmogelijkheden) over een bepaald onderwerp in een “zoekwolk”. Deze zoekwolk is een soort van mindmap dat kan opgedeeld worden in categorieën, zoals de 5 W’s (wie, wat, waar, wanneer, waarom) maar ook in andere vraagvormen zoals 'kan, zijn, wil, enzovoort'. De data voor deze zoekwolk komt uit gegevens van zoekmachines zoals Google en biedt een inzicht in de noden van consumenten. ATP werkt via drie betaalplannen die uitgebreide functies bieden maar er is ook een gratis versie beschikbaar. In de gratis versie krijg je drie gratis zoekmogelijkheden per dag. 

Ubersuggest 

Ubersuggest is een gratis keyword tool of zoekwoorden tool. Het focust zich op SEO tools, keyword ontdekking, site audit, dagelijkse rankings, concurrentieanalyses en backlink data. Maar wat houdt dat nu in? De tool heeft dus verschillende interessante functies en mogelijkheden.

  • Als eerste toont het domein overzichten van websites met data zoals organische zoekwoorden, betaalde zoekwoorden, totaal verkeer en de prijs voor betaalde advertenties.
  • Als tweede toont het top SEO pagina’s. Je geeft een zoekwoord in en de tool geeft je gelijkaardige zoekopdrachten, synoniemen of zoekvragen met hierbij het maandelijkse zoekvolume, de cost per click en de moeilijkheidsgraad om er organisch en betalend op in te spelen.
  • Als derde werkt de tool met content ideeën.
  • Als vierde en laatste functie speelt de tool in op backlink data. 

Ubersuggest werkt met drie verschillende maandelijkse en levenslange betaalmodellen. De tool kan ook gratis gebruikt worden met beperkte zoekopdrachten en functies. 


Moz

Moz is een all-in-one SEO tool. De tool biedt een aantal functies aan rond SEO onderzoek:

  • Keyword research,
  • Crawls en site audits, wat inhoudt dat Moz jouw website gaat crawlen om technische SEO problemen te vinden en verbeteringen aan te raden,
  • Rank tracking, waarbij je zowel de ranking van jouw site kan bekijken als die van je concurrenten,
  • On-page optimization, 
  • Link research,
  • Custom reports. 

Een aantal van de functies die Moz aanbiedt zijn gratis zoals de link explorer, de keyword explorer, de domain analysis en de MozBar. Indien je meer mogelijkheden en functies wilt, kan je ook een betalend plan aankopen.

Ahrefs

Ahrefs is een all-in-one SEO tool dat focust op hoger ranken en meer verkeer krijgen naar je website. 

Met deze tool kan je:

  •  Site audits maken en je website optimaliseren,
  • Je concurrenten analyseren via de site explorer,
  • Zoektermen waar je klanten op zoeken ontdekken via de keywords explorer,
  • Leren van de best presterende content in jouw markt via de content explorer,
  • En als laatste de voortgang van je rankings tracken via de rank tracker.

Ahrefs biedt vier betalende abonnementen aan voor de tool met elk eigen functies en mogelijkheden. Als gratis account biedt  Ahrefs het Ahrefs Webmaster Tools-account aan. 


Semrush

Semrush is een online platform voor online zichtbaarheidsbeheer en contentmarketing. Semrush biedt dan ook een SEO-tool. Met deze Semrush SEO-tool kan je allerlei taken uitvoeren zoals:

  • Zoekwoordonderzoek,
  • On-page SEO, 
  • Concurrentieanalyses, 
  • Lokale SEO, 
  • Rank trackings, 
  • Link building, 
  • Content optimalisatie,
  • ... 

De SEO tool biedt drie mogelijke betalende abonnementen of plannen aan, waarvan je er twee gratis kan uittesten. 

Screaming Frog

Screaming Frog is een website crawler voor technische SEO site audits. De tool is dus een website crawler die je helpt bij het verbeteren van je on-site SEO door gegevens te verzamelen en audits uit te voeren voor veel voorkomende SEO problemen. Je kan de tool gratis downloaden en nadien heb je  twee opties voor het gebruik. Ofwel neem je een gratis licentie en kan je gratis 500 URL’s crawlen, ofwel neem je een betalende licentie waarbij de limiet weg valt en je toegang krijgt tot meer geavanceerde functies. 

Webhero SEO-tool

Ook wij, Webhero, hebben een SEO-tool in de aanbieding. Deze tool is een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke SEO-tool specifiek voor zelfstandigen en kleine ondernemingen. De Webhero tool analyseert elke pagina van je website en houdt rekening met een ruime selectie SEO-parameters. De tool zoekt SEO-problemen op je pagina’s zodat je ze onmiddellijk kan oplossen. Ze detecteert:

  • Ontbrekende keywords, 

  • De plaatsing van keywords,

  • Ontbrekende metatags, 

  • Interne en uitgaande links, 

  • Optimalisatie van foto’s, 

Wij bieden verschillende pakketten aan waarin je de SEO-tool kan gebruiken om naar de top van Google te stijgen en je concurrenten te overtreffen. 

Heb je meer inspiratie nodig voor SEO-tools? Een aantal andere tools zijn MangoolsInfinite SuggestSitelinerGoogle LighthouseGoogle Pagespeed Insights en SEO Quake.

E-book: Beter scoren in Google

Online Communicatie Tools

Het belang van online communicatie is de laatste jaren enorm toegenomen. Zo waren we de afgelopen twee jaren dan ook toegewezen op online communiceren en vergaderen, door de corona lockdowns. Toen een grote aanpassing, nu bijna de belangrijkste manier van communiceren. Ondernemingen kunnen dus niet meer zonder online communicatie- en vergadertools. Voor die reden sommen wij hieronder een aantal efficiënte online communicatie- en vergadertools op voor jou. 

Slack

Slack is een online samenwerkingsplatform of communicatieplatform. De tool werkt aan de hand van channels of kanalen, dit zijn groepsgesprekken met zelf geselecteerde collega's. Ook werkt de tool met slack connect, dit houdt in dat je met mensen van buiten je organisatie af kan communiceren. De tool werkt aan de hand van chats, videocalls en phone calls. Ook biedt de tool extra integraties en apps, automatisatiemogelijkheden, zoekfuncties, de mogelijkheid om bestanden te delen en een goede beveiliging. Slack is zowel gratis als betalend beschikbaar, afhankelijk van de features die je wilt in je pakket. 

Google Meet 

Google Meet (vroeger Google Hangouts) is een videocall dienst ontwikkeld door Google. Het is een online tool waarmee je online kan vergaderen. Deze tool heeft verschillende interessante functies waaronder tweezijdige en meerzijdige audio- en video-oproepen, een chat, een integratie met Google Agenda, een integratie met Google contacten, de mogelijkheid tot het delen van je scherm en nog veel meer. Het enige wat je nodig hebt om een Google Meet gesprek te organiseren is een gratis Google-account. 

Microsoft Teams

Microsoft Teams is een communicatie- en samenwerkingsplatform van Microsoft. De tool speelt in op chatmogelijkheden, videoconferenties, bestandsopslag en integratie van applicaties. Ook biedt de tool verschillende functies aan waaronder online vergaderen, online chatten, scherm delen, organiseren van webinars, bestanden delen, aangepaste achtergronden en nog veel meer. Microsoft Teams biedt abonnementen voor zowel thuisgebruik als zakelijk gebruik. Voor thuisgebruik bestaat er één gratis optie en twee betalende opties. Voor zakelijk gebruik bestaat er ook weer één gratis optie en drie betalende opties. 

Zoom

Zoom, ook wel Zoom Video Communications genoemd is een softwarebedrijf voor teleconferentie-services. De tool focust zich voornamelijk op videoconferenties, online-vergaderingen, chatsessies en mobiele samenwerkingen. De tool biedt dus functies aan zoals online vergaderen, online chatten, online bellen, online vergaderruimtes, webinars, online evenementen, integraties en nog veel meer. Zoom biedt bepaalde functies gratis aan en bepaalde functies betalend, zo hebben ze gratis abonnementen maar ook betalende pro, business en enterprise abonnementen. 

Zit er niets bij voor jou? Probeer dan zeker eens Skype of Basecamp

Planning Tools

Heb je nood aan een efficiënte en professionele manier om je werk te plannen en organiseren? Wij helpen je op gang met deze drie organisatie tools:

Calendly 

Calendly  is een tool om op een professionele en efficiënte manier vergaderingen in te plannen. Het vermijdt het heen en weer e-mailen. Calendly werkt namelijk in drie hoofdstappen. 

  1. Als eerste moet je Calendly laten weten op welke momenten je beschikbaar bent,
  2. Nadien deel je je Calendly link met je doelgroep,
  3. De laatste stap is wanneer jouw doelgroep (je klanten) een gepast moment voor hun selecteren in jouw kalender,
  4. Zo, de vergadering is ingepland!

Calendly heeft zelfs nog een heleboel andere interessante functies. De tool focust zich op drie hoofdgroepen waaronder individuen,  teams en  ondernemingen en werkt met vijf pakketten waarvan één gratis pakket en vier betalende pakketten. 

Trello

Trello is een applicatie voor het beheren van je projecten en het ordenen/plannen van je taken via borden, lijsten en kaarten samen met de rest van je team. Bij Trello kan je werken met taaktoewijzingen, tijdlijnen, productiviteitsstatistieken, kalenders, checklisten, vervaldatums, bijlagen, gesprekken, automatiseringsmogelijkheden, integraties en een heleboel andere interessante functies. De tool maakt gebruik van vier abonnementopties: één gratis abonnement en drie betalende abonnementen. 

Teamleader

Teamleader is een work management software dat zich focust op verkopen, factureren en werk plannen. Allemaal op één plek. De tool biedt twee softwareproducten aan, de Teamleader Focus en de Teamleader Orbit. Met de Teamleader Focus kan je klanten beheren, offertes maken, projecten beheren, tijd registreren, facturen maken en geld ontvangen. Met de Teamleader Orbit kan je dan weer klanten en offertes opvolgen, projecten plannen, tijd registreren, factureren, uitgebreid rapporteren en ongestoord werken met retainers, allemaal met goede support. Beide producten zijn betalend, met elk hun verschillende prijspakketten.  

Nog benieuwd naar andere opties? Neem dan zeker eens een kijkje naar nog andere tools zoals EvernoteNotionRemember The Milk en Outlook

Grafische Vormgeving Tools

Als ondernemer is het belangrijk dat je zelf mee aan de slag kan met het creëren en visualiseren van de content voor je onderneming. Je kan namelijk niet altijd afhankelijk zijn van een designer. Het proces met een designer kan trager verlopen en is duurder dan zelf aan de slag te gaan met handige grafische vormgeving tools. Hieronder lijsten wij een aantal design tools voor je op!

Canva

Canva is een Australisch grafisch ontwerpplatform dat wordt gebruikt om verschillende soorten visuele content te creëren. Zo kan je op dit platform social media content, persoonlijke content, zakelijke content, marketing content, educatieve content en trending content maken. Canva biedt binnen deze categorieën een groot aanbod ontwerpen aan zoals bijvoorbeeld A4-documenten, presentaties, video’s, sociale media posts en stories, banners, posters, rapporten, uitnodigingen, logo’s, visitekaartjes, flyers, drukproducten en nog veel meer!

De app bevat ook allerlei hulpmiddelen zoals sjablonen per ontwerp maar ook extra visuele elementen, foto’s, video’s, lettertypes, kleuren, audio en integraties die het mogelijk maken om op een eenvoudige manier goede content te creëren. 

Canva biedt drie abonnementen aan, een gratis account, een betalend pro-account (dat je dertig dagen gratis kan uittesten) en een betalend ondernemingsaccount. Je kan met het gratis account dus altijd aan de slag in Canva.

Adobe Creative Cloud

Adobe Creative Cloud is een creatief design pakket van Adobe. Dit pakket is een verzameling van meer dan twintig creatieve apps waarmee je visuele content kan creëren. Deze apps kunnen gebruikt worden voor het vormgeven van foto’s, video’s, grafische ontwerpen, illustraties, UI en UX en voor sociale media. Dit pakket bevat ook extra geïntegreerde basisfuncties zoals kleurenpaletten, lettertypefamilies en nog andere Adobe extensies. Een aantal voorbeelden van de apps in dit pakket zijn Photoshop, Illustrator, InDesign, XD, Premiere Pro en After Effects.

Je kan ofwel het Adobe Creative Cloud pakket aankopen ofwel de individuele apps apart aankopen, beiden via maandelijkse licenties. Deze licenties kan je aankopen voor individuele gebruikers, voor bedrijven, voor studenten en docenten of voor scholen en universiteiten. Je kan al deze licenties eerst voor zeven dagen uitproberen aan de hand van een gratis proefversie. 

Heb je niet gevonden wat je zocht? Een aantal andere mogelijkheden om je content visueel vorm te geven zijn Google Presentaties, Desygner, Visme, Picmonkey en Figma. Zeker de moeite om deze tools ook eens uit te testen!

Font Tools

Ben je op zoek naar een font voor jouw bedrijf? 

Een font, wat is dat juist? Om uit te leggen wat een font is, moeten we eerst uitleggen wat een lettertype is. Een lettertype is het ontwerp van een letter. Een font is dan de combinatie van het lettertype (het ontwerp van de letter), de grootte en de stijl van het lettertype. 

Hieronder lijsten we twee goede tools op om inspiratie te vinden voor fonts en om ze te downloaden en te gebruiken. 

Google Fonts

Google Fonts is een weblettertype-service van Google. De tool bevat een gratis bibliotheek van 1400 open source lettertypefamilies, iconen en API’s voor het gebruik van de lettertypen via CSS en Android. Je kan de lettertypes gratis downloaden en gebruiken in je digitale producten voor Android, iOS en op het internet. 

Adobe Fonts

Adobe Fonts is een weblettertype-service van Adobe. De tool biedt meer dan 20000 lettertype-opties en alle lettertypen zijn inbegrepen bij het Creative Cloud-abonnement. Deze lettertypen vallen dan ook onder de Adobe Font licentie wat inhoudt dat alle lettertypen gebruikt mogen worden voor zowel persoonlijk als commercieel gebruik. Je kan de Adobe Fonts aankopen aan de hand van twee manieren. Oftewel koop je een individuele app van Adobe zoals bijvoorbeeld Adobe Photoshop, InDesign of Illustrator en krijg je hierboven op gratis toegang tot Adobe Fonts. Oftewel koop je het Creative Cloud pakket en krijg je hierboven op ook weer gratis toegang tot de tool. Als laatste kan je de tool ook gratis uitproberen door gebruik te maken van een gratis Adobe ID, hierbij kan je 1000 Adobe lettertypes uitproberen. Het enige wat je nog moet doen is zoeken naar fonts, ze activeren en gebruiken, voilà!  

Beeldbanken Tools

Heb je nood aan kwaliteitsvolle afbeeldingen voor jouw website, webshop of sociale media en heb je zelf geen content? Maak dan gebruik van tools waar je zowel gratis als betalend rechtenvrije afbeeldingen, illustraties of meer kan verkrijgen. 

Maar wat zijn rechtenvrije afbeeldingen? Dit zijn beelden waarvoor een eenmalige vergoeding wordt betaald voor het gebruik van dit beeld. Je wordt dus niet de exclusieve eigenaar van het beeld en je krijgt dus niet het auteurs- of eigendomsrecht maar je mag de foto, afbeelding of  illustratie wel met een rechtenvrije licentie gebruiken. Rechtenvrij houdt dus in dat je geen royalties (= vergoeding voor het gebruik van andermans rechten) dient te betalen voor het gebruik van het beeldmateriaal. Zo een rechtenvrije licentie is dus een wettelijke overeenkomst tussen de beeldbank, de eigenaar van de afbeelding en jijzelf als eindgebruiker. 

Wij lijsten hieronder een aantal gratis en betalende beeldbanken voor je op.

Shutterstock

Shutterstock is een Amerikaans platform dat zich focust op stockfotografie en het onder licentie vrijgegeven van beeld-, video- en audiomateriaal. Het platform biedt meer dan één miljard bestanden van hoge kwaliteit aan, van afbeeldingen, videomateriaal en muziek tot 3D-modellen en redactioneel beeldmateriaal. Shutterstock werkt aan de hand van betalende abonnementen met een gratis proefversie voor een periode van één maand. 

Adobe Stock

Adobe Stock is een platform van Adobe, een Amerikaans softwarebedrijf. Adobe Stock focust zich op royaltyvrije assets. Zo biedt het platform foto’s, vectoren, illustraties, ontwerpsjablonen, 3D-assets, video’s, sjablonen voor motion graphics en audiotracks aan. Adobe Stock werkt aan de hand van een freemium model. Dit wil zeggen dat ze werken met  betaalde lidmaatschappen maar ook een aantal gratis stockassets aanbieden. De betaalde lidmaatschappen zijn voor individuen, teams en ondernemingen. Deze betaalde versies kan je één maand gratis uitproberen aan de hand van een proefperiode. Binnen deze proefperiode kan je twee verschillende lidmaatschappen kiezen. Voor de gratis stockassets moet je dan weer een Adobe-account hebben of aanmaken. 

Freepik

Freepik  is een Spaans platform dat meer dan tien miljoen grafische middelen aanbiedt waaronder foto’s, vectors, iconen en PSD-bestanden (Photoshop bestanden). Freepik maakt gebruik van een freemium model. Zo bieden ze een gratis account aan maar ook een premium (betaald) account met meer mogelijkheden. Het premium account kan je eerst gratis 30 dagen uitproberen.

Pexels

Pexels is een Duits platform dat focust op stockfoto’s en -video’s. Het biedt miljoenen beelden aan die van hoge kwaliteit zijn en die gratis kunnen worden gedownload en gebruikt. Ook zijn ze gelicentieerd onder de Pexels-licentie. Dit betekent dat je alles gratis kan gebruiken, dat toeschrijving niet is vereist en dat je de foto’s en video’s mag aanpassen. 

Pixabay

Pixabay is een platform dat focust op auteursrechtvrije of royalty vrije foto’s, illustraties, video’s, vectors, muziek en effecten. Alle inhoud op Pixabay wordt vrijgegeven onder de Pixabay-licentie waardoor ze veilig gebruikt kunnen worden zonder toestemming te moeten vragen of zonder credits te geven aan de kunstenaar. Dit zowel voor commerciële als niet-commerciële doeleinden. De inhoud van Pixabay mag je bovendien ook wijzigen. 

Unsplash

Unsplash is een platform van Getty Images dat meer dan twee miljoen gratis afbeeldingen met een hoge resolutie aanbiedt, gemaakt door een community van fotografen. Alle afbeeldingen van Unsplash kunnen gratis gedownload, gebruikt maar ook gekopieerd, gewijzigd en gedistribueerd worden worden voor zowel commerciële als niet-commerciële doeleinden. Er is geen toestemming of toeschrijving nodig van de fotograaf of Unsplash. 

123RF

123RF is een Maleisisch platform dat zich richt op stockfotografie en het onder licentie vrijgegeven van beeld-, video- en audiomateriaal. 123RF werkt met twee betaalmethoden voor het downloaden van de inhoud. Als eerste kan je werken met betalende pakketten of abonnementen en als tweede kan je een bestand individueel downloaden en betalen. 123RF biedt geen proefversie aan van haar betaalmogelijkheden. 

iStock

iStock is ook een platform van Getty Images. Het focust op royalty vrije content zoals stockfoto’s en het onder licentie vrijgegeven van beeld-, video- en audiomateriaal. 

iStock werkt aan de hand van twee betaalmethoden voor de inhoud:

  1. Als eerste kan je abonnementen aankopen zoals een basis, premium en premium+ video abonnement waarmee je een aantal downloads krijgt per maand.
  2. Als tweede kan je creditpacks aankopen, hierbij betaal je een bepaald bedrag en mag je voor dat bedrag een bepaald aantal beelden en/of video’s aankopen, zonder een tijdsaanduiding.

Google Tools

We hebben al een heleboel Google Tools opgesomd maar er zijn nog een aantal belangrijke tools die je zeker niet mag missen.

Google Analytics

Google Analytics is een platform voor webanalyses om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven. Het doel van dit platform is om de beheerder van een website inzicht te geven in het gedrag van de klanten. Via deze tool kan je verschillende rapporten verkrijgen over de doelgroep, de advertenties, de acquisities, het gedrag, de conversies, de real-time gegevens en nog veel meer. Ook kan je gegevens gaan analyseren en visualiseren door bijvoorbeeld te gaan trechteren en segmenteren. Google Analytics is gratis, het enige wat je nodig hebt is een Google account en je moet je website koppelen met de tool.

Google Data Studio

Google Data Studio is een tool waarin je data visueel kan weergeven in dashboards en rapporten. Zo kan je gebruik maken van reeds bestaande sjablonen maar je kan ook zelf van nul beginnen om een rapport of dashboard op te stellen. Maar hoe zet je je data in deze tool? Eerst en vooral moet je een Google account hebben, dan moet je enkel nog je Google Analytics en Google Search Console account koppelen aan de Google Data Studio en je bent all-set!

Google Optimize

Google Optimize is een tool waarmee je varianten van je website kan testen. De tool geeft de mogelijkheid om eenvoudig A/B-tests, multivariate-tests en omleiding tests uit te voeren om te ontdekken welke content het beste werkt voor je website. Door deze tests kan je je website aanpassen zodat deze geschikt is voor elke doelgroep. Wat dan weer kan zorgen voor meer bezoekers en meer conversies. Om van start te gaan met de tool heb je nood aan een gratis Google account en moet je je Google Analytics koppelen aan de Google Optimize tool. Ook kan je nog een heleboel andere integraties verwerken in de tool. 

Benieuwd naar andere Google Tools? Bekijk dan zeker Google Keyword Planner, Google Ads, Google Tag Manager, Google Trends, Google Mijn Bedrijf en Google Workspace

Vond je deze tools nuttig? Welke tools gebruik jij  al en welke tools ga je vanaf nu beginnen gebruiken? Laat het ons weten via ons Instagramkanaal of  Facebook-kanaalWil je meer tips en tricks voor ondernemers? Neem dan zeker eens een kijkje op onze blog.

Lees meer tips

Maak een afspraak



Ik zoek een professionele webbouwer

Net zo’n mooie website of webshop laten bouwen?

Een Webhero neemt snel contact met je op!
Een Webhero neemt snel contact met je op!