info@webhero.be 016 66 14 32
menu

5 redenen waarom nieuwe Webhero designs steeds beter converteren

5 redenen waarom nieuwe Webhero designs steeds beter converteren

De voornaamste reden waarom je een website hebt of wil laten bouwen, is om meer klanten te genereren. Daarom is het belangrijk dat je website zodanig is gemaakt dat bezoekers snel hun weg vinden met de juiste info op de juiste plaats. Met onze verschillende Webhero designs en jarenlange ervaring hebben we heel wat kennis vergaard over hoe een website opgebouwd moet zijn en welke punten belangrijk zijn om website bezoekers te overtuigen van jouw product of dienst om zo de conversieratio van je site te optimaliseren. 

Hoe maken wij de Webhero designs telkens beter?

1. Observatie

Google analytics, website laten maken,  Webhero

Via Google Analytics kunnen we het gedrag van bezoekers in alle Webhero websites observeren om zo de customer journey te bepalen. Hierbij houden we rekening met het bouncepercentage, het uitstappercentage, de gemiddelde tijd dat bezoekers op pagina's spenderen en natuurlijk de conversieratio. Al deze punten zijn afhankelijk van vele factoren. Bijvoorbeeld of de plaatsing van de call to action boven of onder de fold valt of de teksten duidelijk en actiegericht zijn. De look-and-feel van een pagina is ook heel belangrijk en dit alles maakt de keuze van een design heel belangrijk.

2. A/B testing

Wat als we tijdens de observatie ondervinden dat de customer journey bij een website stroef verloopt? Dan bekijken we waar we kansen laten liggen en proberen we via A/B testing of door het wisselen van design de conversieratio te verbeteren. Tijdens het A/B testen veranderen we in samenspraak met de klant bijvoorbeeld de knop 'Contacteer ons', naar 'Bestel nu!' of veranderen we de kleuren van de Webhero Website om bijvoorbeeld voor meer contrast te zorgen om meer clicks te genereren. Het zit 'm dus in details!

3. Design optimalisatie

Voorbeeld van een design, website laten maken,  Webhero

Als we merken dat een verbeterpunt vaak terugkomt, proberen we dit te verwerken in het design van nieuwe designs. Zien we dat bezoekers voornamelijk het telefoonnummer zoeken, zorgen we dat deze in volgende designs makkelijker vindbaar is door deze bijvoorbeeld bovenaan de pagina te tonen. Naast de punten die bij het testen naar boven komen, zijn er ook nieuwe design en user experience trends die wij volgen. Door deze aanpassingen zorgen we ervoor dat elk nieuw design telkens beter converteert dan de vorige en mee is met de tijd.

4. Nieuwe paginatypes

Wanneer een aantal van onze Webhero klanten bepaalde content heeft die cruciaal is voor hun bezoekers maar niet het juiste paginatype vindt om dit goed weer te geven, lossen wij dit op! Zo is er onlangs de pijlerpagina bijgekomen omdat duidelijke beknopte USP's bij veel Webhero Websites belangrijk waren om bezoekers te informeren en overtuigen van hun product of dienst. Blijf Webhero zeker volgen om te weten te komen wat de volgende paginatypes gaan worden!

5. Trial & Error

Als we jou een geheim mogen verklappen... het ideale design... bestaat niet! Iedere sector en ieder product en dienst is zo verschillend dat we niet de ideale formule hebben voor een perfecte conversieratio. Veel is ook afhankelijk van jouw huisstijl en teksten waar Webhero niet direct invloed op heeft. Alleen door te testen en uit te proberen kan je te weten komen wat voor jouw website werkt en hoe je de customer journey op jouw website zo optimaal mogelijk kan maken.