2 website functies die elke KMO een hoop geld besparen

Geschreven door Jo Deferm.

Weet jij exact hoeveel je website gekost heeft de laatste 3 jaar?

Ook facturen ontvangen voor hosting, updates, support,...  waarbij je even in je haar moest krabben? Iedereen maakt hetzelfde mee. En dan komt ineens het besef dat je website niet meer up-to-date is, en dat je opnieuw een investering moet doen om een nieuwe te laten maken. Nog meer kosten...  Bij 99% van de ondernemers volgt dan eerst een ontkennende fase, gevolgd door een extreme vorm van uitstelgedrag. Herkenbaar?

Kost website laten maken,  Webhero

Deze 2 functies gaan je een hoop geld en stress besparen

Nieuwe design trends? Technische updates nodig? Geen probleem, je website update automatisch en gratis. Klink onmogelijk? Lees verder!

Alle apps doen het, maar slechts 1 website aanbieder

App store overzicht

Hoeveel apps heb je op je smartphone staan? Waarschijnlijk veel gratis apps en enkele betalende apps. Geregeld doen de meeste apps een update om hun product nog beter te maken, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. We staan er niet echt bij stil, maar eigenlijk is dat  ongelofelijk. Zou het niet geweldig zijn als jouw website ook automatisch zou updaten?

Met die insteek zijn we enkele jaren geleden begonnen aan een nieuw business model. SaaS staat voor Software-as-a-Service. In ons model staat Saas voor Software-and-a-Service: Een all-in-one abonnementsprijs voor:

  • Webdesign (dat we automatisch kunnen updaten)
  • Technisch website platform (dat we automatisch kunnen updaten)
  • Domeinnaam en hosting
  • Support

Enkele voorbeelden van revolutionaire abonnementsformules:

spotify, website laten maken,  Webhero

netflix, website laten maken,  Webhero

  • Spotify: Vroeger kochten we muziek, nu huren we muziek
  • Netflix: Vroeger kochten we video’s, nu huren we films en series
  • Cambio: Vroeger kochten we auto’s, nu delen we auto’s

Zo’n abonnement is interessant omdat het simpelweg kostenbesparend is. Als muziekliefhebber kocht je aardig wat LP’s en CD’s vroeger. Mijn jaarbudget zat rond de 2000 euro. Vandaag heb je voor 9,99 euro/maand toegang tot alle muziek. Dat scheelt mij dus 1.880,12 euro per jaar.

Bij een website vinden we het nog steeds normaal dat we die kopen en dat we daarna bijbetalen voor domeinnaam, hosting, support en updates. In sommige gevallen (eerder technische websites) kan dat ook niet anders. Maar in 80% van de gevallen is er dus een veel voordeligere oplossing.

Hoe doen we het?

Meestal start de bouw van een website met een design, gevolgd door een beheersysteem. Bij Webhero draaien we de rollen om. Eerst voegen we jouw teksten, foto’s, video’s, diensten, contactgegevens, huisstijl en logo toe in het Webhero beheersysteem. De designs die we aanbieden werken feilloos samen met het beheersysteem. Maandelijks brengen we een nieuw design uit. Wil je upgraden naar de nieuwste design trend? Dan kan je dat met 1 druk op de knop gratis doen. Op 1 seconde heb je je website naar een volledig nieuw webdesign omgezet.


Ik geef een voorbeeld van hoe we je website technisch updaten. Door de enorme toename van mobiel internet hecht Google veel belang aan de snelheid van je website. Met een snelle website zal je hoger scoren in de zoekmachines. Elke maand zijn er nieuwe technologieën om de snelheid van websites te verbeteren. Custom webprojecten moeten  één voor één geüpdatet worden. Elke klant heeft dan kosten voor die updates. Niet bij Webhero: ons platform is zo gebouwd dat we een update slechts 1 keer moeten doen. Daarna wordt die automatisch doorgevoerd naar alle websites. Efficiënt en tijdsbesparend. Op dezelfde manier doen we 2-wekelijkse updates zoals:

  • Bug fixes
  • UX improvement
  • Layout fixes
  • Server updates
  • Code cleanup

Wij willen van Webhero het best mogelijke platform maken. Dus ook alle nieuwe features die we ontwikkelen worden gratis doorgevoerd naar alle Webhero klanten.

Mijn voorstel voor jou dat je niet kan weigeren

  1. Je stuurt jouw teksten/foto’s/video’s door of we gebruiken de inhoud van je huidige website
  2. Wij bouwen 100% gratis en vrijblijvend jouw Webhero website
  3. Jij bekijkt je website in meer dan 25 verschillende designs
  4. Wil je zelf  testen? Je krijgt gedurende 15 dagen toegang tot het zeer gebruiksvriendelijke beheersysteem
  5. Na 15 dagen beslis je of dit een grote verbetering en kostenbesparing is

Geschreven door Jo Deferm

Foto van Jo Deferm.

Jo Deferm heeft meer dan 20 jaar ervaring in digitale marketing en ondernemerschap. Die expertise verstrekte hij door de succesvolle oprichting van de welbekende reisorganisatie BoardX (2000-2012), advertentiebureau Jayjays (2017-2023) en web bureau Webhero (2013-heden). 

Jo zijn blogs zijn een weerspiegeling van zijn uitgebreide kennis en zijn toewijding aan het delen van praktische inzichten die bedrijven helpen te groeien in het digitale tijdperk.

Webhero Awards 2024

Dit jaar eerden we 41 ondernemingen uit de Webhero (Bookings) community voor hun innovatie en succes, zowel online als offline. Bij de ceremonie ontvingen 13 pioniers hun award live, een moment van pure erkenning en waardering. Ontdek alle winnaars!

28 maart 2024

Persbericht: Webhero versterkt portfolio met overname van 53 Publistep klanten.

We kondigen met trots de overname aan van 53 website klanten van Publistep, bekend reclamebureau uit Lommel, onder leiding van Stephan Hermans.

20 februari 2024

De sleutel tot inbox-delivery: DNS-records voor spampreventie van e-mails

6 februari 2024

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x