12 augustus 2021
Wat is Webhero TV? Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers zoals Steven Meuleman van Cent'Anni -vini e sapori- kennen. Van apotheker, over huisman, tot wijnexpert. Steven maakte van zijn passie zijn beroep en startte de Italiaanse wijnboutique Cent'Anni -vini e sapori-. Zijn missie? Toscaanse wijnen uit de Maremma streek (een minder bekende wijnregio) naar België brengen. Iedere twee maanden rijdt Steven naar Italië om zijn eigen wijngaard én de contacten met andere lokale landbouwers en wijnhandelaars te onderhouden. Een fantastisch verhaal en Steven zijn persoonlijke aanpak maakt het plaatje compleet.
Onze film crew bezocht Steven Meuleman op locatie bij Cent'Anni -vini e sapori-. Neem een kijkje binnen zijn winkel, ontdek hoe deze wijnboutique is geboren en welk advies Steven geeft aan andere ondernemers. Geen tijd? We schreven alvast enkele highlights van het interview voor je uit.
Van apotheker, over huisman, tot wijnexpert. Steven Meuleman maakte van zijn passie zijn beroep en startte Cent'Anni -vini e sapori- midden in de corona crisis. Op zoek naar een Italiaanse wijnboutique? Zowel off - als online kan je bij het bedrijf terecht voor authentieke Toscaanse wijnen, olijfolie en delicatessen. Tot nu behaalde ze al een kaap van 50K, wat hem de E-commerce Webhero Award opleverde.
"Op een dag zag ik een advertentie op een Italiaanse site van een stukje grond in Montegiove, Casa del Piano. Dus aan de Monte Amiata. Gewoon een stuk grond met een klein magazijntje dat kon verbouwd worden eventueel. Ik vond dat wel interessant. Ik ben ook twee dagen nadien op het vliegtuig gesprongen tot daar. Die mensen gebeld van "mag ik eens komen kijken?", waarna die mensen zeiden "jaja, wanneer?" en ik "ik kan morgen" zei (lacht). Ik ben daar ook een paar dagen verbleven en twee weken later ben ik er nog eens naartoe gegaan met mijn vrouw en dochter. Een paar maand later heb ik het gekocht. Nu ben ik daar om de twee maand, om de personen die onze olijfbomen en wijngaard verzorgen op te volgen. Maar ook omdat we daar een vakantiewoning aan het bouwen zijn."
"Ik was nooit van plan in het begin echt een investering te doen in een duur winkelpand, zeker niet in deze periode. Maar ik had wel zoiets van "ik heb een website en webshop nodig om visibiliteit te creëeren". Eerst had ik een firma in Brasschaat hiervoor gecontacteerd, want zij doen ook alles van marketing en promoties tot websites, maar ik kreeg daar nogal een gepeperde facture van. Nu is het bij Webhero ook niet goedkoop natuurlijk, maar bij hen werd ook alles uit handen genomen. Wat goed is want ik heb geen ervaring met websites en webshops, maar het is niet zo toegankelijk als jullie systeem. Want wanneer je iets wilt aanpassen moest je steeds een aanvraag doen. Je kan zelf niets aanpassen. Je hebt er zelf geen invloed op."
"Zoek goede begeleiding. Je kan het natuurlijk ook zelf doen, want je hebt ook systemen waarbij je het volledig zelf kunt doen. Want ik ben misschien niet het beste voorbeeld, maar goede begeleiding was echt heel belangrijk. Je moet bij de juiste mensen terechtkomen en echt een klik voelen met de personen die achter de website zitten, want ondanks dat ik jullie nog niet gezien had, enkel met mensen telefonisch heb gesproken en één keer op kantoor ben geweest bij jullie. Er was wel direct zo'n klik en de omgeving beviel mij ook echt meteen. Ik vind dat belangrijk."
Webhero klant sinds? Juni 2020.
Missie? De wijnen en de smaken van het Amiata en Montecucco gebied tot de Toscaanse Maremma, tot bij de mensen brengen.
Song on repeat? "Viva la libertà" van Jovanotti.
Favoriete quote? "Cent'Anni." Dat iedereen 100 jaar mag worden.
Lievelingseten? Pasta!
Droombestemming? Montegiove.
Bingewatching tijdens de lockdown? Ik binge niks (lacht).
Ik kijk op naar: Mijn echtgenote, dochter, familie en vrienden.
In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.
27 juni 2023
Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.
20 juni 2023
Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!
13 juni 2023