27 juni 2023

Kaat Goelen van Hoy by Kaat - Binnenkijken bij bedrijven #34

Hoy by Kaat: Van salescarrière naar bloemenpassie

In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig. Hoy betekent "vandaag" in het Spaans, maar is tegelijk ook een manier om mensen te begroeten.

Kijk zelf even binnen bij Hoy by Kaat via Webhero TV of lees onderaan verder.

Een gedurfde sprong naar bloemenrijkdom

Kaat - de drijvende kracht achter Hoy by Kaat - besloot in 2020 het roer volledig om te gooien. Na een indrukwekkend avontuur van 15 jaar in de sales, maakte ze de gedurfde keuze om zich volledig toe te wijden aan de bloemenwereld. Het runnen van haar eigen zaak gaf haar de vrijheid waar ze naar verlangde, vooral omdat ze graag kon reizen wanneer ze dat wilde. Als zelfstandige kan ze haar eigen planning en organisatie bepalen. "Dat is dan voor mij toch wel een gigantische vrijheid", vertelt ze.

De mooiste bestemming die Kaat al bezocht heeft?

Als het gaat om prachtige bestemmingen, noemt Kaat graag de Balearen. Ibiza, Menorca en Mallorca zijn drie plaatsen waar ze meerdere keren is geweest. Haar droombestemming op dit moment? Nepal! Zo heeft ze samen met haar man vooruitzichten gemaakt op een reis volgend jaar. "Als onze voeten het toelaten", voegt ze toe. Momenteel zijn ze druk bezig met wandeltraining om zich voor te bereiden op dit avontuur.

Wie zijn de klanten van Hoy by Kaat?

Kaat heeft een breed scala aan klanten voor verschillende gelegenheden. Of het nu gaat om een standaard boeketje, bloemen voor verjaardagsfeestjes, rouwbloemen, bloemenabonnementen of huwelijken, ze staat altijd klaar om aan de wensen van haar klanten te voldoen. Met name de huwelijksseizoenen zijn druk en veeleisend, waarbij ze niet alleen boeketten verzorgt, maar ook volledige feestdecoraties.

Wat is Bazaar Hongaar?

Bazaar Hongaar is een bijzondere plek die vroeger diende als opslagplaats voor papier en karton. Tegenwoordig is het een zaaltje dat niet echt commercieel wordt uitgebaat. Wat het echter interessant maakt, is dat het grenst aan Kaats bloematelier. Ze kwam op het idee om enkele keren per jaar de deuren open te zetten en een opendeurweekend te organiseren, speciaal voor andere ondernemers zonder fysieke winkels. Bovendien organiseert ze in Den Hongaar ook workshops!

Kaats favoriete sociale media platform

Als het om communicatiekanalen gaat, noemt Kaat zonder aarzelen Instagram. Met een ondeugende glimlach voegt ze eraan toe: "En ook omdat ik gewoon niet overweg kan met andere platformen." Het is duidelijk dat Instagram haar speelveld is, waar ze vlot communiceert met haar klanten. Samen met haar bruisende webshop bij Webhero vormt dit de dynamische duo die haar belangrijkste communicatie- en verkoopkanalen vormen.

Webhero E-commerce Award

Kaat heeft niet alleen succes in haar onderneming, maar ze heeft ook erkenning gekregen voor haar prestaties. Zo werd ze vorig jaar beloond met de Webhero E-commerce Award voor zo'n 25.000 verkopen via haar webshop. Dit is een resultaat waar ze trots op mag zijn, aangezien niet veel ondernemers dit bereiken. Dikke pluim!

Meer ondernemersverhalen

Webhero TV

In de reeks "Binnenkijken bij bedrijven" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Maak kennis met het gezicht achter het bedrijf en neem een kijkje achter de schermen van onze lokale ondernemingen.

Kelly Caubergs van FIZIQ - Binnenkijken bij bedrijven #33

Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.

20 juni 2023

Valerie Stoens van Odette Noisette - Binnenkijken bij bedrijven #32

Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!

13 juni 2023

Manu Deweerdt van Digitraqz & Simwear - Binnenkijken bij bedrijven #31

Onze allersnelste klant? Dat moet Emmanuel - Manu - Deweerdt van Digitraqz & Simwear zijn! Hij kreeg de autosport microbe al op jonge leeftijd te pakken en slaagde er in om van zijn hobby zijn job te maken. Wij maakten een pitstop bij Manu en mochten ervaren hoe moeilijk (en leuk) het is om met een Formule 1 wagen te rijden. Ready, set, go!

8 juni 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x