20 juli 2021
Wat is Webhero TV? Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers zoals Mieke Neven van Burocad en Printsalon kennen. In 2021 won Mieke Neven de Webhero Award "Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar" en dat heeft ze zeker verdiend. Mieke lanceerde namelijk iets zeer bijzonder tijdens de eerste lockdown om zorgverleners een hart onder de riem te steken. Wij gingen langs bij haar bedrijf om de award persoonlijk te overhandigen en te luisteren naar haar ondernemersverhaal!
Onze film crew bezocht Mieke Neven op locatie bij Burocad. Neem samen met kijkje binnen haar bedrijf en ontdek hoe Mieke als ondernemer de corona crisis beleefde. Geen tijd? We schreven alvast enkele highlights van het interview voor je uit.
Gejuich, geklap en witte lakens die uit ramen handen. Tijdens de eerste lockdown probeerde zo wat iedereen de zorgverleners te steunen in deze moeilijke tijden. Mieke Neven zette de trend verder en lanceerde een sweaterlijn via "ikdankje.be", waarbij een deel van de opbrengst naar het Covid-19 fonds van de Koning Boudewijnstichting ging. Ondertussen helpt ze mee met het beschermen van mensen door via www.blijfbeschermd.be gepersonaliseerde mondmaskers, gels en dispensers aan te bieden. Tot nu verkocht deze topper maar liefst 33.000 mondmaskers! Geen wonder dat Mieke de Webhero Award van "Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar" won.
"Wij zijn een grafisch bedrijf. Wij geven vorm aan al jouw ideeën, aan jouw verhalen en aan je merk. En dat altijd in fysieke vorm. Burocad doet dat specifiek voor grote bedrijven, agency's en voor de print professionals zeg maar. Bij Printsalon is dat eerder voor de lokale markt, handelaars, KMO's, scholen, ziekenhuizen, maar ook de particuliere markt. De plek waar onze product designers zitten is echt het kloppend hart van ons bedrijf. Samen met de print experts begeleiden zij klanten. Ze zorgen ervoor dat het meest vage idee dat een klant heeft tot een compleet realiseerbaar project wordt omgezet."
"Het oorspronkelijk idee kwam eigenlijk van Boy. Hij vond dat we iets extra moesten doen om zorgverleners een hart onder de riem te steken en zo kwamen we op het idee een trui te creëeren naar analogie van "het witte laken". We hebben toen een sweaterlijn gelanceerd waarvan een deel naar het Koning Boudewijn Fonds ging en dat was echt een erg leuk succes. Gedurende die periode zijn we ten eerste erg geholpen geweest door jullie team, in het specifiek Stephanie. Jullie hebben ons echt op een korte tijd uit de nood geholpen. Gelukkig, want veel geduld hebben wij niet (lacht), bij ons moet alles snel gaan. Ten tweede hebben we wat geluk gehad met lokale mensen die het een leuk initiatief vonden. Zo is het ook opgepikt geweest door VTM die mij hebben geïnterviewd in de studio. Toen hebben we echt een piek gezien in de bestellingen. Ineens kregen wij trui bestellingen van de gekste Vlaamse plekjes. Dat was wel echt heel tof!"
Webhero klant sinds? April 2020.
Missie? Iedereen die zijn boodschap wil vertellen op een originele en creatieve manier helpen.
Song on repeat? "Let's get down to business" van Tiësto.
Favoriete quote? "Dat gaat niet, bestaat niet."
Lievelingseten? Voor sushi kan je me altijd wakker maken.
Droombestemming? Japan, want daar is veel sushi.
Bingewatching tijdens de lockdown? "The Blacklist".
Ik kijk op naar: Mijn opa en mijn papa, beide ras ondernemers.
Weinig mensen weten: Dat ik bang ben van clowns.
In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.
27 juni 2023
Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.
20 juni 2023
Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!
13 juni 2023