3 augustus 2021
Wat is Webhero TV? Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers zoals Martin Niemiec van ICM Belgium kennen. Op minder dan een jaar tijd optimaliseerde hij tweeduizend (!) SEO pagina's voor zijn schoonmaakbedrijf ICM Belgium. Intussen heeft hij meer dan 75 poetshulpen in dienst én is hij klaar om de Nederlandse markt te veroveren met ICM Nederland. Veel succes Martin, je enthousiasme is aanstekelijk!
Onze film crew bezocht Martin Niemiec op locatie bij ICM Belgium. Neem een kijkje binnen zijn schoonmaakbedrijf, ontdek hoe Martin in de schoonmaakindustrie rolde en welke tip hij meegeeft aan andere ondernemers. Geen tijd? We schreven alvast enkele highlights van het interview voor je uit.
Ontmoet Martin Niemiec werd in 2021 bekroond tot SEO Hero van het Jaar. Met zijn professioneel schoonmaakbedrijf ICM Belgium scoort hij namelijk enorm goed online. Zo heeft hij met behulp van onze SEO-tool al meer dan 2.000 geoptimaliseerde webpagina's gepubliceerd! Watch out Google want het optimaliseren van organisch zoekverkeer voor dit snel, stipt en flexibel bedrijf is duidelijk kinderspel. Ondertussen wilt hij ook uitbreiden in Nederland en hiervoor 10 à 15.000 SEO pagina's aanmaken.
"Ik ben altijd van klein af aan opgevoed om alles proper te houden. Mijn ouders zijn altijd zeer netjes geweest, nu nog steeds uiteraard (lacht). Maar dat is denk ik uiteindelijk gewoon gegroeid tot een passie, die ik dan weer heb omgezet tot ondernemerschap. Ik had een emmer en doekjes, kon vloeren kuisen en dweilen. Ik heb echt op een bepaald moment gezegd "we gaan er nu aan beginnen". Nu heb ik ondertussen 50 à 78 mensen op de baan. Als ondernemer heb ik ook echt een bepaalde missie met mijn bedrijf. Over de jaren heen heb ik gezien waar mensen nood aan hebben of waarover ze ontevreden zijn bij anderen. Met ICM Belgium proberen we echt de beste te zijn in het vak."
"We zijn tijdens de lockdown begonnen met het gebruiken van de SEO-tool. We hebben toen vooral pagina's aangemaakt om in te spelen op de zoekwoorden "ontsmettingen", "desinfecties" en dergelijke. Heel eerlijk heeft ons dit niet veel meer opgebracht. We hebben wel verder gebouwd op andere zoekwoorden als "schoonmaak kantoren" of "schoonmaak onderhoud kantoren" die ons ondertussen 2.000 webpagina's hebben opgeleverd. Voor ons bedrijf in Nederland zijn we van plan zo'n 10 à 15.000 pagina's aan te maken."
"Blijven gaan. Ook als het blijkt dat het niet meer gaat, gewoon blijven gaan en doen wat nodig is. Daarnaast ook echt achter jouw visie en missie staan."
Webhero klant sinds? Februari 2020.
Missie? Klanten ontzorgen op een transparante, vooruitstrevende en betoverende manier.
Favoriete quote? Ik zeg altijd dat de mensen geen motivatie nodig hebben. Het enige wat ontbreekt bij mensen is de integriteit.
Lievelingseten? Ik ben al tevreden met vis, bloemkool, broccoli en quinoa.
Droombestemming? Dubai.
Bingewatching tijdens de lockdown? "La casa de papel".
Ik kijk op naar: Arnold Schwarzenegger.
Weinig mensen weten: Dat ik een ijshockeyer ben geweest. Dus ik speel hier en daar af en toe amateuristisch ijshockey.
In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.
27 juni 2023
Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.
20 juni 2023
Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!
13 juni 2023