6 juli 2021
Wat is Webhero TV? Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers zoals Luna Stevens van Moon by Luna kennen. In 2021 won Luna niet één maar twee Webhero Awards: Jonge Ondernemer van het Jaar en E-commerce Hero 50K. Wij gingen langs om de awards te overhandigen, een kijkje te nemen achter de schermen, maar vooral om te luisteren naar Luna haar ondernemersverhaal.
Onze film crew bezocht Luna Stevens op locatie bij Moon by Luna. Neem een kijkje binnen haar atelier of ontdek haar verkoop strategie en waar ze binnen twee jaar wilt staan. Geen tijd? We schreven alvast enkele highlights van het interview voor je uit.
Luna Stevens maakt al enkele jaren furore op Instagram waar ze intussen meer dan 170.000 volgers verzameld heeft. Vorig jaar ontstond het idee van een eigen lingeriecollectie. Eind november ging Moon by Luna online en intussen vliegen de collecties de deur uit. Haar missie? De ultieme viering van vrouwelijkheid. Ontgrendel je verlangen, laat je fantasie de vrije loop, voel je helemaal jezelf. De sensuele dameslingerie biedt het allemaal. Ze is dan ook niet voor niets winnares van de Webhero Awards: Jonge ondernemer van het Jaar en E-commerce Hero 50K.
"Voor mij was de lockdown de ideale kans om te doen wat ik al veel langer wilde doen. Ik werkte voor de eerste lockdown bij Versus, Mac enzoverder. Al deze jobs zijn tijdens corona weggevallen en ineens had ik alle tijd van de wereld. Er is ook een lange tijd geweest dat ik dacht "ik heb genoeg volgers, ik moet hier iets mee doen" en "waarom heel de tijd reclame blijven maken voor andere merken terwijl ik gewoon zelf iets kan starten en reclame kan maken voor mezelf." Tijdens de eerste lockdown had ik echt zoiets van "het is nu of nooit". Ik heb in het begin zeer veel hulp gekregen van mijn mama en papa. Bovendien had ik een duidelijke visie van wat ik wilde doen wat het proces heeft vergemakkelijkt."
"Neen, absoluut niet. We hadden in het begin geen idee over de hoeveelheid stock en hebben toen enorm veel aangekocht, waar we later spijt van hadden. We dachten toen dat we onszelf enorm hadden overschat, maar toen kwam de launch en was alles bijna uitverkocht de eerste dag. We waren echt overdonderd. We zijn ook erg blij hoe goed het blijft gaan."
"Dat was voor ons in het begin ook een struikelpunt. Ik heb toen gedacht "ik ga nu een lingeriemerk starten en 90% van mijn volgers zijn mannen. Waarom ben ik dit aan het doen?". Maar weet dat die 10% vrouwen die mij volgen echt loyale volgers zijn. Dus we rekenden echt op hun vertrouwen en loyaliteit. Toen we Moon by Luna launched waren er zeer veel vrouwelijke bestellingen, maar ook verrassend veel mannen! Zij kochten namelijk een setje voor hun vriendin, vrouw of minnares."
"Met verschillende launces werken was niet het originele business plan. We wilden graag een non-stop stock hebben, maar dit is helaas niet mogelijk bij onze leverancier. Zo waren we bijvoorbeeld direct uitverkocht en zijn we aan onze leverancier gaan vragen om bij te bestellen, maar dit was niet mogelijk aangezien dit een oude collectie was. Door niet de mogelijkheid te hebben bij te bestellen bij onze leverancier zijn we beginnen werken met drops. Dus inderdaad launch per launch. Wat eigenlijk ook goed werkt want je bouwt voor de launch een soort van "excitement" op bij klanten en geeft hen de boodschap"wees er snel bij of je hebt het gemist"."
"Ik vind dat een moeilijk vraag (lacht). Ik heb er wel al over kunnen nadenken aangezien iemand onlangs mij hetzelfde vroeg. Ik denk dat ik mezelf met Moon by Luna binnen twee jaar veel groter zie. Zo zou ik graag in andere boutiques willen liggen en een pop-up store hebben. Misschien wel meerdere? Eentje in Amsterdam, Antwerpen ... zowat de grotere steden. Bovendien is mijn "main goal" binnen twee jaar is een eigen collectie te hebben."
Webhero klant sinds? November 2020.
Missie? Om elke vrouw zich op haar best te laten voelen en to bring a little bit sexyness back.
Song on repeat? "All that matters" van Kölsch.
Favoriete quote? "Leef en laat leven".
Lievelingseten? Pasta, pasta en pasta.
Droombestemming? Ibiza.
Bingewatching tijdens de lockdown? "Suits".
Ik kijk op naar: Hanna Schönberg.
Weinig mensen weten: Dat ik eigenlijk heel klein ben.
In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.
27 juni 2023
Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.
20 juni 2023
Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!
13 juni 2023