24 augustus 2021

Bram Stegen en Steppe Wouters van De Jacht Heverlee - Ondernemersverhalen #9


Webhero TV - Ondernemersverhalen

Wat is Webhero TV? Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers kennen, zoals de eigenaars van De Jacht Heverlee. Bram Stegen en Steppe Wouters staan intussen al vier jaar aan het roer van feestzaal De Jacht Heverlee.

Vorig jaar werden praktisch alle feesten geschrapt, maar dat hield hen niet tegen om succesvol te ondernemen. Ze startten de week na de lockdown met take away, kochten een eigen wafelkraam om wandelaars en fietsers in de omgeving een versnapering aan te bieden én startten zelfs een webshop. Ontdek hier het verhaal van de winnaars van de E-commerce Hero 50K Webhero Award

Onze film crew nam een kijkje binnen bij De Jacht Heverlee! Ontdek hoe ze de coronacrisis ervaarde en waarom ze een webshop zijn gestart. Geen tijd? We schreven alvast enkele highlights van het interview voor je uit.

Wie is De Jacht Heverlee?

Vier jaar geleden namen Bram Stegen en Steppe Wouters "De Jacht 500" over en kozen voor de nieuwe naam "De Jacht Heverlee". Het klantenbestand namen ze over, maar de naam en grotendeels het team werd gewijzigd. "Ik heb hier altijd mee in de keuken gestaan, dus echt van in het begin nog" vertelt Steppe. Met een eigen persoonlijke stijl stellen ze hun feestzaal open voor zowel jong als oud. Vanzelfsprekend werd deze wel gesloten tijdens de coronacrisis. Geen nood, want al snel gingen ze uitgebreid verder met hun ze met smakelijke take-away verkoop. (H)eerlijke afhaalgerechten die momenteel te bestellen zijn via hun nieuwe webshop van bij ons! Bovendien wonnen ze gedurende deze periode de E-commerce Hero 50K Award tijdens de Webhero Awards.

Webhero klant vanaf de start

Steppe Wouters werkte al eerder in de keuken van de "Jacht 500", net zoals Webhero. Al dan niet in de keuken, maar wel online. "De vorige eigenaars van "De Jacht" waren al klant bij Webhero en wij zijn gewoon gebleven" zegt Bram. "Enkel de naam en het team zijn gewijzigd". De feestzaal, de website en het klantenbestand zijn gebleven. Na een opfrissing van de website begon het koppel aan hun avontuur. Tijdens de coronacrisis besloten ze door de hoge nood ook een webshop te nemen. 

Hoe ervaarden ze de coronacrisis?

"Dat was even schrikken, maar we hebben ons eigenlijk heel snel herpakt" vertelt Bram. Het is geen geheim dat de eventsector enorm getroffen wordt door de coronacrisis, maar dat hield De Jacht Heverlee niet tegen. "We zijn eigenlijk het weekend nadien direct met take-away begonnen. We deden dat ervoor ook al, maar enkel tijdens de feestdagen. Dus we hadden wel de"know how" en de nodige materialen liggen." Het koppel bood wekelijks take-away aan, inclusief speciale boxen tijdens enkele feestdagen waaronder Pasen en Moederdag. "Er was toch wel wat vraag en we werden zo'n beetje overrompeld. We hebben eerst alles manueel gedaan, maar beseften toch dat we hiervoor moesten schakelen" zegt Steppe. Al snel klopte ze aan voor de upgrade naar een webshop bij ons. "We werkten eerst met een bestellijst dus mensen konden online wel bestellen, maar niet betalen. Maar na Pasen hebben we toch de stap gewaagd naar een webshop en ik heb me dat nog niet beklaagd" gaat Bram verder.

Quick Questions

Webhero klant sinds? 2015.

Missie? Zoveel mogelijk mensen gelukkig maken door lekker, lokaal eten. 

Song on repeat? "Raak mij aan" van Roosbeef. 

Lievelingseten? Alles dat lekker, lokaal en met respect klaargemaakt is. 

Droombestemming? Ergens waar het rustig is, tussen de bergen. 

Bingewatching tijdens de lockdown? "Outlander", "Merlin", ...

Ik kijk op naar: Bram Verbeken (Steppe) en Sam Bettens (Bram). 

Weinig mensen weten: Dat Bram in een koor zit en heeft meegedaan met Bart Peeters in het 500-koppig koor. 

Meer Webhero TV

Kaat Goelen van Hoy by Kaat - Binnenkijken bij bedrijven #34

In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.

27 juni 2023

Kelly Caubergs van FIZIQ - Binnenkijken bij bedrijven #33

Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.

20 juni 2023

Valerie Stoens van Odette Noisette - Binnenkijken bij bedrijven #32

Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!

13 juni 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x