Dmotion, dames en design in beweging.


Grafische designs, bedrijfsmagazines, marketingcampagnes en kant-en-klare huisstijlen, deze 2 straffe dames uit Hasselt, Diana Pirard en Heidi Wijgaerts, weten van aanpakken. In 2010 gaven ze het startschot van dmotion en in oktober 2018 vierden ze de 25ste editie van hun nummer 1 bouwmagazine: Builders Facts. Webhero stelde hun nieuwe website op punt en ging langs voor een uitgebreide kennismaking!

  •  Wie? Diana Pirard en Heidi Wijgaerts, zaakvoerders
  • Wat? dmotion, communicatie en designbureau
  • Webhero klant sinds? Juni 2018

Waarvoor staat dmotion?

Letterlijk? Dames in beweging. Wij zijn een complementair duo met creatieve en commerciële skills. Samen vormen wij een professioneel communicatiebureau in Hasselt. Als grafisch ontwerpers met tonnen ervaring helpen wij bedrijven om sterk te communiceren en te adverteren. Wij ontwerpen grafische designs die zitten als gegoten, werken een nieuwe huisstijl uit, maken bedrijfsmagazines, bedenken slimme marketingcampagnes en zetten een effectieve mediamix op. Ons paradepaardje? Het bouwmagazine Builders Facts. Wij ‘ontwerpen’ niet alleen dit magazine, maar connecteren ook bouwpartners uit Vlaanderen en ver daarbuiten.

Hoe is dmotion op 8 jaar tijd geëvolueerd?

dmotion digitaliseert, net als onze klanten. We combineren ons grafisch talent met het grotere ‘online’ plaatje. We experimenteren met timelapsen en drone opnames en trachten dmotion meer boven de radar te brengen. We komen actief naar buiten op sociale media, netwerk events, bedrijfsbezoeken etc. Ons topmagazine vierde dit jaar de 25ste editie en dat werd gevierd met een speciale uitgave in zilver. 

Update nadat dit interview werd afgenomen:

De twee belangrijkste magazine voor de Limburgse bouwsector gaan fusioneren. Builders Facts, een uitgave van communicatiebureau dmotion wordt één met Limburg Bouwt, de uitgave die Ludo Cleeren onder zijn hoede had. Lees er alles over op Made In Limburg.

Wie zijn jullie klanten?

Ons klantenportfolio is gevarieerd, gaande van scholen, politieke partijen, meubelfabrikanten… Maar de overgrote meerderheid (85%) van onze klanten zit in de bouwsector. 

Vanwaar jullie affiniteit voor de bouw?

10 jaar geleden werkten wij samen bij een ander reclamebureau en daar lag de focus op de bouwsector. Diana had een sales functie en dus een netwerk opgebouwd in deze sector. Wanneer we onze eigen zaak startten, was het een logische keuze om hierop verder te bouwen. 

Ik wil Webhero 30 dagen gratis proberen!

Jullie kennen elkaar dan al een tijdje?

Exact! Al bijna 20 jaar. Wij zijn gegroeid van collega’s naar vriendinnen tot zakenpartners. De ene werkt creatief, de andere doet de sales. We zijn 2 tegenpolen en dat klikt perfect.

In hoeverre is een website belangrijk voor jullie business?

Enorm. Eigenlijk hebben we er te lang niets mee gedaan, maar dat is nu verleden tijd.

Wat verwachten jullie van een website?

De website is vooral een manier om ons portfolio de wereld in te sturen. Naamsbekendheid voor ons, maar ook voor onze klanten. We willen projecten, video’s, logo’s, etc. in de kijker zetten. Het is ook de ideale manier om adverteerders voor ons magazine te bereiken.

Sinds wanneer zijn jullie klant bij Webhero?

In juni hebben we het contract getekend.

Wat vind je zelf een positief punt van de website?

Eerst en vooral de service! Webhero staat echt klaar om je te helpen. We mogen bellen wanneer we willen, onze contactpersoon antwoordt altijd snel. De communicatie verloopt echt vlot. Je weet dat ze achter de schermen voor jou bezig zijn. Verder zijn we uiteraard fan van het product: een snelle betaalbare website waar we zelf niets voor moeten doen. Meer moet dat niet zijn. 

Van welke functionaliteiten maken jullie gebruik? 

Ons magazine Builders Facts kan op de website digitaal bekeken worden, alsook verschillende video’s. We willen pakketten aanbieden aan klanten die een jaarcontract nemen op de website. Als volgende stap willen we experimenteren met banners, maar dat moeten we zelf nog uitwerken. 

Gaan jullie de statistieken volgen?

Nu is het nog iets te vroeg om conclusies uit onze website te halen. We wachten nog even, maar zijn wel benieuwd. We delen sowieso artikels van Builders Facts op Facebook en LinkedIn, dus binnenkort kunnen we beter begrijpen hoeveel personen effectief doorklikken naar onze website. 

Zijn er nog concrete toekomstplannen met dmotion?

We zijn actief aan het nadenken over verschillende groeipistes. Bijvoorbeeld: het team verder uitbreiden, samenwerken met extra partners en andere firma’s, onze expertises aanscherpen en evenementen organiseren. We merken bijvoorbeeld dat er vraag is naar netwerkevents voor bouwfirma’s… dit zijn we dus volop aan het onderzoeken. Het meest concrete plan is uiteraard het evenement om de 25ste editie van ons bouwmagazine te vieren. Dat wordt er alvast eentje om niet te vergeten. 

Zouden jullie Webhero aanraden bij jullie klanten of partners?

Dat is zeker en vast de bedoeling.  

Webhero, de digitale helper van ondernemers en kleine ondernemingen, luistert naar jouw online wensen. Samen trachten we je business online te presenteren zoals jij het wenst: dat wil zeggen: visueel aantrekkelijk en technisch slim onderbouwd. Ons team van klantgerichte Webhero’s is iedere dag in de weer om een betrouwbare service te garanderen voor iedereen die het nodig heeft. 



Geïnteresseerd in het grafische portfolio van dmotion? Neem hier een kijkje!

Een vraag voor Webhero? Wij helpen je graag verder.

Lees ook: