26 september 2018

Evoke groeit en hun website groeit mee

Bedrijven en ondernemers die willen werken aan hun bedrijfsimago, mogen zich aanmelden bij PR-agentschap Evoke voor een geloofwaardig en klantgericht communicatietraject. Evoke is een bedrijf met groeiambities en is sinds kort verhuisd naar een trendy kantoor in het incubatiecentrum Arsenaal in Brussel. Het volgende project op hun planning? Een stevige update van hun website. Webhero ging langs voor een koffie en voor een inspirerende babbel met Corneel Haine.

  • Wie? Corneel Haine, founder van Evoke
  • Wat? Evoke, PR & Communicatiebureau
  • Webhero klant sinds? September 2016

Waarvoor staat Evoke?

Evoke is een full-blown Content Marketing en PR-bureau. We schuiven samen met onze klant aan tafel en gaan actief op zoek naar nieuws binnen hun organisatie. We onderzoeken, verzamelen en schrijven tot het goed zit. Dankzij onze goede contacten met verschillende journalisten weten we perfect wat werkt en wat niet. We leveren kant-en-klare persartikels, getuigenissen of opiniestukken aan op maat van de journalist. Naast persberichten, spitsen we ons ook toe op content creatie in de vorm van nieuwsbrieven, blogs, social media, etc. 

Evoke teamfoto, website laten maken, Webhero

Wat zijn jullie specialisaties?

Enerzijds schrijven we veel artikels voor technologie en IT-bedrijven en anderzijds zijn we lid van het globale netwerk Automotive PR in België. Dat wil zeggen dat we voor de hele BENELUX hét PR aanspreekpunt zijn voor alles wat betreft transport, mobiliteit en logistiek. 

Wat maakt jullie uniek?

Klanten willen vaak meer dan enkel persberichten. Ze willen zich profileren als expert. In dat geval schrijven we nieuwswaardige blogartikels en publiceren we ze in magazines of op online platformen. PR en content creatie overlappen vaak en onze klanten kunnen bij ons perfect kiezen voor deze combinatie.

Hoe ziet een typische blog eruit bij jullie?

Nieuwswaarde is het belangrijkste aspect in onze blogs. Artikels die irrelevant of niet actueel genoeg zijn, worden niet opgepikt in de media. En dat heeft natuurlijk ook een negatief effect op onze goede relaties met de journalisten. We gaan dus echt actief op zoek naar nieuws. Zo schrijven we rond de trends in de markt, voorspellingen voor 2019 of een terugblik op 2017. We kaarten hot topics aan of regelen een interview met de CEO. Samengevat? Onderbouwde, kritische en vooral actuele blogartikelen mét nieuwswaarde.

Welk traject heeft Evoke afgelegd?

In december 2011 heb ik Evoke uit de grond gestampt. Ik wilde een 360° aanpak aanbieden en samen met een grafisch bureau coverden we alles van naamkaartjes, bestickering tot persberichten. In 2016 had ik nood aan één focus: PR en content. Evoke werd heruitgevonden en ik startte opnieuw van de basis. Ondertussen zijn we opgegroeid tot een gezond PR-bureau met een betrouwbaar team. Ook vandaag nog wordt er hard aan Evoke gewerkt. Onze website wordt op dit moment onder handen genomen. In het verleden hebben we hoofdzakelijk voor grote bedrijven gewerkt, maar vanaf vandaag willen we het content marketing en PR verhaal doortrekken naar kmo’s en zelfstandigen. Ook zij hebben hier baat bij.

In hoeverre is een website belangrijk voor jouw onderneming?

Zeer belangrijk. Onze website is onze uitvalsbasis. Het eerste contact verloopt altijd via de website. Wat we doen, moet in één oogopslag duidelijk zijn. Onze website is geen statisch gegeven, maar groeit mee met het bedrijf. Dit is dus zeker niet de eerste keer dat we de website herwerken.

Wie willen jullie bereiken via de website?

Hoofdzakelijk bedrijven en kmo’s die op zoek zijn naar meer naamsbekendheid. Journalisten leren we voornamelijk kennen via ons persoonlijk netwerk of via een database.

Wat zijn jullie verwachtingen van de website?

Uiteraard mooi en professioneel, maar ook geloofwaardig. 

Sinds wanneer ben je klant bij Webhero?

Wij zijn klant sinds 2016. Het dynamische en gebruiksvriendelijke platform past perfect bij de stijl van Evoke.

Wat is jouw top 3 van de verschillende website functionaliteiten? 

  1. 25+ verschillende designs | Aangezien ik graag variatie zie, vind ik de verschillende designs een leuke feature. Zo lijkt het dat we telkens een volledig nieuwe website hebben.
  2. De monitoring tools | Ik hou ze wekelijks in de gaten. De cijfers geven een indicatie van hoe ons bedrijf presteert. Je kan er trends uit afleiden. Zo zie je dat een nieuwsbrief uitsturen meer bezoekers naar je website brengt. Als je zelf proactief communiceert met je klanten zie je dit in de statistieken. Het is natuurlijk altijd een en-en-verhaal: een nieuwsbrief én social media én een video… De exacte meetbaarheid blijft moeilijk.
  3. Verzamelen van e-mailadressen | De website heeft een eenvoudige tool om e-mailadressen te verzamelen en om mensen zich te laten inschrijven op nieuwsbrieven. Ideaal.

Ben je tevreden over de algemene werking van Webhero?

Tot nu toe, heel tevreden. Ik raad Webhero zelf aan aan mijn eigen klanten en ook zij zijn heel content. Als ik vragen heb, kan ik binnen de 15 minuten met iemand van support praten. Webhero doet ook aan kennisdeling via blogs en social media. Zo tonen ze echt initiatief. Top!

Wat staat er nog op de planning van Evoke voor de komende jaren?

We zijn net verhuisd naar een groter kantoor, dus de ambitie om te groeien is er zeker. Momenteel is het aftellen naar de go-live van onze nieuwe website. Ga dus zeker eens kijken vanaf …

Webhero is trots op deze succesvolle samenwerking met Evoke. Als digitale held voor ondernemingen en kmo’s gaan we steeds tot het uiterste om een gebruiksvriendelijke website voor onze klanten te creëren. Startende ondernemingen veranderen en evolueren in snel tempo. Daarom zijn onze Webhero websites eenvoudig aan te passen en te personaliseren waar jij het nodig vindt. Check!

Meer weten over Evoke? Neem een kijkje op hun website!

Lees ook: 

  • Webhero lanceert eerste immo website; Imperia vastgoed
  • Onze aller-allereerste Webhero klant verlengt opnieuw voor 5 jaar!

Persbericht: Webhero neemt Faromedia over

Het Leuvense bedrijf Webhero kondigt de overname aan van Faromedia, een bekend agency uit Koksijde met meer dan twintig jaar ervaring.

5 augustus 2024

Probeer onze SEO-tool gratis uit!

Super update van ons dev-team! Om klanten zonder SEO-tool kennis te laten maken met deze handige en beproefde software, hebben we een "trial" toegevoegd in de editor. Je kan de tool vanaf nu gratis testen en zo advies en tips ontvangen voor maximum 3 pagina's.

11 juli 2024

10 mooie websites door Webhero - 2024

Het Webhero team onthult de top 10 mooie websites van dit jaar.

22 april 2024

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x