Webhero beheermodule

17 november 2020

Actie lanceren op jouw website

Lanceer een actie of promo op je website voor Black Friday, Kerstmis en Nieuwjaar!

De speciale dagen zoals Black Friday (laatste vrijdag van november), Kerstmis en nieuwjaar komen eraan. Dit houdt in dat veel ondernemingen acties en promo’s zullen doen op hun diensten en producten. Ben jij ook van plan om een actie te lanceren? Super! Maar vergeet dit niet te communiceren op jouw website.

Via de Webhero beheermodule kan je zeer gemakkelijk een nieuwe pagina aanmaken op jouw website of webshop. Je kan hierbij kiezen om de pagina als landingspagina te gebruiken, zodat alle aandacht op deze specifieke pagina naar jouw actie gaat om de conversie te verhogen. Dit wil zeggen dat bovenaan de menubalk en onderaan de footer van jouw website verdwijnen en enkel nog jouw logo en de inhoud van de pagina getoond zullen worden.

Welk type pagina kies je best voor een actie of promo?

Er zijn 3 mogelijke manieren om aanvragen en/of aankopen op jouw website/webshop binnen te halen via een actie. Dit kan je doen a.d.h.v. een betaalpagina, een inschrijvingspagina of een menupagina. Hieronder vind je per pagina uitgelegd wanneer je dit type pagina best gebruikt en hoe je deze kan opzetten op jouw website.

1. Betaalpagina

Heb je onze webshop module? Dan kan je op jouw webshop ook een mini-bestelpagina aanmaken per product. Zo kan je een bepaald product promoten en meteen laten bestellen en betalen in hetzelfde scherm zonder dat de surfer verschillende stappen moet doorlopen.

Voorbeeld: Onze klant Cent’Anni maakt reeds gebruik van een bestelpagina om cadeaubonnen te verkopen: https://www.centanni.be/webshop/

Heb je onze webshop module nog niet? Maak dan gebruik van onze Corona steunmaatregelen om t.e.m. 13/12/20 gratis de webshop module te activeren.

Hoe zet ik een betaalpagina op?

1- Ga in je beheermodule naar de tab ‘Producten’ en klik rechts op de groene + (= product toevoegen). Indien je een promotie wenst doen op een bestaand product, dien je het bestaande product via de grijze knop rechts te ‘Wijzigen’.

2- Vul de naam van je product en omschrijving in. Bij de omschrijving kan je eventueel een toelichting doen over de promo bij het product.

3- Vul de standaardprijs van het product in en daarnaast de tijdelijke korting. Gebruik een %-teken om een percentuele korting in te stellen, of geef een gewoon getal in voor een korting als vast bedrag (vb. 20% of 20 voor -€ 20).

4- Indien het product in meerdere maten of kleuren beschikbaar is, kan je varianten toevoegen en eventueel ook prijzen en korting per variant (vb. 100ml is € 5 en 250ml is € 10). Het varianttype kan je uiteraard ook gebruiken om een promo aan te beiden zoals bv. 250ml + 100ml aan 50% waarbij de prijs van deze variant dan€ 12,5 is.

5- Vink de optie ‘Betaalpagina’ aan en klik op ‘Opslaan’.

Om jouw product in de mini-betaalpagina te kunnen bekijken, klik je in het overzicht van de producten bij het betreffende product op het donkergrijze pijltje helemaal rechts en kies voor ‘Bekijk betaalpagina’.

Let op: om de betaalpagina te kunnen gebruiken, dienen jouw verzendmethoden en betaalmethoden ingesteld te staan. Deze kan je toevoegen of updaten via de tab ‘Instellingen’.

2. Inschrijvingspagina

Via een inschrijvingspagina kan je een actie toelichten en ervoor zorgen dat bezoekers een aanvraag doen voor deze actie. Je kan hierbij een formulier aanmaken met alle gewenste velden die de bezoeker moet invullen zodat jij alle nodige gegevens hebt om de aanvraag van de surfer te kunnen verwerken.

Voorbeeld: Denk hierbij aan onze gratis webshop actie als Corona steunmaatregel die we tijdens beide lockdowns hebben gelanceerd: https://forms.webhero.be/corona-steunmaatregelen/gratis-webshop

Hoe zet ik een inschrijvingspagina op?

1- Ga in je beheermodule naar de tab ‘Pagina’s’ en klik rechts op de groene + (= pagina toevoegen). Kies hierbij voor het type pagina ‘Inschrijvingen’.

2- Typ als paginatitel ‘Actie’ of ‘Promo’ in en klik op ‘opslaan’.

3- In het volgende scherm zal je jouw specifieke formulier kunnen aanmaken. Vul bij ‘Titel’ de naam van jouw actie (vb. Black Friday Promo) in en typ je volledige actie uit bij het veld ‘inhoud’.

4- Indien je werkt met een beperking van het aantal promo’s (vb. de eerste 100 klanten maken kans op…) of een beperkte periode (vb. actie geldig van 25/11 t.e.m. 27/11) kan je aanduiden wat het beperkt aantal inschrijvingen zijn en de start- en einddatum van de inschrijvingen.

5- Vergeet niet om helemaal onderaan de optie ‘De inschrijver moet verplicht toestemming geven voor gegevensverwerking’ te activeren en te typen waarvoor je hun gegevens zal gebruiken (vb. Ik ga akkoord met de verwerking van mijn gegevens voor commerciële doelstellingen).

6- Vink de optie ‘Landingspagina’ aan en klik op ‘Opslaan’.

Zorg ervoor dat je na het creëren van de inschrijvingspagina de pagina verbergt in de menubalk van jouw website. Dit doe je door in het overzicht van de pagina’s de kolom ‘menu’ uitvinkt voor de nieuwe pagina.

3. Menupagina

Een menupagina kan je gebruiken om meteen online bestellingen te ontvangen. Je kan een oplijsting maken van jouw producten en/of diensten met een korte omschrijving en prijs per product/dienst. Surfers kunnen dan de hoeveelheid van elk product/dienst aanduiden en bestellen.

Voorbeeld: Onze klant Nosh maakt reeds gebruik van een menupagina voor hun afhaalmenu:
https://www.nosh.be/take-it-away

Wat is het verschil met een webshop?

Bij de menupagina wordt er geen totaalprijs berekend en kan er niet meteen afgerekend worden via online betaling. Je zal een bestelbevestiging ontvangen via e-mail en je kan dan een factuur opstellen en versturen naar de klant.

Bij de menupagina kan je instellen om ofwel te laten leveren aan huis, ofwel te laten ophalen. Het is niet mogelijk om deze keuze aan de surfer te laten. Afhankelijk van de instelling die je kiest, kan je de mogelijke afhaalmomenten instellen of wordt het verzendadres van de surfer opgevraagd.

Bij de menupagina zal er geen visuele voorstelling van de producten zijn. Je kan de producten wel categoriseren en als extra informatie een foto toevoegen achter een info-knop.

Hoe zet ik een menupagina op?

1- Ga in je beheermodule naar de tab ‘Pagina’s’ en klik rechts op de groene + (= pagina toevoegen). Kies hierbij voor het type pagina ‘Menu’.


2- Typ als paginatitel de naam van jouw actie (vb. Black Friday Promo) en licht jouw volledige actie toe in het veld ‘tekst’. Deze tekst zal boven het bestelformulier komen te staan.

3- Duid de optie ‘online bestellingen aannemen’ aan en kies hierna voor ‘Verzenden’, ‘Afhalen’ of ‘Levering aan huis’. Afhankelijk van de gekozen bestelmethode, kan je jouw openingsuren en sluitingsdagen invullen.

4- Vergeet niet om helemaal onderaan de optie ‘De inschrijver moet verplicht toestemming geven voor gegevensverwerking’ te activeren en te typen waarvoor je hun gegevens zal gebruiken (vb. Ik ga akkoord met de verwerking van mijn gegevens voor commerciële doelstellingen).

5- Klik op ‘Opslaan’ om jouw menupagina te voltooien.

Zorg ervoor dat je na het creëren van de menupagina de pagina verbergt in de menubalk van jouw website. Dit doe je door in het overzicht van de pagina’s de kolom ‘menu’ uit te vinken voor de nieuwe pagina.

Wens je zowel levering als afhaling aan te bieden via een menupagina, dan kan je jouw formulier dupliceren en een tussenpagina creëren met een pijlerpagina. Bel ons gerust op als je niet weet hoe je dit moet doen: +32 (0)16 66 14 32.

Hoe kan ik mijn actie/promo communiceren naar de buitenwereld toe?

Eerst en vooral maak je best op je eigen website gebruik van een pop-up. Hierdoor zal elke bezoeker een melding krijgen van jouw actie/promo en kan je de bezoeker rechtstreeks doorverwijzen naar deze actie via een link.

Daarnaast kan je de URL van jouw landingspagina of bestelpagina delen op social media en in een nieuwsbrief naar al jouw contacten. Heb je onze mail-tool module, dan kan je zeer gemakkelijk een nieuwe mail campagne starten en een item opzetten rond de nieuwe pagina die je hebt gecreëerd.

Heb je onze Mail-tool module nog niet? Maak dan gebruik van onze Corona steunmaatregelen om t.e.m. 19/11/20 € 100 korting te krijgen op onze Mail-tool module.

Peppol-wetgeving 2026: Verplicht e-factureren

18 november 2024

Persbericht: Webhero neemt Faromedia over

Het Leuvense bedrijf Webhero kondigt de overname aan van Faromedia, een bekend agency uit Koksijde met meer dan twintig jaar ervaring.

5 augustus 2024

Probeer onze SEO-tool gratis uit!

Super update van ons dev-team! Om klanten zonder SEO-tool kennis te laten maken met deze handige en beproefde software, hebben we een "trial" toegevoegd in de editor. Je kan de tool vanaf nu gratis testen en zo advies en tips ontvangen voor maximum 3 pagina's.

11 juli 2024

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x