Tips & Tricks

20 mei 2025

Nieuwe website lanceren? 5 eenvoudige tips voor een knallende start

Webhero hielp al meer dan 2.000 ondernemers met de lancering van hun nieuwe website. En geloof ons: een nieuwe website is dé uitgelezen kans om je online zichtbaarheid een serieuze boost te geven. Meer clicks, meer klanten én extra gratis promotie? Yes please! Tijd om de spotlights op jouw website te zetten. Met deze 5 laagdrempelige tips trek jij meteen de aandacht.


1. Schrijf vooraf enkele blogs – Google loves content

Hoewel Google en andere zoekmachines hun geheimen niet prijsgeven, zijn er wel enkele ‘best practices’ die echt werken: relevante content. Om stress te vermijden, schrijf je best op voorhand enkele blogs of nieuwsartikelen die je in de weken na de ‘go-live’ op je nieuwe website kan plaatsen. Waarover kan je bloggen? Zet je team, diensten, expertises, producten of trends in de kijker.

Tip: Zet elke blogpost ook in de kijker op je socials. Kopieer de url, voeg een catchy intro toe en posten maar!

Extra tip van Webhero: plan meteen enkele publicatiemomenten in. Zo hou je de druk laag en blijf je consistent zichtbaar.


2. Go social: deel je verhaal, je team en je trots

Originaliteit valt op! Een simpele "Onze nieuwe website is live!" werkt, maar het kan veel creatiever. Webhero loves storytelling – want persoonlijkheid werkt. Enkele ideeën:

Teasen mag!

Zet je volgers op scherp vóór de livegang. Maak ze nieuwsgierig met een countdown of een sneakpreview. Betrek je lezers zo snel mogelijk!

Voorbeeldtekst:

Over 4 weken is het zover: onze nieuwe website gaat live! We zijn achter de schermen hard aan het werk en kunnen niet wachten om alles te tonen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf als eerste op de hoogte.

#nieuwewebsite #spannend #staytuned

Deel je ondernemersverhaal

Vertel over jouw ondernemerspad, je visie, je groei. Ondernemen is vallen en opstaan. Iedereen legt een persoonlijk pad af en dat kan perfect dienen als inspiratie voor andere ondernemers. Het verbaast je misschien maar de ‘over ons’ pagina van een website wordt vaak het meest gelezen. 

Voorbeeldtekst:

Nieuwe website, nieuwe energie! Na jaren van hard werken is het tijd voor een volgende stap. Benieuwd naar mijn verhaal? Je leest het nu op onze gloednieuwe site.

#ondernemen #persoonlijk #nieuwhoofdstuk

Stel je team voor

Klanten willen weten wie er achter je bedrijf zit. Maak je team zichtbaar! Want... mensen connecteren met mensen. 

Voorbeeldtekst:

Wist je dat Julie in haar vrije tijd barista-workshops geeft? En dat Thomas elke zondag op z’n koersfiets zit? Ontdek wie er allemaal schuilt achter [bedrijfsnaam].

#meettheteam #webherovibes

Geef credits waar ze horen

Zonder jouw team of webpartner stond je site er niet. Bedank ze en vergroot tegelijk je bereik door te taggen. Post je een berichtje op je eigen Facebook of Instagram, dan bereik je enkel je eigen fans. Als je mensen of bedrijven mee tagt, dan vergroot je de kans om je website te introduceren bij een groter publiek. Mooi meegenomen dus!

Voorbeeldtekst:

We zijn live! Grote dank aan @webpartner voor de vlotte samenwerking. Check het resultaat hier: [link]

#nieuwewebsite #trots #teamwork

Vraag feedback

Laat je volgers meehelpen! We leren allemaal van elkaar. Mee eens? Feedback vragen is hét perfecte uitgangspunt voor een bericht op Facebook, LinkedIn of Twitter. Online krijg je toegang tot een community van gelijkgestemden, klanten, partners, vrienden, etc. Hun feedback is enorm nuttig en dat zorgt er meteen voor dat je jouw online verhaal verder kan optimaliseren en finetunen.

Voorbeeldtekst:

Yes, onze nieuwe website is online! Benieuwd wat jij ervan vindt. Surf naar [url] en laat je feedback achter.

#wijzijnlive #feedbackwelkom #doorgroeien


3. Word lid van relevante Facebook- of LinkedIn-groepen

Je zit op goud zonder het te weten. In vakgerichte Facebookgroepen of lokale ondernemersgroepen kan je waardevolle contacten leggen. Stel jezelf voor, deel je nieuwe website en vraag gerust om feedback. Zo breid je je netwerk én zichtbaarheid uit in één klap.


4. Nieuwe website = nieuwe visitekaartjes

Up-to-date kaartjes met je nieuwe huisstijl zijn een must. Ga je binnenkort netwerken? Perfect moment om je nieuwe website te pluggen. Ook je team kan helpen door kaartjes uit te delen aan klanten en connecties.


5. Verstuur een mailing die scoort

E-mailmarketing is verre van dood – integendeel. Een nieuwsbrief rond je nieuwe website is dé manier om slapende contacten wakker te schudden.

Bonuspunten als je er een leuke actie of cadeau aan koppelt. Want zeg nu zelf: wie houdt er niet van een verrassing?

Onderwerptips:

  • We zijn live: ontdek als eerste onze nieuwe website!
  • Cadeautjes! X deelt ... uit bij de launch
  • Eerste 100 bezoekers krijgen een verrassing
  • Nieuwe website, nieuwe acties – bekijk ze hier!


Webhero helpt je groeien.

Of je nu net start of al jaren onderneemt: wij staan klaar met slimme, digitale oplossingen en tonnen enthousiasme. Zit je met een online vraag of wil je gewoon eens sparren? Stuur ons een bericht – we denken graag met je mee.

Webhero Awards 2025

Verschillende ondernemers vielen in de prijzen op de Webhero Awards 2025. Negen van hen kwamen hun award ophalen tijdens een feestelijke casino-editie vol sfeer, spel en straffe verhalen.

31 maart 2025

Peppol & E-facturatie: Alles wat je moet weten voor 2026

Vanaf 1 januari 2026 is e-facturatie via Peppol verplicht voor Belgische btw-plichtige bedrijven. Ontdek in deze FAQ hoe je je optimaal voorbereidt op gestructureerde elektronische facturen.

20 maart 2025

Negatieve Google-reviews: Geef er een positieve draai aan!

Negatieve Google-reviews? Ontdek hoe je professioneel reageert, klachten omzet in kansen en je online reputatie beschermt!

12 maart 2025

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x