12 oktober 2021

Marieke Vrancken van Studio Me - Ondernemersverhalen #12


Ondernemersverhalen - Marieke Vrancken

Na een loopbaan als Talent Manager en Visual Merchandiser startte Marieke Vrancken in 2018 haar eigen zaak Studio Me. Daar komen al haar passies samen: beauty, voeding en gezondheid in al haar facetten. Het concept bleek een groot succes, want op minder dan drie jaar tijd kwam er een pop-up store én verhuisde ze naar een nieuwe locatie in het hartje van Mechelen. Een straffe madam met een straffe visie, die het leven als onderneemster perfect weet te combineren met het leven als vrouw en mama van drie kids. Bekijk het interview via YouTube of lees hier alvast enkele highlights.

"Ik wilde iets doen voor mezelf en mijn passies samenbundelen."

Voor Marieke Vrancken de ondernemende wereld indook kon je haar vinden binnen de chemie sector of een groot Belgisch fashion bedrijf.  Na heel wat HR-en management taken, visual merchandising enzoverder besloot ze haar eigen ding te doen. "En dan dacht ik "oké, ik ga iets voor mezelf doen, en al mijn passies samenbundelen in Studio Me."  Een plek waar een gezonde levensstijl, schoonheid- en verzorgingsproducten hand in hand gaan.

Wat houdt een gezonde levensstijl in?

"Dat is inderdaad heel breed. Dat gaat van mensen die een dieet of detox willen doen of mensen die op zoek zijn naar een gezond product voor hun huid of haar. Babyverzorging ..." En een gezonde levensstijl begint bij de zoektocht van de juiste producten. Zo botste Marieke een aantal jaar geleden op het Belgisch merk Rainpharma toen haar dochter last had van  allergische reacties. "En dat kon zij heel goed verdragen, en zo ben ik ook aan denken geslagen van hoe ik een concept kon aanbieden waar ik iedereen mee zou kunnen helpen.Niet veel later werd Studio Me geboren waar iedereen kan proeven van natuurlijke wonderen, waaronder onze co-founder Jo Deferm. Marieke gaf hem namelijk persoonlijk advies over zijn huidige levensstijl!

 Waar ligt de focus van Studio Me binnen de marketing?

"Die ligt vooral op het Instagrammende publiek." Zo focust Marieke zich vooral op jonge twintigers tot veertigers. Samen met marketing e-mails en het volgen van trends probeert ze hen te bereiken en informeren over Studio Me. Zoals onder andere haar welbekende Instagram Livestreams waar ze haar volgers producten toelicht of  haar partners hun expertise laat delen. Hoeveel kijkers ze gemiddeld haalt? "Dat kan gaan van een paar honderd tot een paar duizend die uiteindelijk allemaal die filmpjes bekijken, want dat kan herbekeken worden." Bovendien volgt Studio Me de laatste trends op zoals het maken en delen van Instagram reels. " We dansen dan een beetje met wat producten (lacht)." Wij zijn alvast fan!

Meer Webhero TV

Webhero TV

Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers kennen.

Kaat Goelen van Hoy by Kaat - Binnenkijken bij bedrijven #34

In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.

27 juni 2023

Kelly Caubergs van FIZIQ - Binnenkijken bij bedrijven #33

Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.

20 juni 2023

Valerie Stoens van Odette Noisette - Binnenkijken bij bedrijven #32

Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!

13 juni 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x