28 september 2021

Gabriel Zahr - Ondernemersverhalen #10


Webhero TV - Ondernemersverhalen

Vandaag maken we kennis met Gabriel Zahr, die samen met zijn vader en tante aan het roer van DW Car Center staat. Een echt familiebedrijf, maar zeker geen doorsnee garage. DW Car Center heeft maar liefst drie vestigingen in de Brusselse rand en vertegenwoordigt vier merken: Citroën, KIA, Mazda en Suzuki. Bovendien hebben ze ook een Eurogarant carrosserie, erkend door de meeste verzekeringsmaatschappijen én voor alle merken.

Voor de tiende episode in de reeks "Ondernemersverhalen" ging de crew van Webhero TV langs in Strombeek, waar Gabriel gepassioneerd vertelt over het familiebedrijf, het belang van TCO én zijn hobby (die perfect matcht met het bedrijf). We schreven alvast enkele highlights van het bezoek voor je uit.

Disclaimer: DW Car Center wordt Carrect. Met de nieuwe naam wil het familiebedrijf haar missie nog meer in de kijker zetten. Een correcte manier van service en zaken doen. Carrect, quoi.

DW Car Center / Carrect is geen doorsnee garage

"Mijn vader is de eigenaar van het bedrijf, mijn tante is bezig met de financiële werking van DW Car Center / Carrect en zelf ben ik verantwoordelijk voor de operationele werking" vertelt Gabriel Zahr. DW Car Center / Carrect is dus een familiebedrijf pur sang. Een persoonlijke, correcte, no-nonsense aanpak is cruciaal. "Bovendien vinden we het ook heel belangrijk dat al onze commerciële mensen tweetalig zijn. Met filialen in Vilvoorde, Meise en Strombeek bevinden we ons namelijk in de Brusselse rand" zegt Gabriel. Bij DW Car Center / Carrect vind je vier automerken bij één leverancier. Handig, want zo kan je meteen vergelijken én win je veel tijd. De merken zijn bovendien heel complementair: van betrouwbare lichte vracht tot Japanse degelijkheid, van elektrische bolide tot budgetvriendelijke personenwagen.

DW Car Center / Carrect is namelijk officiële dealer en hersteller van de automerken Kia, Mazda, Citroën, Suzuki. In Strombeek kan je ook terecht voor herstellingen aan de carrosserie van je voertuig(en). De carrosserie beschikt over het Eurogarant certificaat: hét kwaliteitslabel van de carrosseriesector. 

Een Mazda MX-5 als bedrijfswagen, goed of slecht idee?

Webhero Jo spotte de sportieve wagen vooraan in de winkel en kon het niet laten om er zelf eens in te springen. "Maar is deze wagen ook geschikt als bedrijfswagen?" vraagt Jo zich af. "Heb je een goede boekhouder, Jo?" lacht Gabriel. "Het probleem bij bedrijfswagens is de fiscaliteit. De aftrekbaarheid van de wagen wordt op de CO2-uitstoot gebaseerd, waardoor deze auto minder interessant is als bedrijfswagen". 

DW Car Center / Carrect raadt elk bedrijf en elke fleet manager aan om de TCO grondiger te analyseren. "Total Cost of Ownership" is een simpel concept waarbij we bekijken wat de kost van de wagen is gedurende de volledige levensduur. Op die manier kan je berekenen wat de kostprijs per jaar of per maand nu werkelijk is." zegt Gabriel Zahr. Zo kan een auto die duurder is in aankoop goedkoper zijn op lange termijn. "Je moet de aankoop van een (bedrijfs)wagen vergelijken met het kopen van een huis. Een slecht geïsoleerd huis kan goedkoper zijn in aankoop, maar daardoor zal je ook meer verbruiken en op lange termijn zal dit huis dus duurder zijn dan een goed geïsoleerd huis."

Gabriel Zahr maakt van passie een hobby

"Dat is het voordeel van in een garagebedrijf te zitten" zegt Gabriel Zahr terwijl hij trots één van zijn creaties laat zien. Wat Gabriel zoal als hobby doet naast zijn job als managing director bij DW Car Center / Carrect? Het renoveren van een 2PK (Deux Chevaux) - ook wel "een geit(je)" genoemd in België - tot een prachtig blauwe Citroën. Bewonder het zelf via Webhero TV.

Meer Webhero TV

Webhero TV

Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers kennen.

Kaat Goelen van Hoy by Kaat - Binnenkijken bij bedrijven #34

In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.

27 juni 2023

Kelly Caubergs van FIZIQ - Binnenkijken bij bedrijven #33

Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.

20 juni 2023

Valerie Stoens van Odette Noisette - Binnenkijken bij bedrijven #32

Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!

13 juni 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x