9 mei 2023

Brecht Porreye van PiPO Appelsappen

PiPO Appelsappen: Een familiebedrijf met een krachtige merknaam

Voor de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Webhero TV gingen we op bezoek bij PiPO Appelsappen uit Sint-Truiden. Piet Porreye startte al in 1978 met het telen van appelen, peren en frambozen, maar het is zijn vrouw Veerle die in 2006 PiPO Appelsappen bedenkt. De inspiratie voor de naam PiPO? De klinkende naam van pater familias Piet Porreye! Wij gingen binnen- én buiten kijken bij het familiebedrijf, maakten met kennis met zoon Brecht, deden mee aan de kersenpluk en zagen hoe het hele productieproces in zijn werk gaat.

Kijk zelf even binnen bij PiPO Appelsappen via Webhero TV of lees onderaan verder.

Wat doet PiPO?

PiPO Appelsappen begon als een fruittelersbedrijf en is nog steeds actief als zodanig, maar inmiddels is het ook al 10 jaar bekend om zijn PiPO Appelsappen, suikerarme confituren, siropen en honing - een breed scala aan Haspengouwse streekproducten.

Het ultieme PiPO product?

Als we Brecht vragen om één product uit te kiezen waar hij het meest trots op is, gaat zijn voorkeur uit naar de kleine zakjes PiPO. Waarom? Omdat PiPO als merknaam erg populair is bij kinderen, en dat is een doelgroep die voor PiPO Appelsappen erg belangrijk is. Brecht is er dan ook trots op dat ze zo'n grote hoeveelheid kunnen produceren en verkopen. Dat kinderen ervan smullen begrijpen wij als de beste... Je kan de zakjes alsook bij ons op kantoor vinden.

Vanwaar komt de naam PiPO?

PiPO is overigens een acroniem voor Piet Porreye, de vader van Brecht en de oprichter van het bedrijf. Er werd lang getwijfeld over de keuze voor deze merknaam, maar uiteindelijk bleek het een zeer krachtig en memorabel element te zijn.

Hoeveel produceert PiPO?

Per dag worden er zo'n 5000 zakjes PiPO gevuld, en aangezien het schoonmaken van de machines ongeveer een uur in beslag neemt, moeten ze zorgen voor een lange productiedag om zo rendabel mogelijk te zijn. 

 Tips voor familiebedrijven?

Het feit dat PiPO Appelsappen een familiebedrijf is, brengt soms uitdagingen met zich mee. "Ze zeggen soms met familie ga je wandelen, maar niet handelen, maar eigenlijk is dat bij ons niet van toepassing. Wij doen het allebei!", vertelt Brecht. Volgens PiPO Appelsappen kan het "wandelen en handelen" dus wel goed gecombineerd worden. 

Webhero E-commerce Award

Vorig jaar viel PiPO Appelsappen in de prijzen en won de E-commerce Award en die ontving met Brecht met plezier; "Super bedankt! Dat is enorm fijn. Wij zijn ook heel blij dat wij partner zijn van Webhero en wij zien ook wel dat elke maand, elke week, neemt dat toe en het is de beste zaak die we gedaan hebben". Hij gaf zelfs aan dat als Webhero ooit zonder werk zou zitten, ze altijd een baan hebben bij PiPO Appelsappen. Dat gaan we zeker onthouden!

Meer ondernemersverhalen


Webhero TV

In de reeks "Binnenkijken bij bedrijven" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Maak kennis met het gezicht achter het bedrijf en neem een kijkje achter de schermen van onze lokale ondernemingen.

Kaat Goelen van Hoy by Kaat - Binnenkijken bij bedrijven #34

In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.

27 juni 2023

Kelly Caubergs van FIZIQ - Binnenkijken bij bedrijven #33

Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.

20 juni 2023

Valerie Stoens van Odette Noisette - Binnenkijken bij bedrijven #32

Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!

13 juni 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x