22 februari 2022

An Heremans van Be-Pure - Ondernemersverhalen #24


Ondernemersverhalen - An Heremans van Be-Pure

De grootste passie van An Heremans van Be-Pure? Haar klanten, mannen en vrouwen, helpen met huidverbetering, huidverjonging en afslanken. Dat is meteen ook de reden waarom An bewust kiest voor een klein team, zodat ze zelf zoveel mogelijk in haar zaak kan staan. Samen met collega Michelle volgt ze regelmatig opleidingen en voert ze tal van gespecialiseerde behandelingen uit. De HydraFacial en SuperBoost voor huidverbetering en huidverjonging, de BodySculptor om specifieke zones van het lichaam aan te pakken. Bekijk het interview via YouTube of lees hier alvast enkele highlights.

Van schoonheidsspecialiste naar skincare expert!

Hoe is An Heremans haar avontuur als skincare expert begonnen? An startte haar avontuur in de beautysector met een opleiding schoonheidsverzorging. Ze ging te werk als een schoonheidsspecialiste en haar focus lag voornamelijk op manicuren, pedicuren en massages. Maar door haar jaren ervaring als schoonheidsspecialiste, merkte ze dat er een grote nood was aan het verbeteren van de huid bij haar klanten. Zo verlegde An haar focus naar huidverbetering en werd ze een skincare center, Be-Pure.

Hoe doet Be-Pure aan huidverbetering?

An maakt gebruik van verschillende toestellen, waaronder de HydraFacial en de SuperBoost, voor de huidverbetering op het gelaat. Maar ook de BodySculpture, een toestel dat huidverbeterend werkt op het lichaam. Sommige toestellen kwamen zelfs op vraag van de klant. Zo speelde Be-Pure in het begin voornamelijk in op de huidverzorging van het gezicht en nadien kwam de vraag voor huidverzorging van het lichaam. Nu biedt Be-Pure een combinatie van zowel gelaatsverzorging als lichaamsverzorging aan. 

Skincare is niet alleen voor vrouwen!

"Wat ook vaak een misvatting is, is dat skincareproducten en -toestellen alleen voor vrouwenhuiden zijn. Maar deze producten en toestellen werken perfect voor de mannenhuid" vertelt An. Er wordt vaak vanuit gegaan dat skincare alleen voor vrouwen is maar dat is niet zo. Er is ook een nood aan huidverzorging bij mannen. De meeste mannen weten niet veel over skincare waardoor ze niet goed weten hoe ze hun huid moeten verzorgen. Dat probleem begint vaak al bij het scheren. Be-Pure lost dit op door het gesprek aan te gaan met hun klanten over hun huidverzorging. Ook stellen ze een skincare-traject op dat de klanten zelf thuis kunnen volgen.

Wat brengt de toekomst voor Be-Pure?

Wat de afgelopen twee jaren wel hebben uitgewezen is dat online aanwezigheid heel belangrijk is, iets waar An nog meer haar focus op wilt leggen naar de toekomst toe. Ook wilt Be-Pure zichzelf verder bijscholen over huidverbetering door middel van opleidingen, iets wat ze tijdens de lockdown ook al online deden. En als laatste wilt An verder investeren in Be-Pure aan de hand van nieuwe toestellen, zoals bijvoorbeeld een nieuwe laser. Met andere woorden: blijven investeren in mensen, opleidingen en toestellen. Wij wensen haar alvast veel succes en zijn benieuwd naar wat de toekomst brengt voor Be-Pure.

Meer Webhero TV

Webhero TV

Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers kennen.

Kaat Goelen van Hoy by Kaat - Binnenkijken bij bedrijven #34

In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.

27 juni 2023

Kelly Caubergs van FIZIQ - Binnenkijken bij bedrijven #33

Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.

20 juni 2023

Valerie Stoens van Odette Noisette - Binnenkijken bij bedrijven #32

Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!

13 juni 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x