Hieperdepiep! We hebben een nieuwe feature op ons Webhero platform! Bij de paginatypes vind je nu ook het type "landingspagina" terug. Een landingspagina heeft maar één doel: van een anonieme bezoeker op jouw website een potentiële klant maken die meer info vraagt door zijn contactgegevens achter te laten. Landingspagina’s worden meestal gebruikt om mensen naartoe te sturen via advertising, social media, newsletters enzovoort.
Je zal onmiddellijk opmerken dat de menu van je website verdwenen is. En dat is de bedoeling! Veel mensen gaan rond surfen op je website op zoek naar informatie en haken af voor ze contact hebben opgenomen. Door je menu weg te laten wordt hun aandacht niet afgeleid en gaan ze sneller het invulformulier invullen. Zoeken ze toch verder, dan vinden ze via jouw contactgegevens de weg naar de homepage.
Veel mensen bellen nog steeds liever dan een formulier in te vullen. Daarom plaatsen we het telefoonnummer rechts bovenaan. Het zal één van de eerste dingen zijn die je bezoeker zal zien.
Omdat de informatie op de pagina beperkt is, kunnen we deze ook op kleine schermen geoptimaliseerd voorstellen. En omdat je minder content hebt (zoals foto’s) dan bijvoorbeeld op je homepage zal de laadtijd korter zijn. Dit kan een verschil maken op locaties met trager internet.
Lees ook: 6 experimenten en tips voor je Webhero landingspagina
Het Leuvense bedrijf Webhero kondigt de overname aan van Faromedia, een bekend agency uit Koksijde met meer dan twintig jaar ervaring.
5 augustus 2024
Super update van ons dev-team! Om klanten zonder SEO-tool kennis te laten maken met deze handige en beproefde software, hebben we een "trial" toegevoegd in de editor. Je kan de tool vanaf nu gratis testen en zo advies en tips ontvangen voor maximum 3 pagina's.
11 juli 2024