Zes experimenten en tips voor je Webhero landingspagina
Vrijdag 7 april 2017
1. Verschillende campagnes
In je Webhero beheersysteem kan je verschillende groepen aanmaken met per groep verschillende landingspagina's. Een bedrijf in renovatie kan een groep "ramen en deuren" hebben, maar ook een groep "dakwerken". Onder elke groep kan je nu experimenten doen door te testen met verschillende pagina’s.
2. A/B test met kleur
Meestal kies je voor je huisstijlkleur om je website sfeer te geven. Maar wil je echt converteren, dan moet je aan de slag met de kleur van je Call-To-Action knop! Uiteraard is hier al uitgebreid onderzoek naar gedaan. Deze blog vinden wij wel zeker de moeite om eens door te nemen. Onze beste tip: Zorg voor een groot contrast én een zeer duidelijke leesbaarheid, maar test verschillende kleuren.
PS: Bol.com en Zalando gebruiken vaak oranje
3. A/B test met je USP’s
USP’s zijn Unique Selling Propositions. Enkele krachtige termen die je bezoeker kunnen overhalen om het formulier in te vullen. Bijvoorbeeld: binnen de 24u een offerte, veilig online betalen, gratis levering, ... Je zou je UPS’s kunnen groeperen met nadruk op bijvoorbeeld kwaliteit, beste prijs, snelste levering. Door te testen kom je te weten welke USP voor jouw bezoekers de doorslag geeft.
4. A/B test met tekst
De slogan boven je formulier moet wervend zijn. Test daarom met verschillende slogans. Maar misschien nog belangrijker is de tekst in je Call-To-Action button. "Meer info" is uiteraard minder aanstekelijk dan "Gratis offerte binnen 24u". Hier kan je wat inspiratie opdoen!
5. Met of zonder video?
We geven op onze Webhero landingspagina de mogelijkheid om video te integreren. Enerzijds is het wel een extra afleiding van het formulier, maar anderzijds blijkt uit studies dat video’s meestal zorgen voor hogere conversie:
- Bezoekers blijven langer op jouw pagina waardoor je boodschap meer tijd heeft om door te dringen.
- Als je zelf (of iemand van je bedrijf) uitleg geeft in de video, stijgt de vertrouwensfactor exponentieel.
- Mensen zijn lui: een video bekijken is makkelijker dan lezen!
Extra tips:
- Experimenteer met korte en lange video’s
- Kies vanaf welke seconde je video begint af te spelen (tip YouTube)
6. Hou je formulier zo kort mogelijk
Uiteraard wil je liefst zoveel mogelijk informatie over je potentiële klant. Maar denk eraan dat hoe meer invulvelden je bezoeker ziet, hoe kleiner de kans is dat hij het het formulier verzend. Vraag daarom enkel informatie die je moét hebben.
- Zorg dat je zeker e-mailadres en telefoonnummer vraagt
- Je kan eventueel voor naam en voornaam slechts één veld gebruiken
- Maak sommige velden verplicht om in te vullen
- Details als BTW en faxnummer kan je steeds achteraf vragen
Ubersuggest handleiding: hoe gebruik ik SEO-tool Ubersuggest voor mijn zoekwoordonderzoek?
Vrijdag 10 maart 2023
Google maakt automatisch een Google Analytics 4 gegevensstream aan. Wat dien je zelf nog in orde te brengen?
Donderdag 16 februari 2023
Waar vind je de oorspronkelijke Webhero Dashboard cijfers terug in Google Analytics 4?
Dinsdag 14 februari 2023
Opgelet voor phishing-e-mails
Dinsdag 31 januari 2023