In je Webhero beheersysteem kan je verschillende groepen aanmaken met per groep verschillende landingspagina's. Een bedrijf in renovatie kan een groep "ramen en deuren" hebben, maar ook een groep "dakwerken". Onder elke groep kan je nu experimenten doen door te testen met verschillende pagina’s.
Meestal kies je voor je huisstijlkleur om je website sfeer te geven. Maar wil je echt converteren, dan moet je aan de slag met de kleur van je Call-To-Action knop! Uiteraard is hier al uitgebreid onderzoek naar gedaan. Deze blog vinden wij wel zeker de moeite om eens door te nemen. Onze beste tip: Zorg voor een groot contrast én een zeer duidelijke leesbaarheid, maar test verschillende kleuren.
PS: Bol.com en Zalando gebruiken vaak oranje
USP’s zijn Unique Selling Propositions. Enkele krachtige termen die je bezoeker kunnen overhalen om het formulier in te vullen. Bijvoorbeeld: binnen de 24u een offerte, veilig online betalen, gratis levering, ... Je zou je UPS’s kunnen groeperen met nadruk op bijvoorbeeld kwaliteit, beste prijs, snelste levering. Door te testen kom je te weten welke USP voor jouw bezoekers de doorslag geeft.
De slogan boven je formulier moet wervend zijn. Test daarom met verschillende slogans. Maar misschien nog belangrijker is de tekst in je Call-To-Action button. "Meer info" is uiteraard minder aanstekelijk dan "Gratis offerte binnen 24u". Hier kan je wat inspiratie opdoen!
We geven op onze Webhero landingspagina de mogelijkheid om video te integreren. Enerzijds is het wel een extra afleiding van het formulier, maar anderzijds blijkt uit studies dat video’s meestal zorgen voor hogere conversie:
Extra tips:
Uiteraard wil je liefst zoveel mogelijk informatie over je potentiële klant. Maar denk eraan dat hoe meer invulvelden je bezoeker ziet, hoe kleiner de kans is dat hij het het formulier verzend. Vraag daarom enkel informatie die je moét hebben.
Het Leuvense bedrijf Webhero kondigt de overname aan van Faromedia, een bekend agency uit Koksijde met meer dan twintig jaar ervaring.
5 augustus 2024
Super update van ons dev-team! Om klanten zonder SEO-tool kennis te laten maken met deze handige en beproefde software, hebben we een "trial" toegevoegd in de editor. Je kan de tool vanaf nu gratis testen en zo advies en tips ontvangen voor maximum 3 pagina's.
11 juli 2024