Krijg meer bezoekers naar je webshop
Vrijdag 7 april 2017
Je hebt een webshop, mooie productfoto’s, leuke teksten en wat nu? Hoe zorg je ervoor dat mensen op jouw webshop terecht komen? In deze blogpost gaan we je tips geven om potentiële klanten naar je webshop te lokken.
1. Ken je klant
Start met uit te zoeken wie je klant precies is. Op welke doelgroep ga je je focussen? Uit welke regio’s komen je klanten? Welke leeftijd hebben ze? Waarom koopt de klant bij jou en niet bij iemand anders? Als je deze vragen hebt beantwoordt kan je je assortiment en service afstellen op de wensen van je klant.
2. Gebruik Google Analytics
Zelfs als je nog niet veel promotie over je webshop maakt, krijg je toch een minimum aan bezoekers. Gebruik Google Analytics om inzichten te krijgen over je bezoeker. Je komt te weten welke pagina’s het goed doen, op welke manier je bezoekers op je site terecht komen, hoelang ze op je site blijven en meer! Stel dat je merkt dat de meeste van je bezoekers via Facebook op je webshop terecht komen, kan je meer gaan posten op het sociale netwerk.
3. Welke sites bezoekt je klant?
Denk eens na welke sites je potentiële klant bezoekt. Verkoop je make-up? Er zijn zeker klanten die Youtube filmpjes bekijken over het aanbrengen van make-up. Maak een lijst van alle mogelijke sites waar je klanten regelmatig naartoe surfen. Surf regelmatig naar dezelfde sites en kijk wat er leeft bij de bezoekers.
4. Zorg ervoor dat je bovenaan staat in Google
Je weet nu wie je klanten zijn, via welke weg ze op je site terecht komen en op welke andere sites ze zitten. Nu moet je ervoor zorgen dat je gevonden wordt! Stel dat iemand zoekt naar Webhero op Google, de meest relevante websites komen dan bovenaan de staan.
Hoe zorg je ervoor dat je site bovenaan komt te staan? Via SEO! Search Engine Optimization is de techniek om een website hoger te laten scoren bij zoekmachines. Zo bereik je meer mensen die je bedrijf nog niet kenden, maar wel op zoek zijn naar je aanbod. Maak zeker ook gebruik van ‘Google Mijn Bedrijf’. Zo komt je bedrijf aan de rechterzijde van de zoekresultaten te staan.
5. Adverteer
Om gericht nieuwe klanten te verwerven kan je ervoor kiezen om te adverteren. Je kan adverteren op Google, Facebook en op sites die je klanten regelmatig bezoeken. Denk aan het voorbeeld van make-up, de kans is groot dat kijkers van een video over het aanbrengen van make-up, ook geïnteresseerd zijn in jouw make-up producten. Je kan er dan voor kiezen om adverenties te tonen voor de start van de video of ernaast.
6. Remarketing
Laat bezoekers terugkomen naar je website met remarketing. Mensen die je webshop al eerder bezocht hebben staan al verder in het aankoopproces, ze kennen je webshop en weten welke producten je verkoopt. Klanten bezoeken je webshop een paar keer voordat ze overgaan tot een aankoop. Met remarketing zorg je ervoor dat je in beeld blijft. Gebruik Google Adwords om gericht te adverteren naar klanten die je webshop al bezocht hebben. Je kunt een kleine code toevoegen aan alle pagina’s van je webshop waardoor Google perfect weet wie je webshop bezocht heeft. Websites die aangesloten zijn bij Google tonen vervolgens advertenties aan je bezoekers. Je betaalt bovendien alleen als er op je advertentie geklikt wordt!
Wist je dat onze partner Jayjays officieel erkend Google Partner is? Zij kunnen je helpen met het opzetten van een campagne.
Ubersuggest handleiding: hoe gebruik ik SEO-tool Ubersuggest voor mijn zoekwoordonderzoek?
Vrijdag 10 maart 2023
Google maakt automatisch een Google Analytics 4 gegevensstream aan. Wat dien je zelf nog in orde te brengen?
Donderdag 16 februari 2023
Waar vind je de oorspronkelijke Webhero Dashboard cijfers terug in Google Analytics 4?
Dinsdag 14 februari 2023
Opgelet voor phishing-e-mails
Dinsdag 31 januari 2023