Twijfel je of je Webhero website volledig goed staat om te voldoen aan de nieuwe GDPR-wetgeving? Jij bent namelijk de gegevensverwerker, m.a.w. verantwoordelijk voor de verwerking, van alle persoonsgegevens die je via je website hebt verzameld. Hieronder vind je stap voor stap uitgelegd waar je alle instellingen terugvindt om jouw website GDPR conform te maken.
Je bezoekers moeten duidelijk geïnformeerd worden over wat jij met hun gegevens gaat doen op het moment dat ze een formulier invullen. Hoe kan ik zo’n checkbox aanmaken bij mijn formulieren?
1. Ga in de beheermodule naar "Pagina’s"
2. Klik bij elk inschrijvingspagina op ‘# events’
3. Wijzig elk formulier dat je hebt aangemaakt
4. Activeer onderaan de optie ‘toestemming voor gegevensverwerking’ en typ zelf waarvoor de bezoeker zijn toestemming geeft.
Vb. ‘ik ga akkoord met de verwerking van mijn gegevens voor commerciële doelstellingen’, ‘ik ga akkoord met de privacy disclaimer’, etc. Deze tekst is afhankelijk van wat je daadwerkelijk met de klantgegevens gaat doen nadat ze het formulier hebben ingevuld.
Om bezoekers te informeren over hoe jullie gegevens verwerken, kan je best een privacy en disclaimer beschikbaar stellen op de website. Wij hebben standaard documenten voorzien die je kan gebruiken indien je zelf geen privacy disclaimer hebt. Hoe activeer ik deze documenten?
1. Klik bij instellingen op ‘privacy & disclaimer’
2. Activeer de privacy en/of disclaimer, vul alle nodige gegevens in en klik op opslaan
Het recht op toegang tot, wijziging en verwijdering van gegevens is een van de belangrijkste punten van de GDPR. Daarnaast is de hoofddoelstellingen van de GDPR is het minimaliseren van het risico van datalekken en is het dus aan te raden om alle gegevens die overbodig zijn, te verwijderen. Hoe verwijder ik gegevens?
Heb je nog specifieke of gepersonaliseerde vragen over de nieuwe GDPR-wetgeving? Wij brengen je graag in contact met onze juridische adviseur. Neem hiervoor contact met ons op via [email protected].
Het Leuvense bedrijf Webhero kondigt de overname aan van Faromedia, een bekend agency uit Koksijde met meer dan twintig jaar ervaring.
5 augustus 2024
Super update van ons dev-team! Om klanten zonder SEO-tool kennis te laten maken met deze handige en beproefde software, hebben we een "trial" toegevoegd in de editor. Je kan de tool vanaf nu gratis testen en zo advies en tips ontvangen voor maximum 3 pagina's.
11 juli 2024