Vijf redenen waarom jouw bedrijf niet meer zonder een webshop kan
Vrijdag 7 april 2017
1. 24/7 open
Een webshop blijft open zelfs lang nadat jij en je werknemers naar huis vertrokken zijn. Klanten kunnen op elk moment van de dag naar je virtuele winkel surfen om er rustig te shoppen. Mensen die na een drukke werkdag in hun zetel ploffen en dringend een nieuw koffieapparaat nodig hebben beseffen ook dat je winkel waarschijnlijk niet meer open is. Ze zoeken vervolgens online naar je winkel. Vinden ze je webshop? Perfect! Vinden ze een andere webshop? Dan kopen ze hun nieuw koffieapparaat waarschijnlijk bij iemand anders. Mensen kunnen nu op elk moment van de dag shoppen, dus zorg je natuurlijk maar beter dat je ook op elk moment van de dag open bent!
2. Groter bereik
Een webshop is de makkelijkste en efficiëntste manier om nieuwe klanten naar je winkel te lokken. Voor een fractie van je uitgaven kan je met een goede webshop een veelvoud aan potentiële klanten bereiken. Geografische grenzen zijn er in de virtuele wereld niet. Je kan mensen aantrekken van ver buiten de stads- en landsgrenzen. Je zal versteld staan hoeveel klanten naar je winkel komen omdat ze jouw webshop online gezien hebben! Misschien weten mensen zelfs niet dat jij de enige juwelier bent in het dorp. Volgens Google krijgen maar liefst 88% van de bedrijven met een webshop meer bezoekers in hun fysieke winkel. Zelfs Google is het met ons eens!
3. Hogere flexibiliteit
In je virtuele winkel kan je alles zeer snel aanpassen. Je kan met één klik een korting geven op een product, of een deal van de dag lanceren! Een traiteur kan op zijn webshop met één klik de gerechten afprijzen die hij snel de deur uit wil. Zo kan hij bijvoorbeeld meteen zijn lekkere huisbereide spaghetti met 50% korting aanbieden en de actie op sociale media plaatsen!
4. Bekendheid van je assortiment
Een webshop is de ideale gelegenheid om je assortiment te tonen aan de bezoeker. Je biedt vast en zeker wel enkele producten aan in je winkel waarvan klanten niet weten dat je ze hebt. Een computershop verkoopt bijvoorbeeld misschien ook iPhones. Perfect, via de webshop weet iedereen nu dat jij ook iPhones verkoopt!
5. Lage opstartkosten
Het opstarten van een webshop is goedkoop als je dit vergelijkt met de opstartkosten voor een winkel. Je hoeft geen huur te betalen, geen extra werknemers aan te nemen, geen verzekeringen af te sluiten, geen kassa’s aan te kopen… De opstartkosten voor een webshop zijn dan ook vaak maar een fractie van je uitgaven. Als je eerste online orders binnen komen merk je snel dat je keuze voor een webshop de juiste was!
Bij Webhero doen we er alles aan om je te laten genieten van een budgetvriendelijke en efficiënte webshop.
Ubersuggest handleiding: hoe gebruik ik SEO-tool Ubersuggest voor mijn zoekwoordonderzoek?
Vrijdag 10 maart 2023
Google maakt automatisch een Google Analytics 4 gegevensstream aan. Wat dien je zelf nog in orde te brengen?
Donderdag 16 februari 2023
Waar vind je de oorspronkelijke Webhero Dashboard cijfers terug in Google Analytics 4?
Dinsdag 14 februari 2023
Opgelet voor phishing-e-mails
Dinsdag 31 januari 2023