7 september 2022

5 Webhero Bookings succesverhalen

Vandaag de dag is het digitaal verhaal belangrijker dan ooit. Veel ondernemers springen dan ook op de digitale sneltrein, maar dat gaat niet altijd even vlot. Zo blijven sommige organisaties achter met hun digitalisering voor online boekingen en online betalingen. De standaard tools die hiervoor bestaan zijn vaak te complex, te duur of te tijdrovend.

Webhero helpt deze organisaties met het eenvoudig digitaliseren van hun boekingen en betalingen aan de hand van Webhero Bookings. Webhero Bookings is een gratis, gebruiksvriendelijk online boekingssysteem dat gebruikt kan worden door allerlei verschillende sectoren.

Ben jij op zoek naar zo een boeking- of reserveringssysteem? Wil je weten of Webhero Bookings geschikt is voor jouw onderneming? Wij geven vijf Booking-tool succesverhalen mee uit vijf verschillende sectoren met elk een verschillend doel.

Succesverhaal 1: Kampen

Ons eerste succesverhaal komt van een onderneming die jeugdkampen aanbiedt. De hoofdactiviteit (doorheen het jaar) van deze onderneming is aanbieder van sportieve groepslessen zoals spinning, bootcamps, dans, … . Doorheen de schoolvakanties organiseren ze dan weer allerlei jongerenkampen.

Het aanbod

Deze onderneming organiseert, gedurende elke schoolvakantie, verschillende soorten kampen voor kinderen van drie tot meer dan tien jaar. Een aantal van hun kampthema’s zijn sporten zoals turnen, balsporten, fietssporten, dansen, cheerleading en freerunning maar ook coderen, naaien, boerderij, Dj’en, survival, creativiteit en circus.

Het probleem en de oplossing

De jeugdkampen organisator gebruikte voor het aanbieden van deze kampen een custom-made boekingssysteem voor hun aanbod. Dit was dus een op maat gemaakt boekingssysteem. Al snel realiseerden ze zich dat dit een prijzig systeem was, waar veel van hun opbrengsten naartoe gingen. De organisatie had nood aan een betaalbaarder en gebruiksvriendelijker online boekingssysteem.

Zo kwam deze organisatie terecht bij Webhero Bookings. Een gratis online boekingssysteem met een eenvoudig beheersysteem, een snelle set-up en de automatisatie van online boekingen en betalingen.

De jeugdkampen organisator probeerde Webhero Bookings uit en merkte al snel dat deze allerlei voordelen met zich meebracht. Voor deze organisator van jongerenkampen waren er twee voordelen die ervoor zorgden dat de Webhero Booking-tool het perfecte boekingssysteem voor hen was.

  • Als eerste is Webhero Bookings helemaal gratis en vereist het geen opstartkost of maandelijkse fee. Je kan als organisator gratis en onbeperkt gebruik maken van het online boekingssysteem. Wel betaalt jouw deelnemer bij de check-out een kleine administratieve fee of verwerkingskost van 2,5% met een minimum en maximum bedrag. Op deze manier wordt het probleem van de kost weggewerkt door een kleine bijdrage van de deelnemer.
  • Als tweede kan je met Webhero Bookings meer boekingen binnenhalen voor minder werk. Met de Booking-tool kan je namelijk je boekingen en betalingen automatiseren. Je zet alles op voorhand klaar in de beheermodule, van de categorieën, activiteiten en opties tot de periode, de deelnemersaantallen, de prijs, de wachtlijsten, de betalingen, de mails en meer. Nadien verloopt alles vanzelf! Door dit systeem heb je minder werk en bespaar je veel kostbare tijd.

Het resultaat

De jeugdkampen organisator is ondertussen al enkele maanden actief met Webhero Bookings en biedt telkens zes verschillende kampen aan voor elke week van de vakantie. Sinds de jeugdkampen online zijn gegaan voor boekingen, heeft deze organisatie reeds 1500 deelnemers verzameld en meer dan 200.000 euro omzet gedraaid.

Succesverhaal 2: Evenementen

Het tweede succesverhaal komt van een organisatie die evenementen aanbiedt. Deze organisatie is een een turnclub die regelmatig voorstellingen, optredens en evenementen organiseert. Deze turnclub gebruikt Webhero Bookings om haar evenementen aan te bieden.

Het aanbod

De turnclub is in het begin van 2022 actief geweest met Webhero Bookings om haar voorstellingen aan te bieden. Zo bood de organisatie drie verschillende voorstellingen aan in één weekend.

Het probleem en de oplossing

De turnclub had nood aan een duidelijk, overzichtelijk en betaalbaar boekingssysteem waarmee online geboekt en betaald kon worden voor elk evenement. De club probeerde Webhero Bookings uit en ondervond dat de tool veel meer in petto had dan verwacht. Er waren namelijk drie extra’s die goed van pas kwamen voor het boeken van de evenementen.

  • Het eerste voordeel is het gezamenlijk boeken. Met Webhero Bookings kan je boekingen van verschillende deelnemers bundelen. Zo kunnen verschillende deelnemers zich inschrijven vanuit één account. Deze functie komt enorm van pas voor de evenementen van de turnclub want op deze manier kunnen families en vriendengroepen zich samen inschrijven en boeken.
  • Het tweede voordeel is de geautomatiseerde e-mailcommunicatie. Bij Webhero Bookings worden er automatisch bij elke stap van het proces gepersonaliseerde e-mails verzonden naar de deelnemers. Zo kan je automatisch bevestigingen van registraties, reservelijsten en e-mails met de laatste informatie voor je evenement verzenden. Vooral de bevestigingsmails komen hier van pas voor de turnclub.
  • Het derde voordeel is het wachtlijst systeem. Aan de hand van Webhero Bookings kunnen organisaties eenvoudig wachtlijsten of reservelijsten aanleggen per evenement zodat lege plaatsen, door annuleringen, heel makkelijk kunnen worden ingevuld. Vermijd ook overboekingen door een maximum aantal in te stellen per evenement.

Het resultaat

De turnclub is in het begin van 2022 actief geweest met Webhero Bookings om haar voorstellingen aan te bieden. Zo bood de organisatie drie verschillende voorstellingen aan in één weekend. Voor deze evenementen heeft de organisatie zo een 1200 deelnemers verzameld en ongeveer 21.600 euro omzet gedraaid.

Succesverhaal 3: Reizen

Ons derde succesverhaal komt van een reisorganisatie die yogareizen of -retreats in het buitenland aanbiedt. Deze reisorganisatie is onderdeel van een yogastudio dat niet alleen yogalessen aanbiedt maar ook yoga teacher opleidingen en boeken. Maar de focus in dit succesverhaal ligt op de reizen.

Het aanbod

De reisorganisatie biedt vijf soorten buitenlandse yogareizen of -retreats aan, die op verschillende data plaatsvinden. Deze bestaan uit een chill yoga retreat om je batterijen terug op te laden, mogelijks in combinatie met watersporten zoals surfen, kitesurfen en suppen.

Het probleem en de oplossing

De inschrijvingen of boekingen van de reizen verliepen vroeger voor alle retreats via een contactformulier op de website. Deze manier van boeken bracht niet alleen veel werk met zich mee voor de organisatie, maar het duurde ook lang voordat de boeking afgerond was. Ook wou de organisatie zeker zijn dat alle betalingen duidelijk en veilig verliepen, aangezien het hier niet over kleine bedragen gaat. Daarom koos de yogaretreat organisator om gebruik te maken van Webhero Bookings voor volgende redenen:

  • Als eerste verlopen de betalingen via Webhero Bookings veilig. Je kan met de Booking-tool als organisator je klanten probleemloos en veilig online laten betalen aan de hand van de Webhero Mollie-integratie. Hierdoor moet de organisatie nooit meer handmatig betalingen controleren of zoeken naar onbetaalde boekingen. Zo bespaart de organisatie veel werk en tijd die ze kunnen investeren in andere dingen.
  • Als tweede kan je Webhero Bookings eenvoudig integreren in je website. Zo kan de reisorganisatie elk boekingsformulier met enkele klikken naadloos koppelen aan haar websites. De reisorganisator maakt namelijk gebruik van twee verschillende websites. Hoe makkelijker de integratie verloopt, hoe sneller er online geboekt en betaald kan worden.

Het resultaat

De reisorganisatie gebruikt de  Webhero Bookings voorlopig voor twee verschillende retreats. Sinds het gebruik van de Booking-tool, heeft de organisatie voor deze retreats 35 deelnemers verzameld en ongeveer 10.150 euro omzet gedraaid.

Succesverhaal 4: Lessen & lidmaatschappen

Als vierde succesverhaal kozen we voor een bewegingscentrum, namelijk een turnkring. Deze turnkring biedt allerlei gevarieerde groepslessen aan die geboekt kunnen worden met de Webhero Booking-tool. Naast het boeken van lessen, wordt de Booking-tool ook gebruikt voor het boeken van lidmaatschappen.

Het aanbod

De turnkring biedt tien verschillende gymnastieklessen aan, voor jong en oud, met als gemeenschappelijk doel de algemene conditie te verbeteren en op peil te houden. Spierkracht, soepelheid van gewrichten, coördinatie, stabilisatie, uithouding, ritme, vaardigheden en meer worden verbeterd. Bij het bewegingscentrum kan je je onder andere inschrijven voor pilates, piloxing, zumba, total body workout, stoelgymnastiek, energetics, power- & hitt en manfit.

Het bewegingscentrum biedt via  Webhero Bookings verschillende groepssessies aan op verschillende locaties, op meerdere weekdagen, en lidmaatschappen.

Het probleem en de oplossing

De turnclub was op zoek naar een manier om zijn groepssessies en lidmaatschappen aan te bieden en kwam zo terecht bij  Webhero Bookings. De tool reikt veel voordelen voor de turnclub maar de belangrijkste zijn de mogelijkheden tot cadeaubonnen en wachtlijst systemen.

  • Organisaties kunnen gebruik maken van kortingscodes aan de hand van cadeaubonnen. Deze kortingscodes kunnen automatisch verrekend worden bij online boekingen en zijn handig wanneer organisaties acties of deals willen aanbieden. Een voorbeeld van zo een deal kan een studentenkorting, een black friday deal of een zomerkorting zijn.
  • Zoals eerder gezegd, kunnen organisaties aan de hand van  Webhero Bookings eenvoudig wachtlijsten of reservelijsten aanleggen per evenement. Zo worden lege plaatsen, door annuleringen, heel makkelijk ingevuld. Bij de turnclub is er vaak beperkte plaats, afhankelijk van de locatie, voor de lessen die ze aanbieden. Hierdoor maakt het gebruik van wachtlijsten het mogelijk om elke les vol te krijgen en geen last meer te hebben van annuleringen.

Het resultaat

Na één maand actief te zijn met  Webhero Bookings, hebben ze 355 deelnemers verzameld en ongeveer 27.400 euro omzet gedraaid.

Succesverhaal 5: Opleidingen

Ons vijfde en laatste succesverhaal komt van een organisatie die opleidingen aanbiedt. Deze organisatie is een groepspraktijk en expertisecentrum voor het omgaan met rouw en verlies. Het centrum biedt naast lidmaatschappen ook allerlei opleidingen aan voor hulpverleners om het verwerken van rouw en verlies te leren begeleiden.

Het aanbod

Het centrum biedt professionele zorg en begeleiding aan iedereen die in het leven geconfronteerd wordt met rouw en verlies. Het aanbod van het centrum is geschikt voor kinderen, jongeren, volwassenen, ouderen, koppels, gezinnen en meer en bestaat uit: gesprekstherapie, creatief werk, lichaamswerk en psychotherapeutische begeleiding.

Daarnaast hebben ze een aanbod op maat, passend bij elke specifieke situatie, voor werkgevers en organisaties die begeleiding willen bij de reïntegratie van collega’s na verlies.

Als laatste is de organisatie ook een expertisecentrum voor hulpverleners die meer willen leren over rouw en verlies. Voor deze hulpverleners hebben ze een uitgebreid opleidingsaanbod waarvoor kan ingeschreven worden via  Webhero Bookings. Enkel de opleidingen voor hulpverleners en het lidmaatschap verlopen via de Booking-tool.

Het probleem en de oplossing

 Webhero Bookings is het ideale boekingssysteem voor het expertisecentrum. Door gebruik te maken van de tool, worden de aangeboden opleidingen overzichtelijk weergegeven.

  • De boekingspagina’s van de organisatie kunnen eenvoudig geïntegreerd worden op elke pagina van de website. Elk boekingsformulier kan met enkele klikken naadloos gekoppeld worden aan de juiste pagina. Het expertisecentrum heeft verschillende pagina’s voor verschillende opleidingen, dus de mogelijkheid om specifieke boekingsformulieren toe te voegen per pagina is ideaal voor hen.

Het resultaat

Het expertisecentrum heeft reeds 180 deelnemers verzameld en ongeveer 46.000 euro omzet gedraaid aan de hand van  Webhero Bookings.

Persbericht: Webhero versterkt portfolio met overname van 53 Publistep klanten.

We kondigen met trots de overname aan van 53 website klanten van Publistep, bekend reclamebureau uit Lommel, onder leiding van Stephan Hermans.

20 februari 2024

De sleutel tot inbox-delivery: DNS-records voor spampreventie van e-mails

6 februari 2024

Team Webhero wenst jullie magische feestdagen en een fantastisch 2024

Beste klanten, vrienden, familie en heroes, jullie onwankelbare steun en vertrouwen zijn ook dit jaar de drijvende krachten achter onze successen en innovaties.

27 december 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x