Geschreven door Jo Deferm.
Wanneer je een webshop hebt is het belangrijk dat je op de hoogte blijft van de online shopping trends. Wij zijn op onderzoek uitgegaan en ontdekten deze drie trends.
Dit betekent dat je klant op elk moment en op elke plaats tot een aankoop kan overgaan. Doordat je Webhero webshop ook optimaal werkt op smartphones kan jou klant altijd en overal bij jou kopen.
De stijging van de verkoop via smartphone is grotendeels te danken aan sociale media. Mensen ontdekken meer en meer producten via sociale media zoals Facebook en Pinterest. Je kan hier op inspelen door je producten te plaatsen op je Facebook pagina. Wil je een groot aantal mensen bereiken? Dan kan je overwegen om te adverteren op Facebook. Maar Facebook is niet het enige social media platform dat sales kan genereren. Je kan ook gebruik maken van Pinterest, Instagram en YouTube. We zijn ervan overtuigd dat sociale media belangrijk blijven in de toekomst.
Jouw klanten winkelen overal en wanneer het hen uitkomt. Dit kan thuis zijn vanachter hun desktop of op het werk, op hun smartphone tijdens een rit op de trein of in hun bed. Daarom is het belangrijk dat je een webshop hebt, zodat je kan inspelen op de vraag van je klanten om altijd en overal te kunnen winkelen. Wanneer winkelen je klanten het liefst? Blijkt dat de meeste mensen graag online shoppen tussen 12 en 14 uur op een weekdag en op zondagavond. Je kan deze informatie gebruiken om op die tijdstippen te posten op je social media kanalen.
Jo Deferm heeft meer dan 20 jaar ervaring in digitale marketing en ondernemerschap. Die expertise verstrekte hij door de succesvolle oprichting van de welbekende reisorganisatie BoardX (2000-2012), advertentiebureau Jayjays (2017-2023) en web bureau Webhero (2013-heden).
Jo zijn blogs zijn een weerspiegeling van zijn uitgebreide kennis en zijn toewijding aan het delen van praktische inzichten die bedrijven helpen te groeien in het digitale tijdperk.
Negatieve Google-reviews? Ontdek hoe je professioneel reageert, klachten omzet in kansen en je online reputatie beschermt!
12 maart 2025
De digitale wereld verandert razendsnel, en een van de meest gestelde vragen onder ondernemers en marketeers is: heeft SEO nog zin in 2025? Met de opkomst van zero-click searches en veranderend zoekgedrag rijst de vraag of investeren in SEO nog steeds de moeite waard is. Laten we de feiten op een rijtje zetten.
13 februari 2025