E-commerce

7 april 2017

Webshop en fysieke winkel, een winnende combinatie

Bij Webhero lanceerden we onlangs de webshop module, en dit deden we natuurlijk niet zomaar! De synergie tussen je webshop en je fysieke winkel is belangrijker dan je denkt. 

Van het wereldwijde web naar de winkel

In de digitale wereld van vandaag zoeken mensen eerst naar producten op het web, kijken hoeveel het kost en kopen het daarna in de winkel. Waarschijnlijk herken je jezelf wel in dit patroon. Daarom is het belangrijk om de link tussen je webshop en je fysieke winkel zo duidelijk mogelijk te maken. “Hoe dan?” denk je?

Gebruik je sociale media

In je communicatie op sociale media promoot je best zowel je webshop als je fysieke winkel. Zo kunnen bezoekers kiezen of ze liever een bezoekje brengen aan je winkel of eerst een kijkje willen nemen op je webshop. Is jouw winkel gelegen te Leuven en wil je conversie naar je winkel? Met Facebook kan je heel gericht het publiek bereiken in en rondom Leuven. Daarna kan je met een andere Facebookadvertentie een breder publiek aanspreken om je webshop te bezoeken.

Zorg dat je ganse assortiment online staat

Zoals we bij de vorige blogpost over het belang van een webshop reeds aanhaalden, is een webshop de ideale manier om je volledige catalogus te tonen aan een breed publiek. Als bezoekers jouw producten interessant vinden zullen ze sneller een bezoekje brengen aan je fysieke winkel. Hoe meer producten je op je webshop kan aanbieden, hoe groter de kans dat klanten bij jou komen kopen!

Van de winkel naar het wereldwijde web

Een webshop zorgt er niet enkel voor dat je klanten online bij jou kunnen kopen, maar ook voor meer verkeer richting je fysieke winkel. 

Doorverwijzen naar webshop

Het gebeurt wel eens dat een product uitverkocht is in je winkel. Als een klant erachter vraagt kan je hem nu de kortingscode meegeven, die via de Webhero webshop in te stellen is, en hem vertellen dat hij het product kan bestellen op jouw webshop mét korting!

Gepersonaliseerde aanbiedingen

Probeer zoveel mogelijk klantgegevens te verzamelen in je winkel. Een emailadres dat je kan koppelen aan de aankopen van een klant geeft je heel wat inzicht in het gedrag van je cliënteel. Met deze inzichten kan je klanten die vaak je fysieke winkel bezoeken eens kennis laten maken met je webshop via gepersonaliseerde aanbiedingen. Zo kan je als uitbater van een fotografie winkel een mailtje sturen naar een klant waarvan je weet dat hij op zoek is naar de nieuwste lens voor zijn camera. Je stuurt de link van het item op de webshop door via een mailtje en klaar is Kees!

Bezoekers van je webshop nemen sneller de moeite om naar je winkel te komen omdat ze weten dat ze bij jou kunnen vinden wat ze zoeken. Kortom, een goede synergie tussen je webshop en je fysieke winkel verhoogt je sales, je klantenservice en biedt je klanten meer mogelijkheden.

Nieuwe website lanceren? 5 eenvoudige tips voor een knallende start

20 mei 2025

Webhero Awards 2025

Verschillende ondernemers vielen in de prijzen op de Webhero Awards 2025. Negen van hen kwamen hun award ophalen tijdens een feestelijke casino-editie vol sfeer, spel en straffe verhalen.

31 maart 2025

Peppol & E-facturatie: Alles wat je moet weten voor 2026

Vanaf 1 januari 2026 is e-facturatie via Peppol verplicht voor Belgische btw-plichtige bedrijven. Ontdek in deze FAQ hoe je je optimaal voorbereidt op gestructureerde elektronische facturen.

20 maart 2025

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x