Tips & Tricks

7 april 2017

Waarom je e-mails moet versturen

Veel mensen vergeten dat het veel minder kost om iets te verkopen aan een bestaande klant dan een nieuwe klant te werven. Bestaande klanten zijn al bekend met je webshop, je producten en je service. Je kan je huidige klanten makkelijk bereiken met e-mails en sociale media. In deze blogpost gaan we focussen op e-mail marketing.

E-mail is springlevend!

E-mail draait al een tijdje mee, maar is nog altijd super effectief. We raden je aan om een e-mail lijst op te bouwen, hoe meer e-mailadressen je hebt, hoe hoger de kans op een aankoop. Klanten schrijven zichzelf in voor je nieuwsbrieven en hebben interesse in wat je hen te vertellen hebt. Zorg ervoor dat jouw e-mails eruit springen met pakkende titels en opvallende call to actions. Goede onderwerpen zorgen ervoor dat klanten je email gaan openen, goede inhoud zorgt ervoor dat klanten door gaan klikken naar je webshop. Verstuur regelmatig e-mails om in beeld te blijven maar overdrijf niet! Communiceer enkel als je iets te vertellen hebt. 

Wanneer mailen?

Je kan maandelijks een nieuwsbrief uitsturen maar je kan ook e-mails versturen wanneer je:

  • Nieuwe producten hebt
  • Korting biedt op enkele producten
  • Klant jarig is!
  • Met kerst, moederdag, pasen…
  • Plaats links naar je webshop in je mails en krijg meer bezoekers. 

Software

Je kan je mails versturen via Outlook of Apple Mail, maar er zijn betere manieren. Hier bij Webhero gebruiken we MailChimp. MailChimp is een handige gratis tool die het mogelijk maakt om nieuwsbrieven te maken en te versturen. Daarnaast kun je ook nog eens jouw mailinglijst beheren. Je kan perfect meten hoeveel mensen je mail openen en hoeveel mensen doorklikken naar je webshop. Het is gratis wanneer je minder dan 1000 mensen in je e-mail lijst hebt staan, én we maakten de koppeling zodat de adressen die je bezoekers achterlaten automatisch in de juiste lijst terecht komen. Neem zeker een kijkje op https://mailchimp.com!

Negatieve Google-reviews: Geef er een positieve draai aan!

Negatieve Google-reviews? Ontdek hoe je professioneel reageert, klachten omzet in kansen en je online reputatie beschermt!

12 maart 2025

Heeft SEO nog zin in 2025?

De digitale wereld verandert razendsnel, en een van de meest gestelde vragen onder ondernemers en marketeers is: heeft SEO nog zin in 2025? Met de opkomst van zero-click searches en veranderend zoekgedrag rijst de vraag of investeren in SEO nog steeds de moeite waard is. Laten we de feiten op een rijtje zetten.

13 februari 2025

Peppol-wetgeving 2026: Verplicht e-factureren

18 november 2024

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x