Vermijd deze fouten bij het kiezen van het juiste webdesign agency
Vrijdag 30 juni 2017
Het klassieke ik-heb-nood-aan-een-nieuwe-website verhaal.
Je bent aan het nadenken over een nieuwe website voor jouw KMO, maar je weet niet waar te starten. Dus ga je naar Google en type je in: ‘website laten maken Leuven’. Vervolgens zie je een lijst met honderden webdesign bedrijven en freelancers.
Het kiezen van de juiste webdesign partner voor je bedrijf zorgt ervoor dat je project gestroomlijnd verloopt, dat het eindresultaat in lijn én representatief is met je bedrijf, dat je klanten ervan houden, dat Google je hoog rangschikt, en je de meeste waarde krijgt voor een goed afgewogen beperkt marketingbudget.
Dus waar start je? En hoe kies je de beste webdesign partner voor je bedrijf?
Wat zijn de klassieke fouten die je moet vermijden en vragen die je je moet stellen:
- Bereid je project goed voor, de prijsofferte zal dan accurater zijn en makkelijker te vergelijken.
- Zorg dat je verwachtingen matchen met je budget.
- Denk goed na over de extra kosten in de volgende jaren.
- Vergeet niet dat zodra de website klaar is, je ook nog bezoekers op je website moet krijgen.
- Beslis op hoeveel jaar je je website wil afschrijven.
- Bekijk of inhoud (foto’s, teksten, video’s, zoekwoorden onderzoek,...) inbegrepen zijn in de prijs.
- Wanneer wil je online gaan? De wachttijden in de webdesign sector kunnen aardig oplopen.
- Hoe belangrijk is Google voor jouw business? Dit kan je partnerkeuze mee bepalen.
Om jullie te helpen hebben we een diagram gemaakt met informatie die we door de jaren heen verzameld hebben, zoals:
- Welke vaardigheden heeft elk type bedrijf of freelancer?
- Hoe lang het duurt om een website project te voltooien?
- Wat is de gemiddelde jaarkost van een website?
- Welke extra diensten kan jouw webdesigner voorzien?
- Welke kennis wordt van jou verwacht?
Wij adviseren onze klanten om een website op maximum 3 jaar af te schrijven. Daarna is je website technisch waarschijnlijk verouderd, en heeft je gekozen design misschien niet meer de hippe uitstraling die je bedrijf nodig heeft. Daarom hebben we de kosten op 3 jaar ingeschat zodat je goed kan vergelijken tussen verschillende partners.
In kolom 2 vind je onze eigen Webhero aanpak (vroeger Smooty). In kolom 5 beschrijven we een typisch digital agency zoals Content Crackers.
Webhero Awards 2023
Donderdag 30 maart 2023
Ubersuggest handleiding: hoe gebruik ik SEO-tool Ubersuggest voor mijn zoekwoordonderzoek?
Vrijdag 10 maart 2023
Google maakt automatisch een Google Analytics 4 gegevensstream aan. Wat dien je zelf nog in orde te brengen?
Donderdag 16 februari 2023
Waar vind je de oorspronkelijke Webhero Dashboard cijfers terug in Google Analytics 4?
Dinsdag 14 februari 2023