Webhero team

7 april 2017

Stage bij Webhero: de ervaringen van stagiair Tom

Als marketeer in spé kwam ik bij Webhero aankloppen op zoek naar een stageplek om mijn masterdiploma te behalen. En ja hoor, het was een match! Maar nu zit het avontuur er bijna op. Tijd voor een volgende stap. Toch zal ik geregeld over mijn schouder kijken naar een fantastische stage bij Webhero.

Met de lancering van het nieuwe platform (en de webshop) stond niet enkel ikzelf maar ook het hele team voor een nieuwe uitdaging. De eerste week maakte ik dan ook kennis met de beheermodule en bouwde ik in slechts een paar uurtjes mijn eigen website en even later mijn eerste webshop. Omdat het platform zo simpel en efficiënt is kan ik mezelf dan ook met enige trots bombarderen tot “Webhero-expert”. En wat doen experts? Juist! Blogs schrijven. Zo schreef ik over de synergie tussen een fysieke winkel en een webshop en over de juiste kleurenkeuze voor je website. Mijn digitale copywriting skills en mijn SEO gingen er pijlsnel op vooruit!

Veel bijleren is voor een stagiair natuurlijk een topprioriteit. Toch hoor ik vaak dat stagiaires in vele bedrijven vaak de functie van “Koffiemachine Executive” bekleden in plaats van een functie in hun vakjargon. Mijn takenpakket bij Webhero was anders en zoveel meer veelzijdig. Zo werd ik betrokken in de ganse customer journey: van het zoeken naar potentiële klanten met e-mail sequences via Hubspot en Mailchimp naar een gesprek met de klant tot het schrijven van een startersgids om klanten op weg te helpen met hun eerste website of webshop. De betrokkenheid bij alle bedrijfsactiviteiten gaf me veel voldoening en het gevoel dat ik zelfs als jonge stagiair iets betekende voor Webhero. En dat geeft veel vertrouwen voor de toekomst!

Tijdens mijn eerste dag op kantoor las ik op de voordeur: “Webhero, a creative digital agency”. En ja hoor, creativiteit in overvloed! Voor elke regenstorm de voorbije weken was er ook een brainstorm waar de leukste ideeën en acties ontsproten voor de klant. Als de storm dan even ging liggen was er natuurlijk genoeg tijd voor ontspanning met ons wekelijks restaurantbezoek op vrijdag als hoogtepunt. En dan heb ik het nog niet gehad over de occasionele lading éclairs en andere lekkernijen. De beste USP’s voor werken bij Webhero als je het mij vraagt. ;-)

Jo, Sander, Tom, Kevin, Stephanie, Sharon, Wouter en Jens: thanks for the awesome time. Tot later!

Tom

Heeft SEO nog zin in 2025?

De digitale wereld verandert razendsnel, en een van de meest gestelde vragen onder ondernemers en marketeers is: heeft SEO nog zin in 2025? Met de opkomst van zero-click searches en veranderend zoekgedrag rijst de vraag of investeren in SEO nog steeds de moeite waard is. Laten we de feiten op een rijtje zetten.

13 februari 2025

Peppol-wetgeving 2026: Verplicht e-factureren

18 november 2024

Persbericht: Webhero neemt Faromedia over

Het Leuvense bedrijf Webhero kondigt de overname aan van Faromedia, een bekend agency uit Koksijde met meer dan twintig jaar ervaring.

5 augustus 2024

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x