Dubbel goed nieuws! Even geleden werd het Webhero design "Dubrovnik" geboren dankzij onze front-end developer Hannah, maar dat is nog niet alles... Ons development team lanceerde voor alle Webhero webdesigns maar liefst drie nieuwe features.
Dit design heeft een strakke uitstraling, gekenmerkt door het gebruik van een doordachte blokkenstructuur. De straightforward styling met aandacht voor vorm, kleurgebruik en sliders zorgt ervoor dat je website naar een hoger niveau wordt getild.
Het is geen geheim, we leven in een digitale wereld. We zoeken onze kleren, informatie en zelfs huisdieren online... Bovendien moet dit snel en makkelijk kunnen gebeuren. Een aangename website ervaring is key en een vaste menubalk hoort hier dan ook bij. De website bezoeker mag zo ver scrollen als hij wilt, de menubalk volgt mee. Zo kan de bezoeker makkelijk navigeren terwijl hij jouw webpagina's bekijkt. Geen fan? Geen zorgen! Binnen dit webdesign kan je kiezen om je menubalk al dan niet vast te zetten én in welke kleur je deze wenst ( een thema kleur of jouw gekozen kleur).
You asked, we delivered! Iets waar vele ondernemers op zaten te wachten: dé carrousel. Zet vanaf nu jouw populaire blogs, verschillende productcategorieën, nieuwe collecties... In de kijker dankzij een carrousel. De website bezoeker bladert met één klik of swipe door jouw uitgelichte elementen. Bovendien is er een aparte carrousel gecreëerd voor jouw inspirerende quotes, grootste troeven of belangrijke boodschappen.
Het nieuwe webdesign onderscheidt zich van anderen door zijn blokken structuur op de homepagina. Op die manier wordt er een onderscheid gemaakt tussen de verschillende elementen of "hoofdstukken". Bovendien geeft het jouw website of webshop subtiel wat meer kleur, want wees eerlijk... Witruimte is zo passé (grapje).
Groot, klein of een combinatie van beide? Kies de stijl van jouw call-to-action knoppen uit deze drie mogelijkheden. Daarnaast kan je in "Dubrovnik" kiezen uit drie kleuraccenten om jouw titels wat meer te benadrukken. Genoeg opties om mee te experimenteren!
Bezoek de website van "Dubrovnik" of ontdek het zelf binnen de Webhero beheermodule, onder de tab "lay-out" in de werkbalk. Dankzij de Webhero Design Shaker kan je veranderen van webdesign in slechts één klik. Nadat je bent overgeschakeld kan je de verschillende design voorkeuren bekijken om verder te gaan personaliseren.
Zoals eerder vermeld is een aangename website ervaring key. Naast de vaste menubalk draagt alsook een dropdown menu hier aan bij. Vanaf nu kan je bij een pijlerpagina de optie "dropdown menu" inschakelen. De pijlers onder je pijlerpagina verschijnen dan in de navigatiebar op jouw website of webshop als dropdown menu. Hierdoor kan een website bezoeker opnieuw makkelijk navigeren tussen webpagina's. Bovendien kan deze feature op verschillende manieren worden toegepast, aangezien je nu via pijlers kan linken naar andere pagina's.
Oneindig veel toepassingen:
Geef toe... Wanneer je spreekt over je producten durf je er wel eens te pronken aan de hand van foto's. Hoe meer beelden, hoe beter zelfs. Dankzij ons development team kan dit nu ook op een snelle manier. Namelijk door jouw foto albums te koppelen aan tekstpagina's. Hoe ga je aan de slag? Ga naar jouw tekstpagina en selecteer het gewenste foto album onderaan in de dropdown "Toon een album op deze pagina". Vervolgens verschijnen de foto's van het geselecteerde album onder de content van de tekstpagina. Bekijk hier een live voorbeeld!
Enkele ideeën ter inspiratie:
Let op: deze feature is slechts mogelijk als je een album hebt aangemaakt.
Al heel wat blogs geschreven of verschillende nieuwsitems verzameld? Organiseer jouw posts door ze in te delen in categorieën dankzij de nieuwe feature "tags". Hoe ga je aan de slag? Maak verschillende "tags" aan en koppel vervolgens je blogs aan de bijbehorende tag. Zo kan je bijvoorbeeld een blog over een Kroatisch eiland koppelen aan de tag "Avontuur" of een blog over make-up producten aan de tag "Beauty tips".
Bij elke blogpost op je website worden de tags onderaan getoond. Wanneer je hier op doorklikt zie je alle blogs die gekoppeld zijn aan betreffende tag. Bijkomend SEO-voordeel: de tags zorgen voor veel interne links. Bezoekers zullen ook langer op de website blijven omdat ze na het lezen van een artikel makkelijk kunnen doorklikken naar gerelateerde content.
Onze development ideeën ontstaan onder andere uit gesprekken met klanten. Wij maken namelijk aanpassingen steeds met onze ondernemers in het achterhoofd. Het is dankzij jullie dat ons platform blijft groeien. Bedankt hiervoor!
Het Leuvense bedrijf Webhero kondigt de overname aan van Faromedia, een bekend agency uit Koksijde met meer dan twintig jaar ervaring.
5 augustus 2024
Super update van ons dev-team! Om klanten zonder SEO-tool kennis te laten maken met deze handige en beproefde software, hebben we een "trial" toegevoegd in de editor. Je kan de tool vanaf nu gratis testen en zo advies en tips ontvangen voor maximum 3 pagina's.
11 juli 2024