De smartphone is vandaag de dag onmisbaar. Kijk naar de mensen op straat: je ziet overal smartphones in de hand of aan het oor. En wie neemt het ze kwalijk? Een smartphone is ook heel handig omdat je hem overal mee naartoe kan nemen.
De laatste jaren beschikken we ook over een sterk mobiel datanetwerk zodat we overal toegang hebben tot het internet. Volgens Google surfen er vandaag zelfs meer mensen mobiel dan op een vast toestel. Ook mobiele aankopen zitten in de lift. Daarom is het heel belangrijk dat je webshop zich aanpast aan elk mobiel toestel. Kenners voorspellen dat het aantal mobiele surfers de komende jaren blijft stijgen.
Showrooming en webrooming zijn een perfect voorbeeld van de synergie tussen webshop en fysieke winkel. Showrooming klinkt waarschijnlijk wel bekend in de oren: eerst in de fysieke winkel een kijkje nemen, je keuze maken en het product vervolgens online voor een lagere prijs aan te kopen.
Sinds de opkomst van mobiel surfen wint een nieuwe term aan populariteit: webrooming. Webrooming is het online gaan opzoeken van producten om ze daarna in de fysieke winkel te gaan kopen. Vaak ‘webroomen’ mensen als ze on-the-go zijn en snel willen weten waar ze een specifiek product kunnen vinden. Zoektermen van mobiele surfers bevatten ook vaak een plaatsnaam. Volgens Google bevat 30% van alle mobiele zoekopdrachten een plaatsnaam. Mobiel is dus de nieuwe lokale gids en verbindt klanten met alles rondom hen.
Hieronder nog enkele straffe cijfers van Google:
De cijfers van Google bevestigen het belang van een mobiele webshop. Een mobiele webshop leidt tot mobiele aankopen en het zorgt er ook voor dat mensen tot aan je winkeldeur komen. Met een mobiele webshop geef je je klanten een extra service: de keuze tussen de webshop en je winkel.
Negatieve Google-reviews? Ontdek hoe je professioneel reageert, klachten omzet in kansen en je online reputatie beschermt!
12 maart 2025
De digitale wereld verandert razendsnel, en een van de meest gestelde vragen onder ondernemers en marketeers is: heeft SEO nog zin in 2025? Met de opkomst van zero-click searches en veranderend zoekgedrag rijst de vraag of investeren in SEO nog steeds de moeite waard is. Laten we de feiten op een rijtje zetten.
13 februari 2025