In november lanceerde Google het Mobile Friendly Label en dat deed meteen heel wat stof opwaaien. Zou Google mobiel vriendelijke websites in de toekomst gaan bevoordelen? Vorige week donderdag werden de geruchten bevestigd. Google zal vanaf 21 april rekening houden met de "mobile-friendliness" als ranking criteria in de zoekresultaten. Is jouw website niet mobiel? Dan is de kans zeer reëel dat hij vanaf dan niet meer weergegeven wordt in mobiele zoekresultaten.
De beslissing wordt door Google gewijd aan het grote percentage mobiel internetgebruik wereldwijd. Steeds meer mensen gebruiken mobiele toestellen om het internet te raadplegen en de algoritmes moeten in die zin rekening houden met de gebruikspatronen. Wie mobiel surft, wil zoekresultaten krijgen die aangepast zijn aan zijn of haar toestel.
Google geeft iedereen de kans om zelf de test te doen via Google's Mobile Friendly Test. Wij deden de test met onze eigen websites en kregen het Mobile Friendly Label! Daarmee is de eerste stap naar een goede SEO gezet. Jouw website moet namelijk in de eerste plaats vindbaar zijn, ook in mobiele zoekresultaten.
"Is mijn SEO in orde als ik een Webhero website neem?" Een vraag die ons vaak gesteld wordt door klanten en die we steeds met de glimlach beantwoorden. Naast de "mobile-friendliness" kunnen we namelijk ook een heel aantal technische aspecten voorleggen die de SEO ondersteunen:
We trachten met andere woorden een platform aan te bieden dat in de huidige mobiele wereld volledig geoptimaliseerd is. Vanaf 21 april zullen de zoekresultaten wereldwijd enorm door elkaar geschud worden, maar dankzij het Mobile Friendly Label van elke Webhero website zal dat alleen maar een positief effect hebben op de SEO van onze klanten. Wie nog geen mobiele website heeft, weet alleszins wat hem of haar te doen staat!
Negatieve Google-reviews? Ontdek hoe je professioneel reageert, klachten omzet in kansen en je online reputatie beschermt!
12 maart 2025
De digitale wereld verandert razendsnel, en een van de meest gestelde vragen onder ondernemers en marketeers is: heeft SEO nog zin in 2025? Met de opkomst van zero-click searches en veranderend zoekgedrag rijst de vraag of investeren in SEO nog steeds de moeite waard is. Laten we de feiten op een rijtje zetten.
13 februari 2025