info@webhero.be 016 66 14 32
menu

Hoger in de zoekresultaten dankzij Webhero

Hoger in de zoekresultaten dankzij Webhero

In november lanceerde Google het Mobile Friendly Label en dat deed meteen heel wat stof opwaaien. Zou Google mobiel vriendelijke websites in de toekomst gaan bevoordelen? Vorige week donderdag werden de geruchten bevestigd. Google zal vanaf 21 april rekening houden met de "mobile-friendliness" als ranking criteria in de zoekresultaten. Is jouw website niet mobiel? Dan is de kans zeer reëel dat hij vanaf dan niet meer weergegeven wordt in mobiele zoekresultaten. 

De beslissing wordt door Google gewijd aan het grote percentage mobiel internetgebruik wereldwijd. Steeds meer mensen gebruiken mobiele toestellen om het internet te raadplegen en de algoritmes moeten in die zin rekening houden met de gebruikspatronen. Wie mobiel surft, wil zoekresultaten krijgen die aangepast zijn aan zijn of haar toestel.

Is jouw website mobile friendly?

Google geeft iedereen de kans om zelf de test te doen via Google's Mobile Friendly Test. Wij deden de test met onze eigen websites en kregen het Mobile Friendly Label! Daarmee is de eerste stap naar een goede SEO gezet. Jouw website moet namelijk in de eerste plaats vindbaar zijn, ook in mobiele zoekresultaten.  

Search Engine Optimization dankzij het Webhero-platform

"Is mijn SEO in orde als ik een Webhero website neem?" Een vraag die ons vaak gesteld wordt door klanten en die we steeds met de glimlach beantwoorden. Naast de "mobile-friendliness" kunnen we namelijk ook een heel aantal technische aspecten voorleggen die de SEO ondersteunen:

  • Google Webmaster Tools. De website wordt geverifieerd in Google Webmaster Tools. Deze tool helpt je om SEO fouten te ontdekken en ze op te lossen (bv. dubbele content).
  • Google Analytics. In de beheermodule kan je jouw individuele tracking code toevoegen om zo je inhoud te optimaliseren met de juiste zoekwoorden en de SEO te ondersteunen.
  • Validator. Alle pagina's worden gevalideerd via deze tool om zo structurele fouten te voorkomen.
  • Heading tags (h1, h2, h3, ...). De tekst in headings tags wordt als belangrijk beschouwd door zoekmachines. Zorg er dus voor dat je steeds jouw kernwoorden verwerkt in de titels en tussentitels.
  • Alt tags in images. De alt tag is een alternatieve tekst die bij een afbeelding hoort. Dankzij de alt tag weet Google welke content bedoeld wordt en bovendien worden afbeeldingen hierdoor hoger in de zoekresultaten van Google afbeeldingen weergegeven. Verder helpen de alt tags ook blinden en slechtzienden om te weten wat er op de foto staat.
  • Title en meta tags (geoptimaliseerd). De title tag verwijst naar de titel van een pagina en de meta tags verwijzen naar de sharetekst en de foto bij het delen via social media. Een geoptimaliseerd gebruik van deze tags wordt opgenomen door zoekrobots.
  • Laadtijd. Foto's worden gecomprimeerd met minimaal kwaliteitsverlies voor een optimale laadtijd.
  • 404 page (page not found). Deze pagina krijgt men te zien wanneer er naar een URL gesurft wordt die niet bestaat.
  • Canonical header tags. Deze tags geven aan dat dit de enige correcte bron van de content is.
  • Robots.txt en sitemap. In robots.txt wordt verwezen naar de sitemap die de zoekmachine vertelt waar alle pagina's zich op je site bevinden.

We trachten met andere woorden een platform aan te bieden dat in de huidige mobiele wereld volledig geoptimaliseerd is. Vanaf 21 april zullen de zoekresultaten wereldwijd enorm door elkaar geschud worden, maar dankzij het Mobile Friendly Label van elke Webhero website zal dat alleen maar een positief effect hebben op de SEO van onze klanten. Wie nog geen mobiele website heeft, weet alleszins wat hem of haar te doen staat!

Hoger in de zoekresultaten dankzij Webhero

Interesse in een Webhero website?