Webhero beheermodule

7 april 2017

Een rondleiding achter de schermen van de Webhero beheermodule

Het ontwikkelen, verbeteren en uitbreiden van het Webhero-platform gaat hand in hand met uren brainstormen, vergaderen en testen. Het gebruik van verschillende paginatypes was een voor de hand liggende keuze, de invulling ervan niet. In eerste instantie ontwikkelden we de paginatypes voor tekst, foto’s, video’s en oplijstingen. Eerder deze maand kwamen daar de vraag & antwoord pagina en de inschrijvingen pagina bij. De mogelijkheden binnen elk van deze paginatypes worden door ons dagelijks (her)ontdekt. Hoog tijd dus voor een blik achter de schermen van de Webhero-beheermodule!

De videopagina

De videopagina wordt omschreven als een handige pagina voor het verzamelen van embedded video’s. Wat veel mensen echter niet weten, is dat deze embedded codes ook terug te vinden zijn bij muziekplatformen zoals Soundcloud, Spotify en iTunes. Naast de klassieke videokanalen zoals YouTube en Vimeo kan je dus ook muzieklijsten embedden in jouw Webhero website.

De blogpagina

De blogpagina of oplijsting pagina is zoals de naam doet vermoeden ideaal voor een blog of voor lijsten van nieuwsitems of producten. Een bredere kijk op dit paginatype maakt het echter ook mogelijk om een line up toe te voegen (ideaal voor evenementen, de muzieksector), openingsuren of een menukaart (perfect voor de horeca).

De FAQ-pagina

De FAQ (Frequently Asked Questions) of vraag en antwoord pagina is perfect voor een opsomming van de meest gestelde vragen, maar je kan dit type pagina ook gebruiken voor weetjes, tips en andere korte oplijstingen.

De inschrijvingspagina

Tot slot is er de inschrijvingspagina die gemaakt is om inschrijvingen voor evenementen of workshops te registreren. Na de aanmaak van een pagina kan je verschillende evenementen toevoegen en binnen elk evenement kan je gegevens verzamelen aan de hand van vragen. Dit paginatype kan dus ook perfect gebruikt worden voor het aanvragen van reservaties in de horeca of voor het verzamelen van gegevens van potentiële klanten.

Een eerste voorbeeld zien we alweer bij Restaurant Nestor. Zij gebruiken een inschrijvingspagina om reservaties van klanten te verzamelen. Klanten moeten hun naam, de gewenste datum en het gewenste uur, het aantal personen, hun telefoonnummer en hun e-mailadres invoeren. Deze data worden verstuurd naar de Webhero-beheermodule van Brasserie Nestor en vervolgens bevestigen zij via mail of telefonisch of de reservatie aanvaard is.

Onder Dak zocht dan weer naar een manier om klantgegevens te verzamelen en te polsen naar hun interesses. Ook daarvoor werd een inschrijvingspagina gebruikt. Mensen moeten de naam van hun bedrijf, hun eigen naam, functie en contactgegevens invullen en verder wordt er gepolst naar hun interesses (waarbij ze meerdere pakketten kunnen aanduiden) en wordt er gevraagd of ze een afspraak willen maken (waarbij ze kunnen kiezen tussen ja en neen). Dit illustreert het feit dat je verschillende types vragen kan toevoegen in de inschrijvingsmodule. De verzamelde gegevens worden meteen naar de beheermodule van Onder Dak verstuurd en op die manier kunnen zij contact opnemen met potentiële klanten. 

Alle bovenstaande voorbeelden werden samen met de klant besproken en toegepast. Een overzicht van al onze referenties vind je hier. Wil jij ook een Webhero website en wil je samen met ons brainstormen over de beste invulling van jouw content? Geen probleem, bij de opstart krijg je persoonlijk advies van een Webhero. Tijdens deze twee uur starten we de website op en kan je beroep doen op onze expertise en ons inzicht om jouw website zo goed mogelijk vorm te geven. Bovendien zitten we bij Webhero niet stil... Er komen constant extra paginatypes, uitbreidingen en updates online.

Negatieve Google-reviews: Geef er een positieve draai aan!

Negatieve Google-reviews? Ontdek hoe je professioneel reageert, klachten omzet in kansen en je online reputatie beschermt!

12 maart 2025

Heeft SEO nog zin in 2025?

De digitale wereld verandert razendsnel, en een van de meest gestelde vragen onder ondernemers en marketeers is: heeft SEO nog zin in 2025? Met de opkomst van zero-click searches en veranderend zoekgedrag rijst de vraag of investeren in SEO nog steeds de moeite waard is. Laten we de feiten op een rijtje zetten.

13 februari 2025

Peppol-wetgeving 2026: Verplicht e-factureren

18 november 2024

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x