Webhero beheermodule

13 maart 2020

Webhero update: Cookiebanner

Er zijn een aantal zaken die verplicht op jouw website moeten worden vermeld. Zoals bijvoorbeeld de naam van je onderneming, het adres, je maatschappelijke zetel,.. enzovoort. Indien je cookies gebruikt, moet je de klant hier ook van op de hoogte stellen aan de hand van de 'cookieverklaring'. 

Cookies zijn om je website technisch goed te laten functioneren, maar kunnen ook gegevens bevatten voor andere doeleinden. In elk geval ben je verplicht om je bezoekers hierover correct te informeren met een cookie banner. Activeer een cookie banner voor jouw website met één klik en helemaal zonder kosten bij Instellingen > Privacy & algemene voorwaarden.

Maar hoe vermeld je nu juist cookies op jouw website? 

De vermelding van de verschillende cookies die op jouw website worden geplaatst, kan je het beste opnemen in je privacyverklaring.

Indien je gebruik maakt van de standaard privacyverklaring die wij vanuit Webhero aanbieden, kan je het gebruik van cookies van derde partijen toevoegen als volgt:

  1. Ga in de beheermodule rechts bovenaan naar Instellingen> Privacy & algemene voorwaarden,
  2. Activeer bij de privacyverklaring de optie 'Ik gebruik cookies van derde partijen' aan,
  3. Maak voor iedere cookie een aparte lijn aan.

Wat vermeld je in iedere kolom?

  • Naam = de naam van de cookie
  • Herkomst = de domein die de cookie op je website plaatst (bv. google.com of facebook.com)
  • Functie= de reden van de cookie of direct/indirect
  • Bewaartijd = hoe lang word de cookie bewaard

Je kan er, naast vermelding van cookies in je privacyverklaring, ook voor kiezen om een cookie banner te plaatsen op je website. Deze zal onderaan je website verschijnen wanneer mensen op je website terecht komen. In de beheermodule activeer je deze cookie banner ook bij Instellingen > Privacy & algemene voorwaarden > 'cookie banner'.

Lees ook:

Negatieve Google-reviews: Geef er een positieve draai aan!

Negatieve Google-reviews? Ontdek hoe je professioneel reageert, klachten omzet in kansen en je online reputatie beschermt!

12 maart 2025

Heeft SEO nog zin in 2025?

De digitale wereld verandert razendsnel, en een van de meest gestelde vragen onder ondernemers en marketeers is: heeft SEO nog zin in 2025? Met de opkomst van zero-click searches en veranderend zoekgedrag rijst de vraag of investeren in SEO nog steeds de moeite waard is. Laten we de feiten op een rijtje zetten.

13 februari 2025

Peppol-wetgeving 2026: Verplicht e-factureren

18 november 2024

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x