Belangrijke update Instagram Shopping

Vanaf 10 augustus 2023 heeft Meta een aantal aanpassingen doorgevoerd in het Instagram Shopping beleid. Deze veranderingen hebben invloed op hoe bedrijven winkels kunnen hosten en producten kunnen taggen op zowel Facebook als Instagram. We delen de belangrijkste wijzigingen en  beantwoorden de meest gestelde vragen.

Winkelhosting

Bedrijven kunnen geen winkel op hun Facebook-pagina of Instagram-account meer hosten, tenzij de winkel ‘in de VS afrekenen op Facebook of Instagram’ heeft ingeschakeld. Verkoopt jouw winkel in de VS? Dan kan je afrekenen in de vs inschakelen bij ‘Handelsbeheer’, op voorwaarde dat jouw bedrijf voldoet aan de vereisten.

Producten taggen in berichten, reels of verhalen

Bedrijven zonder een toegankelijke winkel kunnen geen gebruik meer maken van functies die aan ‘Winkels’ zijn gekoppeld, zoals bv. het taggen van producten (in berichten, reels of verhalen) en het maken van nieuwe aangepaste of vergelijkbare doelgroepen op basis van mensen die een winkel hebben bezocht. Ongeacht de locatie van jouw winkel of handelsaccount, heeft elk bedrijf met een winkel op Facebook of Instagram waarvoor afrekenen niet is ingeschakeld in de VS geen toegang meer tot het beheer van zijn Instagram winkel.

Adverteren op Instagram

Op Instagram zijn advertenties met producttags nog steeds beschikbaar als middel om nieuwe en bestaande klanten je producten te laten ontdekken. Deze ervaring staat los van ‘Winkels’. Bedrijven die actief gebruik maken van advertenties met producttags hoeven geen actie te ondernemen en hun campagnes blijven doorlopen.

Is dit een permanente wijziging?

Het is nog onduidelijk of deze veranderingen permanent zijn.

Hoe zit het met mijn Webhero licentie?

Webshops kunnen nog steeds adverteren via Instagram. Omwille van deze reden zal Webhero, ongeacht de aanpassingen in Instagram, jouw licentie voor de Instagram & Facebook koppeling niet automatisch deactiveren. Gelieve ons te contacteren indien je deze licentie wilt stopzetten.

Heeft SEO nog zin in 2025?

De digitale wereld verandert razendsnel, en een van de meest gestelde vragen onder ondernemers en marketeers is: heeft SEO nog zin in 2025? Met de opkomst van zero-click searches en veranderend zoekgedrag rijst de vraag of investeren in SEO nog steeds de moeite waard is. Laten we de feiten op een rijtje zetten.

13 februari 2025

Peppol-wetgeving 2026: Verplicht e-factureren

18 november 2024

Persbericht: Webhero neemt Faromedia over

Het Leuvense bedrijf Webhero kondigt de overname aan van Faromedia, een bekend agency uit Koksijde met meer dan twintig jaar ervaring.

5 augustus 2024

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x