Geschreven door Jo Deferm.
Veel ondernemingen bevinden zich door de laatste Corona ontwikkelingen in een moeilijke situatie. In welke business je ook zit, je klanten hebben waarschijnlijk veel vragen die ze in de eerste plaats zoeken op je website. In crisiscommunicatie geldt een gouden regel: communiceer snel en vaak. Daarom hebben we een overzicht gemaakt met tips om je website aan te passen.
Is je zaak gesloten, moeilijker bereikbaar of wil je andere belangrijke info meedelen?
Gebruik dan de pop-up: https://www.webhero.be/faq#hoe-voeg-ik-een-pop-up-toe-aan-mijn-website
Wijzig indien nodig je vast telefoonnummer naar een mobiel nummer.
Zet je telefoonnummer bovenaan je website. Je kan dit ook als eerste in je menu plaatsen met een ‘telefoon hyperlink’ zodat je bezoekers met 1 klik telefonisch contact kunnen opnemen.
https://www.webhero.be/faq#hoe-een-telefoonnummer-in-je-menu-plaatsen
Horeca of andere bedrijven kunnen de menu pagina gebruiken als een bestelformulier. Je kan zelf kiezen of klanten hun bestelling afhalen of laten opsturen. Bij ophaling kan je het mogelijke tijdstippen instellen.
Gebruik het paginatype “FAQ” om alle veelgestelde vragen van jouw klanten te beantwoorden. Blijf in contact met bijgewerkte informatie, ook nadat de situatie zich heeft hersteld. Je kan een aparte FAQ maken (met bv. als titel ‘Corona FAQ’) en die bovenaan op je website plaatsen.
https://www.webhero.be/faq#hoe-maak-ik-een-faq-pagina-aan-meest-gestelde-vragen
Denk na of je je business kan omschakelen naar een online verhaal. We kregen al vragen van bedrijven die omwille van de situatie hun producten snel online willen aanbieden en verkopen. Bij Webhero zijn we in staat om jouw webshop op 24u online te zetten zodat je onmiddellijk kan starten met verkopen.
Wij helpen je ook met:
Webhero wil haar klanten een hart onder de riem steken en biedt t.e.m. 31 mei 2020 een gratis activatie van de e-commerce module aan.
Vraag jouw gratis webshop aan via deze link of lees meer over dit initiatief in deze blog.
Jo Deferm heeft meer dan 20 jaar ervaring in digitale marketing en ondernemerschap. Die expertise verstrekte hij door de succesvolle oprichting van de welbekende reisorganisatie BoardX (2000-2012), advertentiebureau Jayjays (2017-2023) en web bureau Webhero (2013-heden).
Jo zijn blogs zijn een weerspiegeling van zijn uitgebreide kennis en zijn toewijding aan het delen van praktische inzichten die bedrijven helpen te groeien in het digitale tijdperk.
Het Leuvense bedrijf Webhero kondigt de overname aan van Faromedia, een bekend agency uit Koksijde met meer dan twintig jaar ervaring.
5 augustus 2024
Super update van ons dev-team! Om klanten zonder SEO-tool kennis te laten maken met deze handige en beproefde software, hebben we een "trial" toegevoegd in de editor. Je kan de tool vanaf nu gratis testen en zo advies en tips ontvangen voor maximum 3 pagina's.
11 juli 2024