Bedrijfscommunicatie coronavirus: website tips

Geschreven door Jo Deferm.

Veel ondernemingen bevinden zich door de laatste Corona ontwikkelingen in een moeilijke situatie. In welke business je ook zit, je klanten hebben waarschijnlijk veel vragen die ze in de eerste plaats zoeken op je website. In crisiscommunicatie geldt een gouden regel: communiceer snel en vaak. Daarom hebben we een overzicht gemaakt met tips om je website aan te passen. 

1. Pop-up banner

Is je zaak gesloten, moeilijker bereikbaar of wil je andere belangrijke info meedelen?

Gebruik dan de pop-up: https://www.webhero.be/faq#hoe-voeg-ik-een-pop-up-toe-aan-mijn-website

2. Telefoonnummer

Wijzig indien nodig je vast telefoonnummer naar een mobiel nummer. 

Zet je telefoonnummer bovenaan je website. Je kan dit ook als eerste in je menu plaatsen met een ‘telefoon hyperlink’ zodat je bezoekers met 1 klik telefonisch contact kunnen opnemen.

https://www.webhero.be/faq#hoe-een-telefoonnummer-in-je-menu-plaatsen

3. Bestelformulieren

Horeca of andere bedrijven kunnen de menu pagina gebruiken als een bestelformulier. Je kan zelf kiezen of klanten hun bestelling afhalen of laten opsturen. Bij ophaling kan je het mogelijke  tijdstippen instellen. 

https://www.webhero.be/faq#hoe-maak-ik-een-bestelformulier-aan-op-mijn-website-om-online-bestellingen-aan-te-nemen

4. FAQ (Frequently Asked Questions) 

Gebruik het paginatype “FAQ” om alle veelgestelde vragen van jouw klanten te beantwoorden. Blijf in contact met bijgewerkte informatie, ook nadat de situatie zich heeft hersteld. Je kan een aparte FAQ maken (met bv. als titel ‘Corona FAQ’) en die bovenaan op je website plaatsen.

https://www.webhero.be/faq#hoe-maak-ik-een-faq-pagina-aan-meest-gestelde-vragen

5. Webshop / e-commerce 

Denk na of je je business kan omschakelen naar een online verhaal. We kregen al vragen van bedrijven die omwille van  de situatie hun producten snel online willen aanbieden en verkopen. Bij Webhero zijn we in staat om jouw webshop op 24u online te zetten zodat je onmiddellijk kan starten met verkopen. 

Wij helpen je ook met:

Webhero wil haar klanten een hart onder de riem steken en biedt t.e.m. 31 mei 2020 een gratis activatie van de e-commerce module aan.

Vraag jouw gratis webshop aan via deze link of lees meer over dit initiatief in deze blog.

Maak een afspraak Webhero

Geschreven door Jo Deferm

Foto van Jo Deferm.

Jo Deferm heeft meer dan 20 jaar ervaring in digitale marketing en ondernemerschap. Die expertise verstrekte hij door de succesvolle oprichting van de welbekende reisorganisatie BoardX (2000-2012), advertentiebureau Jayjays (2017-2023) en web bureau Webhero (2013-heden). 

Jo zijn blogs zijn een weerspiegeling van zijn uitgebreide kennis en zijn toewijding aan het delen van praktische inzichten die bedrijven helpen te groeien in het digitale tijdperk.

Persbericht: Webhero versterkt portfolio met overname van 53 Publistep klanten.

We kondigen met trots de overname aan van 53 website klanten van Publistep, bekend reclamebureau uit Lommel, onder leiding van Stephan Hermans.

20 februari 2024

De sleutel tot inbox-delivery: DNS-records voor spampreventie van e-mails

6 februari 2024

Team Webhero wenst jullie magische feestdagen en een fantastisch 2024

Beste klanten, vrienden, familie en heroes, jullie onwankelbare steun en vertrouwen zijn ook dit jaar de drijvende krachten achter onze successen en innovaties.

27 december 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x