info@webhero.be 016 66 14 32
menu

3 maanden intensieve salescoaching

3 maanden intensieve salescoaching

Zes maand geleden ben ik samen met mijn 2 collega’s, Joren en Karlien, gestart als Business Developer bij Webhero. Voor de eerste keer sinds de oprichting moest er een salesteam georganiseerd en geleid worden. Hoewel hier met heel het team hard en met veel passie aan gewerkt werd, misten we ergens nog de extra nodige expertise om dit volledig te optimaliseren. Samen met Paul Vandeputte van Quadrillion zijn we aan een traject van 3 maanden begonnen. Zijn taak en uitdaging was om samen met ons een structuur te brengen en skills aan te leren die we kunnen blijven gebruiken. Elke dinsdagvoormiddag zaten we als team samen en in de namiddag volgde dan een intensieve individuele sessie.

intensieve groep sessie.

Een belangrijk punt, en dit geldt voor elke commerciële functie, is de agenda. Er werd een systeem van wederkerende taken toegepast, waarbij elke taak een vaste blok kreeg in de agenda. Dit systeem helpt ons om overzicht te houden in de chaos waarmee we soms te maken hebben binnen onze job. Je kunt hierdoor ook beoordelen aan welke taken je soms te veel tijd spendeert, en aan welke je meer aandacht moet besteden.

Paul daagde ons bovendien uit wat betreft onze skills. Ik kan je verzekeren dat een ‘cold call’ maken niet zo prettig is als heel het team meeluistert. Nadien werd er opbouwende kritiek gegeven, en dit was dan weer enorm waardevol.

intensieve sessie.

Elk topic dat voor onze job relevant is werd behandeld. Paul gebruikte zijn uitgebreide ervaring en gaf ons voorbeelden en tips die ons enorm goed vooruit hielpen. Hij hield ons een spiegel voor waardoor we met een kritische blik naar onszelf dienden te kijken. Dit leidt tot heel waardevolle inzichten.

De resultaten mogen gezien worden. Wat we geleerd hebben, plus het werk van ons ongelooflijk marketing team, maakt dat we nu een mooi verhaal aan het schrijven zijn. De leads blijven binnenstromen, de opvolging gebeurt vlekkeloos en we hebben nu de tools om ook in rustige periodes onze cijfers te halen. De taak is nu om onze sales verder te optimaliseren door samenwerking tussen het sales team enerzijds en het creatief marketing team anderzijds. De toekomst is aan ons en the sky is the limit ;-)

Dimitri Joos