Webhero team

19 mei 2022

10 vragen aan onze Web Advisor Expert, Joren

Hij bouwde volgens de laatste tellingen al meer dan 1.000 websites voor Webhero en doet daarmee beter dan het totale aantal goals van zijn grote idool Cristiano Ronaldo. Maak kennis met onze eigen nummer 7: Web Advisor Expert Joren.

1. Hoe ben je terecht gekomen bij Webhero?

Heel makkelijk eigenlijk. Ik was op zoek naar een andere job omdat ik in mijn vorige beroep heel veel late uren werkte en ik kon dat niet meer combineren met het gezinsleven. Dus ben ik wat beginnen rondzoeken. 

Sander Claes, één van de oprichters van Webhero, is ook mijn neef. Mijn moeder had toen toevallig zien voorbij komen dat Webhero (toen nog Content Crackers genaamd), op zoek was naar een business developer voor een nieuw product genaamd Smooty. Toen ik ging horen wat de jobinhoud hiervan juist was, was het eigenlijk meteen een goede match. Ik ben hier wel altijd met de intentie binnengekomen dat ik behandeld en beoordeeld wil worden net zoals een andere werknemer die geen familie is. Er waren toen enorm veel kandidaten en ik wou echt niet aangenomen worden omdat ik familie was van de baas. Maar dat was helemaal niet het geval. Sander en ik hebben meteen afgesproken dat hij niets zou beslissen in het sollicitatieproces en zo heb ik alles met Jo geregeld en heeft Jo (de medeoprichter) mij uiteindelijk aangenomen. 

Dus om het verhaal kort te maken ben ik hier via familie terechtgekomen en nu werk ik al ongeveer vijf jaar en een half bij Webhero.

2. Wat was je leukste project voor Webhero tot nu toe?

Op zich doe ik de functie die ik nu uitoefen ongeveer vijf jaar, al heb ik ooit ook wel meer een management functie gehad. 

Wat ik binnen deze Webhero ervaring sowieso interessant vond was een grote opdracht van een bedrijf met een 150-tal fashion klanten die allemaal op hetzelfde platform draaiden. Maar dat platform werd overgenomen. Al deze klanten moesten dus een nieuw platform krijgen en wij, Webhero, zijn toen uitgekozen hiervoor. Op dat moment was het even alle hens aan dek. De overname betekende dat we super veel demo websites gingen bouwen en bovendien ook alle  klanten gingen bezoeken. Dit was best pittig, maar langs de andere kant vond ik het leuk om acht afspraken op één dag te hebben en van hot naar her te reizen hiervoor. Aangezien ik het type persoon ben dat werkdruk nodig heeft en ik minder fan ben van een iets kalmere dag, was dit een uitdaging die ik graag aanging. Een druk bezette agenda is hoe ik het graag zie. We werden dus zeker wat uit onze comfort zone getrokken, maar dat maakte het net zo'n leuk project.

Op dit moment ben ik opnieuw aan een gelijkaardig project aan het werken, namelijk voor scholenkoepels. Opnieuw dus een groter project waarbij je niet één website maakt voor één klant maar meteen bijvoorbeeld 15 websites in één keer. Gewoon zalig. Het is eens iets anders en er is wat uitdaging. 

3. Wat vind je het leukste aan werken bij Webhero?

Het allerleukste vind ik persoonlijk de flexibiliteit. Je zit hier in een functie waarin je je agenda volledig zelf kan inplannen. Heb je eens een vroege of een late meeting? Dan bepaal je dat dus eigenlijk zelf en kan je je werk en privéleven goed op elkaar afstemmen.

Toen Webhero nog Content Crackers was, was er hier wel een iets strenger stramien. Toen moest alles nog iets meer binnen de lijntjes maar na x aantal jaren heb je jezelf wel bewezen en krijg je wat meer vrijheid. Alles draait eigenlijk om de prestaties, wat logisch is. Zolang mijn cijfers er zijn (lacht), laten ze me wat meer los en kan ik flexibel te werk gaan.

Naast flexibiliteit is voor mij ook sowieso het team het leukste aan werken bij Webhero. Het gebeurt wel eens dat je een dag geen zin hebt om te werken, maar langs de andere kant weet je dan wel dat het gegarandeerd leuk zal zijn op kantoor. Beide zaken zijn voor mij belangrijk en het leukste aan werken bij Webhero.

4. Hoe vaak check jij je gsm? Wat is je schermtijd? 

Ik ga eens gokken. Ik denk dat ik sowieso onder het gemiddelde zit, maar ik denk dat dat ook een beetje meer afhankelijk is van bepaalde situaties. Op zaterdag zijn er bijvoorbeeld heel veel voetbalmatchen en dan kijk ik om de vijf minuten eens naar die scores. Dus het is wat afhankelijk van dag tot dag maar ik gok ongeveer twee uren. 

(kijkt op zijn gsm) Het is twee uren en acht minuten! Maar wel wat gedaald sinds vorige week precies. Maar zoals ik al dacht was het op zaterdag dan weer vier uren en vijftig minuten door de voetbal. Ik ben daar over het algemeen wel tevreden mee. Zoals bij iedereen wel zal zijn pak ik mijn gsm  wat vaker vast als ik weinig te doen heb. Ik denk dus dat ik daar niet al te veel op zit.

5. Als je één voorwerp kon meenemen naar een onbewoond eiland, wat zou het dan zijn? 

Een voorwerp naar een onbewoond eiland? Ja, de dag van vandaag mijn smartphone zeker? Heb ik daar bereik? Waarschijnlijk niet. Ik was aan het denken, als ik mijn smartphone meeneem, dan heb ik tenminste foto’s van mijn kinderen bij mij. Maar mijn gsm gaat daar plat gaan want daar gaat ook geen elektriciteit zijn natuurlijk. Oké, nee, geen smartphone. Ik zie het hier hangen mijn voorwerp, een dartbord. Dan kan ik mij daar wat mee bezighouden. 

6. Hoe zouden anderen je beschrijven in 5 woorden?

Als een plezier- of sfeermaker en als sportief denk ik. Ik hoor ook heel vaak dat ik geen uitgesproken mening heb over iets en dat ik gewoon met iedereen goed wil overeenkomen. Dus misschien ook wel makkelijk in omgang en snel tevreden gesteld. Ik ben sociaal maar toch ook wel competitief. Of misschien is dat is het foute woord, eerder gedreven. Ik zou dat eigenlijk eens aan de collega’s moeten vragen hier want dat is moeilijk om zo over jezelf te moeten zeggen. 

Heb ik er nu ongeveer vijf? Sfeermaker, sportief, makkelijk in de omgang, sociaal en gedreven, daar kan ik mee leven!

7. Als je een tijdmachine had en je kon naar eender welke periode reizen, naar welke periode of jaar zou je dan reizen en waarom?

Naar de periode van mijn ouders, de generatie voor ons. Puur om de reden dat als je verhalen van je ouders en grootouders hoort, leek het leven toch wat gemoedelijker toen. Dat was een periode waar iedereen steeds op straat was, bij elkaar en zonder technologie zoals smartphones en laptops. Makkelijkere tijden lijkt me.

8. Wat is het beste advies dat je ooit hebt gekregen? Wat is jouw levensmotto? 

Mijn levensmotto is “Pluk de dag” of “Carpe Diem”. Ik heb wel al wat meegemaakt in mijn leven. Zo heb ik mijn papa op jonge leeftijd verloren en dat was voor mij het moment in mijn leven dat ik samen met mijn zus en mijn mama die manier van denken kreeg. We mogen niet te veel uitstellen en we moeten zien dat we van elke dag het beste maken. Dat is mijn levensmotto en wanneer ik eens een slechte dag op het werk heb of iets gelijkaardigs, dan denk ik: er zijn zoveel ergere dingen in het leven dus trek het u niet zo aan. 

9. Als je één miljoen euro won, wat zou je dan doen? 

Eén miljoen euro? Ik zou mij sowieso iets in het buitenland kopen, bijvoorbeeld in Spanje, want ik ga heel graag naar het buitenland. Maar ik zou ook zeker hier in België iets kopen als investering. Kort samengevat zou ik dus eigenlijk gewoon investeren in vastgoed. Dat is iets wat ik nu in de toekomst ook nog wil doen. Ik ben daar ook wat mee bezig, nog niet concreet maar als er een miljoen bijkomt, dan gaat dat wel heel snel concreet worden (lacht)

10. Wat is je geheime talent?

Een geheim talent? Ik heb een talent maar ik denk niet dat dit nog een geheim is, de meeste collega’s hier zullen dat wel weten. Mijn talent is efficiëntie. Ik ben iemand die heel efficiënt te werk gaat in het werkleven maar ook in mijn privéleven. Dit is gewoon een beetje in heel mijn leven zo. 

Webhero Awards 2024

Dit jaar eerden we 41 ondernemingen uit de Webhero (Bookings) community voor hun innovatie en succes, zowel online als offline. Bij de ceremonie ontvingen 13 pioniers hun award live, een moment van pure erkenning en waardering. Ontdek alle winnaars!

28 maart 2024

Persbericht: Webhero versterkt portfolio met overname van 53 Publistep klanten.

We kondigen met trots de overname aan van 53 website klanten van Publistep, bekend reclamebureau uit Lommel, onder leiding van Stephan Hermans.

20 februari 2024

De sleutel tot inbox-delivery: DNS-records voor spampreventie van e-mails

6 februari 2024

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x