Succesvolle funnels bouwen (Gratis e-book)

Mensen doorlopen eerst een proces voor ze klant worden. Wil je meer klanten krijgen? Dan is het belangrijk dit proces zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Door funnels te bouwen breng je de verschillende stappen binnen de klantreis (of customer journey funnel) in kaart. Op die manier kan je kijken waar nood is aan verbetering. Ons e-book "Succesvolle funnels bouwen" geeft je hiervoor alvast de nodige start. Ontdek o.a hét stappenplan tot succes, wat funnels zijn en hoe je ze opbouwt. Als bonus? Laat je inspireren door 10 verschillende funnels uit de praktijk waaronder Tesla, Espresso, Quick en Webhero zelf!

Wat zijn funnels?

"Funnels betekenis" of "funnel marketing" gezocht? Een funnel is een denkbeeldige trechter waarbij potentiële klanten (prospects) langs boven binnenstromen, vervolgens een door jou gestuurde route doorlopen om zo hopelijk de trechter onderaan te verlaten als klant. Het doel van een funnel is dus om prospects om te zetten in leads en leads in klanten. Zo gaat een funnel jouw attract, convert en close fase in kaart brengen. Op die manier kan je kijken welke fase beter kan of meer aandacht nodig heeft. In principe heeft iedere ondernemer die klanten bezit automatisch een funnel, omdat deze klanten namelijk doorheen de drie fases (attract, convert, close) zijn gelopen. Die funnel kan trouwens ook offline bestaan. Wij focussen ons in dit e-book echter op de online funnel (website of webshop). Ontdek de vier fases tot succes (attract, convert, close en manager) en de opbouw van een funnel binnen het e-book "Succesvolle funnels bouwen".

"Ik start het opleidingsmoment over funnels altijd met dezelfde vraag, namelijk: "Wie heeft er een funnel op zijn of haar website?" Hoewel er +50 ondernemers in dezaal zitten, gaan er slechts een vijftal armen in de lucht. En dat is fout, want ie-de-reen hééft een funnel. Het probleem is dat niet iedereen er bewust mee omgaat"
- Jens De Meester (Digital agency Jayjays).

Marketing funnel versus sales funnel

Er bestaan allerlei soorten trechters, maar de meest gekende zijn de marketing funnel en sales funnel. In een notendop worden bezoekers omgezet tot leads (potentiële klanten) binnen de marketing funnel en leads tot klanten binnen de sales funnel. Vandaag de dag zien we dat veel bedrijven zich focussen op hun sales funnel en de marketing funnel vergeten. Dit is nochtans een gemiste kans. Slechts 2% van bezoekers doet direct een aankoop. Door je enkel te focussen op de sales funnel speel je niet in op de resterende 98%. Deze groep kan je omzetten tot potentiële klanten door ze te converteren. Bovendien surft niet iedereen zomaar naar je website of webshop. Je moet zelf mensen aantrekken tot jouw site via content marketing of advertenties. De marketing funnel is dus onmisbaar.

Marketing Funnel versus Sales Funnel. Succesvolle funnels bouwen. Een e-book door Webhero Academy over funnel marketing.

Wat is A/B testing?

Een onderzoeksmethode waarbij twee varianten van een website worden vergeleken met elkaar. Zo wordt variant A getoond aan 50% van je websitebezoekers en de overige 50% van de bezoekers krijgt variant B te zien. Op deze manier kan je zien welke variant bijvoorbeeld meer kliks krijgt of zorgt voor meer conversie. Ontdek binnen het e-book een praktijkvoorbeeld van Webhero. We stelden onze A/B test op via Google Optimize. Een gratis tool die je zeer gemakkelijk kan installeren en koppelen aan jouw website en Google Analytics account. Daarnaast wordt A/B testing niet alleen gebruikt voor het optimaliseren van websites, maar kan ook toegepast worden binnen e-mailmarketing en sociale media advertenties. Ook hier is het doel om te onderzoeken wat het beste werkt voor jouw bezoeker, klant of doelgroep. Ontdek binnen het e-book nog andere methodes die interessant zijn binnen de manage fase.

Funnel hacking

Zoek het niet te ver en ga eens piepen bij de buren om inspiratie op te doen of opportuniteiten te spotten. Bekijk hoe concurrenten hun funnel opbouwen: hoe sturen zij mensen naar hun website? Welke lead magnets gebruiken zij? Download eens een e-book en bekijk hoe het verdere proces verloopt. Wij deden alvast het werk voor enkele bedrijven. Laat je inspireren door 10 praktijkvoorbeelden binnen het e-book "Succesvolle funnels bouwen".

Volledige opleiding "Succesvolle funnels bouwen"

Naast het gratis e-book "Succesvolle funnels bouwen" ontworpen we een extra online opleiding. Binnen deze opleiding geven Jens De Meester en Jo Deferm mee hoe je de verschillende fases van het Framework for Growth (attract, convert, close, manage) kunt optimaliseren. Verder ontdek je interessante tools met bijbehorende tutorials om zelf meteen aan de slag te gaan. Als bonus? Herbekijk een live coaching sesssie en enkele leerrijke webinars.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x