info@webhero.be 016 66 14 32
menu

De Webhero website audit in 14 focuspunten

De Webhero website audit in 14 focuspunten

Is jouw website al een paar jaar oud en zou je willen weten of jouw site nog technisch in orde is? Ben je benieuwd of je website voldoet aan de laatste nieuwe Google richtlijnen? Heeft jouw website dringend een SEO check nodig? Is je site aangepast aan de nieuwe GDPR voorschriften?

Veel vragen die super belangrijk zijn voor het op-en-top functioneren van jouw website!

Vraag hier gratis een website audit aan. Webhero controleert je site op 14 kernpunten die volgens onze ervaring cruciaal zijn om bovenaan in Google te verschijnen en meer leads te genereren. 

De 14 focuspunten van onze website audit 

  1. RESPONSIVE WEBDESIGN | Google kiest resoluut voor mobile first. Zoekmachines indexeren eerst mobiele webpagina’s, met andere woorden websites die aangepast zijn aan tablets en smartphones. Heb je geen mobiele website en je concurrenten wel? Dan is er werk aan de winkel.
  2. SPEEDTEST | Hoe snel laadt jouw website? Bezoekers die te lang moeten wachten op het inladen van een webpagina, blijven minder lang op jouw website of klikken meteen weg. Hoe sneller de laadsnelheid, hoe beter! Heeft jouw website een aanvaardbare laadsnelheid?
  3. GDPR COMPLIANT | Vanaf mei 2018 gaat de nieuwe Europese privacywetgeving rond gegevensbescherming van kracht. Verzamel je klantengegevens via je website? Dan ben je maar best goed voorbereid! Investeer nu in een transparante website. Is jouw site GDPR proof?
  4. HTTPS | HTTPS staat voor ‘Hyper Tekst Transfer Protocol Secure’ en is gewoon een veilige versie van HTTP. De ‘S’ die er bij komt, staat voor Secure, dus beter beveiligd tegen hackers. Beveiligde websites scoren hoger in de ranking van de zoekmachines zoals Google. Belangrijk dus! Heb jij een HTTPS-website?
  5. SEO TEST | SEO is de afkorting van ‘Search Engine Optimization’ en is een technisch woord voor veel gezochte zoekwoorden in Google. Staan jouw belangrijkste SEO zoekwoorden op elke webpagina? SEO keywords moeten terugkomen in de titels, de tussentitels én de paginatekst. Wij voeren een SEO check uit om te kijken of je teksten in orde zijn.
  6. SEO METATAGS | Een goed ingevulde metatag mét SEO zoektermen vertelt zoekmachines én bezoekers welke info er op jouw webpagina te vinden is. Een SEO metatag is niet zichtbaar op de website zelf, maar moet wel ingevuld worden (per pagina!) en best ook wervend geschreven zijn zodat de bezoeker uitgenodigd wordt om door te klikken naar je website. Zijn je metatags ingevuld?
  7. ZOEKMACHINE VRIENDELIJKE URLS | Een URL met nietszeggende cijfers en letters zoals bijvoorbeeld https://search=69i57.135240j0j7&sourceid is uit den boze en niet geschikt voor zoekmachines! Volgens de regels van de SEO kunst plaatst je best de paginatitel of belangrijke keywords in uw URL. Hoe zoekmachine vriendelijk zijn je URLs?
  8. PRIVACY & DISCLAIMER | Volgens de nieuwe GDPR richtlijnen is het verplicht om een privacy & disclaimer toe te voegen op je website. Formuleer een privacy beleid. Vertel jouw bezoekers of je gebruikmaakt van cookies en wat je met hun gegevens doet. Is er op je website een privacy & disclaimer aanwezig?
  9. GOOGLE ANALYTICS | Het is razend interessant om het verkeer van en naar jouw website te analyseren via Google Analytics. Deze informatie helpt jou om het klik- en zoekgedrag op jouw website beter te begrijpen en indien nodig aan te passen. Is er op je website een Google Analytics aanwezig?
  10. SOCIAL MEDIA INTEGRATIE | Meer kliks en externe links leiden tot meer trafiek naar je website en dus een hogere ranking in Google. Een eenvoudige logica. Kunnen bezoekers de blogs, pagina’s of nieuwsberichten op jouw website rechtstreeks delen op hun facebook of LinkedIn pagina? Zijn uw social media icoontjes op jouw website geactiveerd?
  11. MOOI WEBDESIGN | Ziet jouw website er aantrekkelijk uit met een overzichtelijke navigatie, kwalitatieve foto’s en een mooi modern design? Een professioneel webdesign boost de geloofwaardigheid van jouw website en nodigt bezoekers uit om door te klikken. Krijgt jouw webdesign een voldoende?
  12. GOOGLE MIJN BEDRIJF | Wil je lokaal, regionaal, nationaal of zelf internationaal goed gevonden worden via Google? Maak een ‘Google mijn bedrijf’ aan. Eenvoudig en su-per effectief! Is jouw ‘Google mijn bedrijf’ pagina geactiveerd?
  13. 404-PAGINA | Een interne of externe link op jouw website die niet werkt en doodloopt? Vermijd foutmeldingen en error-pagina’s. Google vindt dit uiterst onprofessioneel. Controleer regelmatig of de links naar al je actieve pagina’s nog werken. Hoe scoor jij op de 404-barometer?
  14. SITEMAP.XML | Een sitemap is een overzicht van alle interne én onzichtbare links van jouw website. Vergelijk het met een digitale inhoudstafel. Het ziet er technisch uit, maar deze lijst zorgt ervoor dat zoekmachines jouw website snel kunnen indexeren.

Benieuwd hoeveel punten op 14 jouw website scoort?

Webhero heeft een team van digitale specialisten die met plezier deze check voor jou uitvoeren. Gratis en vrijblijvend. Met de website audit van Webhero weet je meteen hoe jouw website scoort en welke punten je nog kan verbeteren om meer bezoekers en prospects aan te trekken.

vraag gratis website audit aan, website laten maken,  Webhero

Waarom?

Wij vinden dat zelfstandigen en KMO’s het fundamentele recht hebben om met betere digitale wapens te strijden tegen grote bedrijven met meer financiële slagkracht. Want voor de meeste zelfstandigen en KMO’s zijn de oplossingen die hen vandaag worden aangereikt vaak te duur, niet transparant, te traag of te beperkt waardoor de groei van de onderneming wordt tegengehouden.

Dankzij een combinatie van een team digitale experten én een revolutionaire webtool bezit Webhero onklopbare superkrachten die niemand anders kan bieden. Met deze superkrachten is jouw bedrijf sterker online aanwezig met een professionele uitstraling én trek je meer klanten en prospects aan. Daarom hebben wij het recht om ons Webhero te noemen!

De Webhero website audit in 14 focuspunten

Interesse in een Webhero website?