Webdesign is het proces van het maken van websites. Het proces bestaat uit 3 grote delen: het grafische werk, het technische werk en het inhoudelijke werk. Webdesign en webdevelopment worden vaak door elkaar gebruikt. In België bedoelt men met webdesign eerder het grafische luik en met webdevelopment eerder het technische luik. Het inhoudelijke luik kan worden gedaan door een copywriter en een fotograaf.
Ben je op zoek naar een professioneel en responsief webdesign voor een nieuwe website? Of heb je een bestaande website, maar heeft het webdesign niet diezelfde dynamische uitstraling als jouw bedrijf? De look & feel van je website speelt een cruciale rol want de moderne consument is veeleisend. Hij surft online en wilt getriggerd worden door een professioneel webdesign, sprekende beelden en to the point informatie.
Wil je een website laten maken? Welkom bij Webhero, een webdesign bedrijf dat gespecialiseerd is in mooie, aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke websites die scoren en blijven hangen!
Webhero is één van de meest toegankelijke en gebruiksvriendelijke web platformen met een keuze uit meer dan 40 designs die kant-en-klaar zijn en binnen de 24 uur online kunnen. Maak kennis met onze nieuwste en populaire website designs Lisboa, Dubai, Paris, Miami, Cape Town, Barcelona, New York. Bovendien kan je gratis en onbeperkt switchen tussen de verschillende webdesigns.
Een offerte vragen voor een webdesign van Webhero? Dat is niet nodig want Webhero werkt met all-in prijspakketten vanaf € 897 excl. BTW per jaar.
Hoe werkt het? Je levert ons teksten en beeldmateriaal aan en 72 uur later ontvang je een eerste gratis demoversie in je mailbox! Daarna bekijk je de demo in de 40 verschillende webdesigns en kies je het webdesign dat past bij jouw persoonlijke look & feel.
Wie denkt aan webdesign, denkt aan een ontwerp in een bepaalde huisstijl met een logo, huisstijl kleuren, typerende lettertypes, representatieve foto's en andere kenmerkende elementen. Maar wat als in een webdesign de huisstijl met al zijn elementen wegvalt? Dan krijg je een Webhero design!
Een Webhero design is zo gemaakt dat het in combinatie met elk logo, alle soorten kleuren, foto's en lettertypes, een mooi webdesign vormt. Het maakt niet uit of het nu voor een bouwvakker, een nagelstudio of een verzekeringsmakelaar is; Een Webhero design moet bij elk bedrijf passen.
Momenteel bevat Webhero een uitgebreid pakket designs met elk hun uniek karakter en eigen indeling. Webhero wordt intussen gebruikt door bedrijven in allerlei sectoren. Nu vraag jij je misschien af hoe deze designs tot stand komen? Daar geven we je hieronder een antwoord op!
Omdat webdesign voortdurend in verandering is, zijn we genoodzaakt vooraf de webdesign trends van het moment te bekijken tijdens een interne brainstorm. Het hamburger-icoontje met deels verborgen menu in de Los Angeles design, de grote hero image op de homepage van ons Lisboa design of het split-screen design in het Miami design, zijn goede voorbeelden van designkeuzes die we maken op basis van de huidige ontwikkelingen.
Eens we het erover eens zijn wat we allemaal in het nieuwe design willen verwerken, starten we met de eerste wireframes. Zo tekenen we het skelet van het design waarbij na al dan niet veel gomwerk de structuur en plaatsing van alle elementen (call-to-actions, blogitems en een fotogalerij) tot stand komen.
Zo, nu we de nieuwste designtrends kennen en een duidelijke structuur hebben ontworpen is het tijd om het nieuw design te ontwerpen in Photoshop.
Op basis van de stad waarnaar het nieuwe design vernoemd zal worden, maken we een fictieve huisstijl met foto's, kleuren en een lettertype dat bij de specifieke stad past. Al die elementen worden in onze wireframes gegoten waardoor er al een eerste website in ons nieuwe design ontstaat. Tijdens deze stap wordt er ook aandacht besteed aan verschillende details die het design uniek maken. Kijk maar naar het achtergrondpatroon in het Zanzibar design of de speciale call-to-actions in ons Paris design. Ondanks dat het gaat om subtiele kleine elementen, is dit de moeilijkste stap in het design proces. Dit omdat de elementen bij élke sector moeten passen. Sierlijke details passen bijvoorbeeld goed bij een juwelenhandelaar, maar dan weer niet bij een betonbedrijf.
Wanneer het design in Photoshop is afgewerkt, bespreken we tijdens een interne meeting wat er nog beter kan. Eens we het hier over eens zijn, beginnen we aan de front-end: het ontwerp omzetten naar een gebruiksklaar design met bijhorende animaties en met aandacht voor UX en paginasnelheid.
Tenslotte wordt het design getest met verschillende huisstijlen om er zeker van te zijn dat al onze klanten het nieuwe design kunnen gebruiken. Wanneer iedereen binnen het team tevreden is, wordt het beschikbaar voor al onze Webhero klanten.
Kies uit een pakket doordachte designs. Elk met hun eigen sterktes én aanpasbaar naar jouw huisstijl. Elke 6 weken komt er een nieuw design bij! Bekijk ze hier allemaal.