Nood aan een online reserveringssysteem?

Ontdek de Webhero reservatietool: gratis, snel opgezet, online betalingen, eenvoudig beheersysteem en meer. Plan een vrijblijvende video-call voor een gratis demo of registreer je en probeer het zelf gratis uit!

Vandaag de dag is het digitaal verhaal belangrijker dan ooit! Vanzelfsprekend springen veel ondernemers op de digitale sneltrein, maar dat gaat niet altijd even vlot. Veel kleine organisaties blijven namelijk achter met hun digitalisering, zoals bijvoorbeeld voor het online boeken van hun diensten. De standaard tools die hiervoor bestaan zijn vaak te complex of te duur. Bovendien is het vaak tijdrovend om in elkaar te steken. 

Als digitale held voor KMO's, kleine ondernemingen en organisaties stond ons één ding te wachten: een gebruiksvriendelijk online reserveringssysteem creëren. De Webhero reservatietool maakt alles eenvoudig. Van automatische online betalingen en wachtlijsten tot professionele e-mail communicatie en nog veel meer.

Wat zijn de voordelen van het Webhero reserveringssysteem?

De boekingstool heeft een aantal sterke punten zoals:





Boekingen voor families

We maken het eenvoudiger voor ouders om de boekingen van verschillende deelnemers te bundelen. Zo kunnen ze verschillende deelnemers inboeken vanuit één account.


Reserveringssysteem


Wat vinden anderen van Webhero?

"Webhero kijkt steeds naar de individuele noden van elke klant. Daardoor krijg je advies op maat en ziet alles er anders en uniek uit. Customer is key! En dat hebben ze hier zeker goed begrepen. Daarnaast is het ook een heel enthousiaste en toffe bende, voortdurend op zoek naar innovatie! Keep up the good work!”


Hoe werkt de Webhero Reservatietool?

Het werken met het Webhero reserveringssysteem verloopt in een eenvoudig proces van drie stappen.

Stap 1

Registreer je organisatie in het Webhero Reserveringssysteem.

Stap 2

Maak je activiteit(en) aan. Bijvoorbeeld: kamp 2022

Stap 3

Ontvang en manage je reservaties en online betalingen.

Wat is de prijs?

Voor de organisatie is het gebruik van de reservatietool volledig gratis! Na registratie kan je gratis en onbeperkt gebruik maken van het online reserveringssysteem. Jouw deelnemer betaalt bij de check-out enkel een kleine administratieve fee of verwerkingskost van 2,5% met een minimum van 1,5 euro en een maximum van 20 euro.

Concreet:

  • Als een reservatie 10 euro kost, betaalt jouw deelnemer 11,5 euro. (minimum fee van 1,5 euro)
  • Als een reservatie 100 euro kost, betaalt jouw deelnemer 102,5 euro. (2,5% van 100 euro = 2,5 euro)
  • Als een reservatie 200 euro kost, betaalt jouw deelnemer 205 euro. (2,5% van 200 euro = 5 euro)
  • Als een reservatie 1000 euro kost, betaalt jouw deelnemer 1020 euro. (maximum fee van 20 euro

Voor wat kan het reserveringssysteem gebruikt worden?

Het Webhero reserveringssysteem kan voor een heleboel verschillende organisaties en evenementen gebruikt worden. Maar hoe ga je hier nu mee aan de slag voor jouw organisatie? Wij hebben een aantal tutorials gemaakt die jou kunnen verder helpen bij het starten met de online reservatietool.

Tutorial: De Webhero Reservatietool


Tutorial: Hoe online reserveringen en betalingen ontvangen voor een turnfeest?


Tutorial: Hoe online lidgelden ontvangen met de Webhero Reservatietool?


Niet gevonden wat je nodig hebt voor jouw organisatie? Neem dan zeker eens een kijkje naar onze andere tutorials.


Wat vragen anderen over het reserveringssysteem?

Heb je vragen over de reservatietool? Wil je meer informatie om op gang te geraken met de tool? Scroll dan zeker eens door deze veelgestelde vragen!

  • Welke browsers worden ondersteund?

Webhero ondersteunt telkens de twee recentste versies van Google Chrome, Firefox en Safari, alsook telkens de twee recentste OS-versies. Om ervoor te zorgen dat je reserveringspagina's en beheermodule optimaal werken, raden we aan om je browser bij te werken naar de meest recente versie.

  • Hoe log ik in in mijn beheermodule?

De algemene url om in te loggen in de beheermodule van je reservatietool is: https://app.bedrijfsnaam-bookings.  com/login *Bedrijfsnaam = hier komt dus jouw bedrijfsnaam. Voor ons ziet dit er dus als volgt uit : https://app.webhero-bookings.com/login

  • Wat is de Webhero reservatietool?

Webhero biedt een tool aan waarmee dynamisch complexe reserveringsformulieren kunnen aangemaakt worden. Deze kunnen gebruikt worden om bijvoorbeeld reizen te verkopen, maar evengoed voor sportkampen of congressen. De Webhero reservatietool maakt het leven van organisatoren eenvoudiger. Het automatiseert reservaties, online betalingen, wachtlijsten, e-mail communicatie,... . Maar we maken ook het leven van de deelnemers makkelijker dankzij een eenvoudig gratis reserveringssysteem dat gekoppeld is aan online betalen. Ouders kunnen vanuit één familie account bijvoorbeeld reserveren voor verschillende deelnemers.

  • Hoe kan ik het Webhero reserveringssysteem testen?

Maak gratis en in enkele seconden je persoonlijke account aan. Log in in het systeem en start met het maken van een formulier om reservaties te ontvangen. Koppel je Mollie account zodat je betalingen kan ontvangen. Publiceer je formulier en ontvang je eerste reservaties binnen het uur.

  • Kan ik werken met voorschotten?

Er kan gekozen worden om voor een activiteit met een voorschot te werken. Dat wil zeggen dat klanten in de laatste stap tijdens het reserveren slechts een stukje van het totaalbedrag dienen te betalen. Ze ontvangen dan automatische betalingsherinneringen als ze op een vaste termijn voor de start het saldo nog niet hebben betaald .

  • Kan ik werken met wachtlijsten?

Wanneer je event vol zit, kan je gaan werken met wachtlijsten. De deelnemers kunnen zich hiervoor dan laten registreren.

Wanneer er door annuleringen of extra capaciteit toch opnieuw een plek vrijkomt, kan de beheerder iemand op de wachtlijst de kans geven om met een betaling zijn reservatie definitief te maken.

  • Kan ik werken met kortingscodes?

Er kunnen manueel kortingscodes aangemaakt worden, of je kan kiezen om er per reservatie automatisch een code te laten genereren. Je kan elke korting koppelen aan één of meerdere periodes zodat ze enkel bij het reserveren van die periodes toepasbaar zijn. Een kortingscode geeft recht op een éénmalige korting. Indien tijdens het reserveren de waarde van de kortingscode gelijk is aan het totaal te betalen bedrag, is de status van de reservering in orde. Als de waarde van de kortingscode groter is, vervalt het resterende bedrag. Indien tijdens het reserveren door een korting het te betalen bedrag kleiner wordt dan het eventueel ingestelde voorschot, dient onmiddellijk het saldo betaald te worden.

  • Kan ik de formulieren integreren in onze eigen website?

Uiteraard. Voor elk event kan je zelf de code van de iFrame(*) kopiëren. Deze kan je in je eigen website plakken op dezelfde manier als je dat zou doen met een YouTube video. Het is zeer eenvoudig knippen en plakken en duurt minder dan 1 minuut. 

(*) Een iFrame is een stukje HTML-code dat een frame uit een andere website op kan roepen en dus op jouw website kan plaatsen. 

  • Hoe kan ik de koppeling met Mollie maken voor online betalingen?

Ga in de beheermodule van de reservatietool naar account (rechts bovenaan) en kies voor ‘instellingen’. 


Webhero Reserveringssysteem


Je zal een pop-up zien verschijnen waarin vermeld staat dat je Mollie account nog niet gekoppeld is. Klik in de pop-up op de groene knop ‘Koppel nu’. Als je al een Mollie account hebt (en ingelogd bent), zal je deze automatisch zien verschijnen en kan je verder met de koppeling. (Het kan zijn dat je eerst zal moeten inloggen met je logingegevens van Mollie voordat je verder kan met je account te koppelen.) Indien je nog geen Mollie account hebt, kan je deze zeer gemakkelijk opstarten via www.mollie.com. Volg hiervoor onze handleiding: Mollie account aanmaken.

  • Kunnen er meerdere personen tegelijk ingeschreven worden voor een event?

Ja, je kan per activiteit instellen hoeveel deelnemers er maximum ingeschreven kunnen worden. De hoofdreserveerder kan dan voor de deelnemers de reservatie voltooien.

  • Kan ik werken met gereserveerde plaatsen?

Ja, je kan per activiteit gereserveerde plaatsen instellen. Zo kan je dus een aantal plaatsen reserveren zodat deze niet gereserveerd kunnen worden door andere deelnemers. Dit kan bijvoorbeeld goed zijn voor groepen, bedrijfsactiviteiten,... .

  • Kan de reservatie nog gewijzigd worden na betaling?

Klanten kunnen hun reservatie zelf niet wijzigen aangezien ze geen account hebben. De organisator van het evenement kan de reservering wel nog wijzigen. Klanten dienen dus even contact op te nemen met de organisator van het evenement.

  • Moet ik zelf zorgen voor webhosting?

Nee. Webhero biedt gratis, veilige en onbeperkte hosting. Dankzij de SSL versleuteling is jouw website dus uitstekend beveiligd met een HTTPS en een slot in de adresbalk bij je url wat vertrouwen schept bij je klanten.

Staat jouw vraag niet tussen deze lijst? Bekijk de rest van de veelgestelde vragen. 

Wil je meer informatie over  de reservatietool? Wil je een gratis en vrijblijvende video-call met een Webhero voor een demo? Wil je het reserveringssysteem uitproberen?

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x