Wat is een landingspagina en waarvoor kan ik het gebruiken?

Pagina's

Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar je doorverwijst vanuit andere media. Denk bijvoorbeeld aan een link vanuit een Adwords campagne.

Je kunt de bezoekers natuurlijk ook richting je homepage of een productpagina sturen maar wanneer je landingspagina perfect aansluit bij je advertentie hoeft de bezoeker minder 'moeite' te doen om zich te oriënteren.

De landingspagina is dus eigenlijk een transitiepagina die je tussen de advertentie en website plaatst waarmee je  bezoekers op je website krijgt en  voorbereid   op de producten en diensten die je wil laten zien.

Een landingspagina is niet terug te vinden in de menu navigatiebalk omdat hij speciaal gemaakt is om bezoekers ‘te ontvangen’ die op een advertentie hebben geklikt. Een landingspagina maak je dan ook niet om beter vindbaar te zijn. 

Voordelen:

  1. Doordat je landingspagina aansluit bij je advertentie hoeft je bezoeker niet na te denken of te zoeken. Dit resulteert in minder bezoekers die afhaken en meer bezoekers die de boodschap op de landingspagina gaan lezen.
  2. Bijkomend voordeel is dat Adwords kijkt naar de relevantie van je landingspagina en je Adwords advertentie. Hoe dichter deze bij elkaar liggen, hoe beter je wordt beoordeeld en minder hoeft te betalen voor een ‘klik’. Met ander woorden; een goede landingspagina bespaart je advertentiekosten.
  3. Je kunt de bezoeker stap voor stap overtuigen. In je advertentie lok je de bezoeker met een voordeel. Op je landingspagina kun nog meer voordelen noemen en bevestigingen met 'social proof'. Denk aan reviews, quotes, referenties. Zorg altijd voor een naam en foto anders heeft het "bewijs" geen waarde.

Al deze elementen samen zorgen ervoor dat de conversie omhoog gaat.

Heb je een andere vraag?

Vind je antwoord in onze FAQ of bel ons op 016 66 14 32

Niet gevonden wat je zocht?

Jennifer Nele Ilse

Wij zijn steeds bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 17:00