Waaruit bestaan de omzetcijfers in het dashboard?

Webshop

De omzet wordt berekend o.b.v. de bestellingen die in je besteloverzicht staan. Wanneer een bestelling is geannuleerd en de klant wilt inderdaad niet meer overgaan tot bestelling van het product, dien je de bestelling te verwijderen opdat dit cijfer niet in de omzet gerekend wordt. Het kan namelijk soms voorvallen dat bij de bestelling het online betalen niet is afgerond (wegens ontbreken van het betaalkastje), waardoor de bestelling in je overzicht als 'geannuleerd' komt te staan, maar dat de koper misschien wel nog de bestelling wenst te voltooien. Hiervoor kan je bij de bestelling dan een nieuwe betalingslink uitsturen.

Ook als je bestellingen omzet naar archief zullen ze meegerekend worden in de omzet. Dit zorgt ervoor dat je bestellingen die volledig afgewerkt zijn kan archiveren en je je bestellijst overzichtelijk kan houden. Zo kan je alle omzet van de voorbije jaren ook nog zien/raadplegen. Wanneer je bestellingen van een vorig jaar verwijderd, zal hiermee de omzet van dat jaar ook wijzigen en dus niet meer correct/compleet zijn.

Wanneer een bestelling dus niet is doorgegaan, kan je deze best verwijderen. Dit zorgt er ook voor dat de voorraad van dat product automatisch terug aangevuld wordt.
Wanneer een bestelling wel is doorgegaan en volledig is afgewerkt, kan je deze best archiveren.

Heb je een andere vraag?

Vind je antwoord in onze FAQ of bel ons op 016 66 14 32

Niet gevonden wat je zocht?

Jennifer Nele Ilse

Wij zijn steeds bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 17:00

Ik zoek een professionele webbouwer

Net zo’n mooie website of webshop laten bouwen?

Een Webhero neemt snel contact met je op!
Een Webhero neemt snel contact met je op!