Waar dien ik de Facebook Pixel code te plaatsen?
Google & social media
De Facebook-pixel is een analysetool waarmee je het effect van je advertenties kan meten en inzicht kan krijgen in de acties die mensen uitvoeren op je website. Je kan de pixel gebruiken om ervoor te zorgen dat je advertenties aan de juiste mensen worden weergegeven.
De Facebook-pixel code die je in de back-end van je website dient te zetten, kan je bekomen Facebook Events Manager. Lees hier de handleiding waar je de code exact kan genereren.
Eenmaal je de Facebook-pixel code hebt, dien je deze volledig te kopiëren (deze start en eindigt steeds met ). Ga daarna in de beheermodule van jouw website naar Instellingen > Tracking & verification. De code dien je te plakken in het veld 'Custom HTML-code in head'.
Het is niet erg als hier al een andere code in staat, je kan meerdere codes toevoegen aan de HTML-code in de head. Zorg er wel voor dat je de code voor of achter de andere code plakt en er dus niet tussenin, anders zal de code van de andere tool niet meer werken.
Let op: Facebook-pixel is een tracking tool die persoonsgegevens van je bezoekers bewaart. Om in orde te zijn met de GDPR wetgeving, dien je toestemming te vragen aan de surfer. Dit gebeurt a.d.h.v. een cookie banner. In dit geval kan je best Facebook-pixel koppelen aan je website via Google Tag Manager. Zo worden er enkel gegevens verzameld als de surfer hiervoor toestemming heeft gegeven.