Je website koppelen met Teamleader CRM
Integraties & koppelingen
Zelf formulieren aanmaken om offertes, aanvragen of inschrijvingen te ontvangen? Dat kan heel eenvoudig met het Webhero beheersysteem. En dankzij onze slimme koppeling met Teamleader zorgen wij ervoor dat de gegevens van deze mensen automatisch in jouw CRM systeem terecht komen. Zo win je een pak tijd én vermijd je typefouten.
Teamleader koppelen aan jouw Webhero website is zeer eenvoudig en duurt slechts enkele minuten.
Als je inlogt in je Teamleader account vind je in het linkermenu onderaan “Instellingen” en daaronder Integrations > Verouderde API keys & webhooks weergeven > Toon API-sleutels. Daar vind je 2 codes de je nodig hebt voor de koppeling met jouw website:
Je API groep
Je API sleutel
Idealiter open je een tweede tabblad in je browser waar je inlogt op jouw Webhero website. Onder "Instellingen" klik je op "Integraties". Daar vind je Teamleader Web2Lead waar je de API groep en API sleutel kan invullen.
Zijn de codes ingevuld? Klik dan op “Opslaan” en vanaf dan kan je specifieke velden van je formulieren gaan koppelen met Teamleader.
Om een veld te koppelen, moeten ze natuurlijk ook bestaan in je CRM. Vandaag kan je volgende velden koppelen: voornaam, naam, e-mailadres, GSM, straat, huisnummer, postcode, stad, telefoonnummer en website.
Als je al deze vragen stelt, dan ziet het formulier op je website er zo uit. Je kan zelf kiezen of het veld verplicht in te vullen is of niet. Indien wel verschijnt er een sterretje. Aangezien je gegevens opslaat, moet je vanaf nu rekening houden met de GDPR wetgeving. Daarom voorziet Webhero bij formulieren een verplicht vinkje. De tekst die erbij hoort, kan je uiteraard aanpassen naargelang jouw plannen met de data van je bezoekers.
Eenmaal een persoon het formulier invult, gebeuren er 2 dingen:
1. De gegevens worden opgeslagen in je Webhero beheersysteem. Handig om een makkelijk overzicht te bewaren en eventueel een Excel download te doen.
2. De data wordt doorgestuurd naar jouw CRM. Nu kan je in Teamleader heel makkelijk deals aanmaken of facturen sturen zonder dat je al die gegevens opnieuw moet overtypen. Op die manier win je tijd en loop je niet het risico om schrijffouten te maken.