De e-mails van mijn website komen in mijn spam terecht.
Domein & mailbox
E-mails vanuit ons platform worden altijd verstuurd vanop het adres no-reply@webhero.be. Op die manier kunnen we het beheer gezamenlijk doen en dient er dus niet klant per klant settings en testen te gebeuren. Indien het afleverpercentage lager gaat dan 100%, kunnen we dan ook snel actie ondernemen. Technisch: we versturen via Mailgun en op het verzenddomein webhero.be staan de correcte SPF-records om ervoor te zorgen dat mailproviders de e-mails niet blokkeren of onze Mailgun-server blacklisten.
Als het afleverpercentage 100% is, weten we dat de mailproviders alle e-mails ontvangen. Als ze als spam worden gezien gebeurt dit dus daarna, bijvoorbeeld doordat een spamfilter in je mailbox die de ontvanger niet vertrouwt of twijfels heeft over de kwaliteit van de inhoud. In dat geval kan het helpen om:
- manueel te klikken op "Bericht vertrouwen",
- je spamfilter lager te zetten,
- no-reply@webhero.be toe te voegen aan je adresboek of
- de lijst met "Veilige afzenders" (afhankelijk van je mailclient).