27 augustus 2021

Kristel Tosseyn van Zenhuis - Ondernemersverhalen #5


Webhero TV - Ondernemersverhalen

Wat is Webhero TV? Binnen de reeks "Ondernemersverhalen" nemen we je elke dinsdag mee naar een andere ondernemer uit de Webhero community. Ontdek inspirerende verhalen en leer lokale ondernemers zoals Kristel Tosseyn van Zenhuis kennen. Het motto van Kristel? "Gewoon doen!" Ze moest vorig jaar zeven maanden sluiten, maar bleef niet bij de pakken zitten. Ze lanceerde haar eigen merk ZenQ en gebruikte e-mail marketing om te blijven connecteren met klanten en prospects. Dat leverde haar de Mail Hero Award op, een award die we persoonlijk gingen afgeven in het salon.

Onze film crew bezocht Kristel Tosseyn op locatie bij Zenhuis. Neem een kijkje binnen haar schoonheidsinstituut, ontdek haar favoriete product en welk initiatief ze nam tijdens de corona crisis. Geen tijd? We schreven alvast enkele highlights van het interview voor je uit.

 Wie is Kristel Tosseyn?

In 2018 klopte Kristel aan onze deur voor een website voor haar schoonheidsinstituut, Zenhuis. Hier verzorgt ze zowel vrouwen als mannen via gelaatsverzorgingen, massages en shiatsu behandelingen. In 2021 werd ze tijdens de Webhero Awards bekroond tot Mail Hero van het Jaar. Deze dame is namelijk erg bekend bij Webhero als dé ondernemer die de meeste e-mails verstuurd en echt actief bezig is met e-mail marketing. Als schoonheidsspecialiste is het vanzelfsprekend dat ook Kristel als ondernemer het zwaar te verduren kreeg tijdens de corona crisis, maar toch bleef ze positief. Zo  gebruikte ze haar tijd nuttig door een nieuwe productlijn "ZenQ" te ontwikkelen. Ondertussen gaat dat heel goed en oh-ja zelfs gedurende deze tijden verstuurd ze succesvolle e-mails!

Focust Zenhuis zich vooral op mannen?

"Ja, ik richt mij vooral op mannen. Dit zeker bij de gelaatsverzorgingen en massages, waar zeer veel mannen voor langskomen. Op sociale media, Instagram en Facebook, post ik ook veel berichten voor mannen. Niet alleen voor anti-stress behandelingen, maar ook om er goed uit te zien. Meer en meer mannen zijn daarmee bezig. Vandaar dat ik ook meer specifieke producten heb voor mannen. Een van mijn favoriete producten voor mannen is de M3 Box. Dat is echt iets dat mannen graag hebben in hun badkamer of als cadeau krijgen. Elke keer als iemand zo'n box ontvangt zijn ze blij. Het is inderdaad ook echt een "me-momentje" voor mannen. Iets dat echt enkel voor hun is."

Hoe beleefde Kristel de corona crisis?

"Zenhuis is door de corona crisis zeven maanden moeten sluiten, maar ik heb wel andere dingen gehaald uit die periode. Ik had zoveel tijd dus ben ik mij ergens anders op gaan focussen, namelijk het creëeren van het huismerk "ZenQ". Ik denk dat je gewoon moet proberen positief te blijven en dingen te doen die je anders niet doet. Het idee achter deze productlijn is gestart met het ontwikkelen van een handcrème aangezien we tijdens deze periode zeer vaak de handen ontsmetten. Ondertussen is er al een bodylotion bij gekomen. Ik denk dat die periode mij echt aan het denken heeft gezet. Als je niets doet dan gebeurt er ook niets. Ik vond het enorm plezant om daarmee bezig te zijn en ben er nog steeds actief mee bezig. Zo ben ik nu wat aan het werken aan de branding en lay-out enzoverder, maar ik ben zeer gelukkig."

E-mail marketing is niet dood!

"Ik gebruik de Webhero Mail-tool echt gewoon omdat het zo makkelijk is. Je bent er direct mee vertrokken. Het zit goed in elkaar, de e-mails zien er altijd mooi en professioneel uit en het neemt niet veel tijd. Bovendien werken e-mails vandaag de dag nog echt heel goed. Mensen lezen echt wel e-mails, want ik krijg altijd veel reacties erop. Ze reageren of bestellen nu niet meteen iets, maar ze hebben het wel gelezen."

Een tip voor (toekomstige) ondernemers

"Just do it. Echt gewoon doen. Misschien ook: altijd werken aan je naamsbekendheid en zorg dat mensen je niet vergeten. Zo heb ik bijvoorbeeld toen Zenhuis gesloten was nog steeds mijn klanten gecontacteerd via mail of telefoon."

Quick Questions

Webhero klant sinds? Januari 2018.

Missie? Mannen en vrouwen helpen anti-stressen. 

Song on repeat? Waarschijnlijk een lied van Milo of Bart Peeters. 

Lievelingseten? Verschillende groeten in één pan is goed genoeg (lacht).

Droombestemming? IJsland. 

Weinig mensen weten: Dat ik helderwetend en heldervoelend ben.

Meer Webhero TV

Kaat Goelen van Hoy by Kaat - Binnenkijken bij bedrijven #34

In deze laatste episode van het derde seizoen van Webhero TV gaan we op bezoek bij Kaat Goelen van Hoy by Kaat. Drie jaar geleden besloot ze resoluut om het roer om te gooien. Van een commerciële functie en werken in loondienst naar actief en creatief bezig zijn als zelfstandig floriste. En de naam Hoy? Die is net zoals Kaat erg veelzijdig.

27 juni 2023

Kelly Caubergs van FIZIQ - Binnenkijken bij bedrijven #33

Na haar studies startte Kelly Caubergs haar eigen kinepraktijk, maar al snel begon het kriebelen om in te zetten op gezond leven in de brede zin van het woord. Samen met haar man Bert Schouteden richtte ze FIZIQ op, een gezondheidspraktijk waar mensen terecht kunnen voor kinesitherapie, personal training, huidverbetering en voedingsadvies. Ze sloegen de handen in elkaar met het Belgische merk Rainpharma en intussen runnen ze twee succesvolle praktijken in Helchteren en Hasselt én een eigen webshop.

20 juni 2023

Valerie Stoens van Odette Noisette - Binnenkijken bij bedrijven #32

Van granola maken voor het goede doel tot een eigen merk, atelier, belevingswinkel én zomerterras. Valerie Stoens van Odette Noisette schopte het vorig jaar tot Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar na een fantastische kickstart. Wij gingen langs in het atelier van Valerie en mochten helpen bij het rollen van dé publiekslieveling: de Odette Boulette!

13 juni 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x